  • 1. Data: 2018-08-27 00:19:13
    Temat: jfet mocy
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Tak sie zastanawiam, czemu nie ma JFETow o wiekszej mocy/ wiekszych pradach.
    Potzebowalbym takiego co ma prad drenu rzedu amperow.
    Istotne jest zeby prad plynal przy Ugs=0 i dopiero ujemne napiecie go odcinalo.

  • 2. Data: 2018-08-27 00:31:48
    Temat: Re: jfet mocy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    yorgus wrote:

    > Tak sie zastanawiam, czemu nie ma JFETow o wiekszej mocy/ wiekszych pradach.

    Jak to nie ma, jak są?

    https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-IJW120R100T1-
    DS-v02_00-en.pdf?fileId=db3a304341e0aed001420353f03a
    0e4b

    > Istotne jest zeby prad plynal przy Ugs=0 i dopiero ujemne napiecie go
    odcinalo.

    Ale to nie tylko JFETy mają taką charakterystykę, zubożone MOSFETy
    N-kanałowe też. A jest ich więcej i są tańsze.

    https://pl.mouser.com/datasheet/2/205/DS100258D(IXTH
    -TT16N10D2)-1131704.pdf

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2018-08-27 09:07:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-27 o 00:19, yorgus pisze:
    > Tak sie zastanawiam, czemu nie ma JFETow o wiekszej mocy/ wiekszych pradach.
    Potzebowalbym takiego co ma prad drenu rzedu amperow.
    > Istotne jest zeby prad plynal przy Ugs=0 i dopiero ujemne napiecie go odcinalo.
    Są ale u nas niedostępne tylko za wielką wodą, ale jak zobaczysz cenę to
    Ci szybko przejdzie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2018-08-27 09:24:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 00:31:48 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    >
    > Ale to nie tylko JFETy mają taką charakterystykę, zubożone MOSFETy
    > N-kanałowe też. A jest ich więcej i są tańsze.

    Ale one to chyba tylko polowicznie otwarte, nie tak jak JFET

    > https://pl.mouser.com/datasheet/2/205/DS100258D(IXTH
    -TT16N10D2)-1131704.pdf

    No, 4A przy Ugs=0 i Uds=0.2V ... moze starczy :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-08-27 09:39:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale one to chyba tylko polowicznie otwarte, nie tak jak JFET

    Są bardzo dobrze otwarte i pod takie warunki się je charakteryzuje.
    Natomiast rzeczywiście można je otworzyć jeszcze lepiej, podając im
    niewielkie *dodatnie* napięcie bramkowe. Nie spotkałem się jednak
    z tym, by ktoś tak rzeczywiście robił.

    > No, 4A przy Ugs=0 i Uds=0.2V ... moze starczy :-)

    Pierwszy z brzegu. Są na jeszcze większe prądy, można łączyć równolegle,
    fantazja ogranicza.

    Ja przestałem stosować polyswitche, zubożany NMOS sprawdza się znacznie
    lepiej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2018-08-27 09:44:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

    > Są ale u nas niedostępne tylko za wielką wodą

    Od czasów Kolumba nie jest to szczególnie trudny problem,
    a powyżej 200 zł. nawet przesyłkę będziesz miał za darmo.
    Natomiast fakt, w porównaniu do TME na przesyłkę trzeba
    czekać AŻ trzy dni. Jak źle trafisz to nawet 5.

    > ale jak zobaczysz cenę to Ci szybko przejdzie.

    Co mi przejdzie? Ja stosuję takie elementy w praktyce,
    mają fantastyczne parametry. No ale jak ktoś lubi wszystko
    rzeźbić na BC107, to ja mu na drodze do szczęścia stawał
    nie będę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-08-27 10:33:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 09:39:07 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    > z tym, by ktoś tak rzeczywiście robił.

    > Pierwszy z brzegu. Są na jeszcze większe prądy, można łączyć równolegle,

    Ale jeden taki potrafi ... no fakt, nawet nie podaja ile potrafi.
    Podaja 16A przy Ugs=0, i tylko z wykresu mozna odczytac, ze i 200A da
    rade ...

    J.

  • 8. Data: 2018-08-27 12:06:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Od czasów Kolumba nie jest to szczególnie trudny problem,
    Oczywiście że jest, wysyłka kosztuje.

    > a powyżej 200 zł. nawet przesyłkę będziesz miał za darmo.
    Ale trzeba za tyle kupić, czasami cały prototyp tyle nie kosztuje.

    > Natomiast fakt, w porównaniu do TME na przesyłkę trzeba
    > czekać AŻ trzy dni. Jak źle trafisz to nawet 5.
    A w serwisie to i tak 4 dni za pózno.

    > Co mi przejdzie? Ja stosuję takie elementy w praktyce,
    Ale to nie do Ciebie było tylko do yorgusia :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2018-08-27 15:18:31
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

    > Ale trzeba za tyle kupić, czasami cały prototyp tyle nie kosztuje.

    Hm, moje poniżej tysiaka raczej nie schodziły.

    > A w serwisie to i tak 4 dni za pózno.

    Tego argumentu nie rozumiem: jak serwisujesz urządzenie, to
    uszkodzoną część musisz zastąpić jednakową, ewentualnie czymś
    zbliżonym, ale to już lepiej przedyskutować z klientem. Jak
    tam był MOSFET z azotku galu, JFET z węglika krzemu czy inny
    temu podobny wynalazek, to przecież BC211 tam nie wstawisz.
    Trudno, trzeba czekać i niech się klient cieszy, że w ogóle
    to się da kupić.

    A z kolei w prototypowaniu to aż takiego ciśnienia czasowego nie ma.
    Wiadomo, że Ci kilka razy wybuchnie i gdzieś to trzeba zmieścić. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2018-08-27 17:06:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Hm, moje poniżej tysiaka raczej nie schodziły.
    Robię dość często proste rzeczy na wczoraj.

    > Tego argumentu nie rozumiem: jak serwisujesz urządzenie, to
    Nie, naprawiam, czasami przerabiam.

    > uszkodzoną część musisz zastąpić jednakową, ewentualnie czymś
    > zbliżonym, ale to już lepiej przedyskutować z klientem. Jak
    > tam był MOSFET z azotku galu, JFET z węglika krzemu czy inny
    Ale to nie ja szukałem jfet-a :)

    > temu podobny wynalazek, to przecież BC211 tam nie wstawisz.
    > Trudno, trzeba czekać i niech się klient cieszy, że w ogóle
    > to się da kupić.
    To prawda, dlatego buduję z tego co idzie w nas kupić na jutro.

    > A z kolei w prototypowaniu to aż takiego ciśnienia czasowego nie ma.
    Chyba że wpada kumpel w piątek i że potrzebuje czujnik do jakiegoś tam
    sprawdzianu na poniedziałek :)

    --
    Pozdr
    Janusz