  • 11. Data: 2012-03-20 10:50:37
    Temat: Re: jazda bez dokumentów - można czy nie?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-19 23:55, Arbiter pisze:
    > Od 2012 miała być możliwość jazdy bez dokumentów (np prawa jazdy, oc,
    > rejestracyjnego).

    Taka możliwość zawsze istniała :)

    > Można już czy nie?

    Odpowiem tak - w Polsce literalnie niby "papiery" są wymagane
    (jeszcze), niemniej właśnie te papiery najłatwiej podrobić,
    więc pożytek z nich niewielki. Na dzień dzisiejszy możliwy
    jest mandat za brak każdego dokumentu w wysokości 50zł, co
    w teorii daje 150zł ;)

  • 12. Data: 2012-03-20 11:13:36
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2012 10:50:37 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > więc pożytek z nich niewielki. Na dzień dzisiejszy możliwy
    > jest mandat za brak każdego dokumentu w wysokości 50zł, co

    PJ + DR - to razem dwa dokumenty - za 100 zł.
    Skąd te trzecie 50 zł?

    --
    Franc

  • 13. Data: 2012-03-20 11:27:05
    Temat: Re: jazda bez dokument?w - mo?na czy nie?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-19 23:55, Arbiter pisze:
    > Od 2012 mia?a by? mo?liwo?? jazdy bez dokument?w (np prawa jazdy, oc,
    > rejestracyjnego).
    > Mo?na ju? czy nie?
    Zawsze było można jeździć bez papierów. Inna sprawa, że nie było wolno.
    Czujesz różnicę miedzy "wolno" a "można"?
    Jacek

  • 14. Data: 2012-03-20 11:27:35
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-03-20 11:13, Franc pisze:

    > PJ + DR - to razem dwa dokumenty - za 100 zł.
    > Skąd te trzecie 50 zł?

    Polisa OC.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 15. Data: 2012-03-20 12:00:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-20 00:33, to pisze:
    > begin kogutek

    > Chyba jak Ci się przyśni.

    Tak zupełnie bez powodu z mojej strony, to mnie zatrzymano w życiu dwa razy: jakaś
    massalkomaction,
    a raz też do chuchania, w sobotę o 2 w nocy, w rozrywkowej okolicy. Tak że generane
    zgadza się :)

  • 16. Data: 2012-03-20 12:58:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/20/2012 12:27 AM, kogutek wrote:

> [...]
    > do kontroli jest tak małe że ryzyko dostania mandatu praktycznie nie istnieje.

    Dobre, dobre! Jak już zaczniesz jeździć to się przekonasz, że
    rzeczywistość jest inna.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2012-03-20 13:21:31
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jakub Witkowski

    > Tak zupełnie bez powodu z mojej strony, to mnie zatrzymano w życiu dwa
    > razy: jakaś massalkomaction, a raz też do chuchania, w sobotę o 2 w
    > nocy, w rozrywkowej okolicy. Tak że generane zgadza się :)

    A mnie w ciągu ostatnich dwóch lat zatrzymano za nic dwa razy z czterech.
    A tylko raz z tych czterech zapłaciłem mandat i to tylko za połowę
    wykroczeń.

  • 18. Data: 2012-03-20 13:45:44
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-20 11:27, Grejon pisze:

    > Polisa OC.

    Za brak polisy nie dostaniesz mandatu ale za to poczekasz dłużej na
    załatwienie sprawy bo muszą to sprawdzić w swoich systemach a to może
    trwać ...

    gregor

  • 19. Data: 2012-03-20 14:05:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/20/2012 01:45 PM, gregor wrote:

    > Za brak polisy nie dostaniesz mandatu ale za to poczekasz dłużej na
    > załatwienie sprawy bo muszą to sprawdzić w swoich systemach a to może
    > trwać ...

    Nie rozumiem ludzi którzy powtarzają zasłyszane bzdury zamiast sprawdzić.

    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial2.
    html#rozdzial1

    ---
    Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać
    na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub
    kierującego:

    dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;

    dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;

    dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający
    opłacenie składki tego ubezpieczenia;

    zaświadczenie, o którym mowa w art. 95a ust. 1 pkt 2;

    inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.
    ---

    Jedynie nie holują, nic nie sprawdzają w swoich systemach tylko wysyłają
    info do UFG w celu sprawdzenia klienta.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2012-03-20 14:13:32
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-20 14:05, AZ pisze:

    > Jedynie nie holują, nic nie sprawdzają w swoich systemach tylko wysyłają
    > info do UFG w celu sprawdzenia klienta.

    Dzwoniłem z zapytaniem i dostałem info, że faktycznie za brak papierka
    OC można dostać mandat ale to musiałby być bardzo upierdliwy policjant,
    ten do którego dzwoniłem powiedział(a), że on by sprawdził w systemie i
    jeśli by było to by obeszło się bez mandatu ...

    gregor