-
1. Data: 2004-05-21 21:29:26
Temat: jakosc GTS
Od: "Vik" <v...@p...viknet.pl>
w sumie nie wiem czy tow 100% problem polskiego internetu ale moze uda sie
co nie co wyjasnic
posiadm lacze gts Global trasit 4 przez 3 miesiace smigalo zaczely sie
prblemy naprawa trwala 2 tygodnie z tytulu uciazliwosci w znalezieniu
przyczyn awari, ale naprawiiono i chodzilo dobrze przez tydzien i nastepna
awaria mianowicie oto rezultat polecenia ping ze strtony noc.gts.pl do nas
10 packets transmitted, 5 packets received, 50.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 31.873/41.530/55.678/9.056 ms
raz sie nasila raz maleje ale min 10 % jest
padla jakas radiolinnia gdzies tam, naprawa trwac bedzie trwac 4 tygonie bo
cos tam beda zamawiac i sprawdzac
i teraz mam pytanie do osob obeznanych w temacie czy to sa normalne czasy
napraw za lacza operatorskie wyzszych przepsutowosci czy jest jakis sposob
aby wplynac na gts na usuniecie awari w krotszym terminie, nie wierze zeby
taka firma jak gts nie miala urzadzen na takie sytuacje, wiadomo najlpeiej 2
lacza w bgp i tak to tez mysle zmiejszyc lacze z gts do 2 wziasc jeszcze od
np profuturo lub telbank nasptepne 2 lub po 2 bo w sumie potrzebuje 6.
Chetnie poczytam na temat jak z takimi "drobnymi" problememi radza sobie
inni operatorzy bo jezeli takie chocki kolcki beda mialy mijejse na stykach
operatorskich to jak najbardziej jest to problem polskiego internetu
Pzdr i zapraszam do dyskusji
Viking
-
2. Data: 2004-05-21 23:26:34
Temat: Re: jakosc GTS
Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>
Vik wrote:
> w sumie nie wiem czy tow 100% problem polskiego internetu ale moze uda sie
> co nie co wyjasnic
> posiadm lacze gts Global trasit 4 przez 3 miesiace smigalo zaczely sie
> prblemy naprawa trwala 2 tygodnie z tytulu uciazliwosci w znalezieniu
> przyczyn awari,
Rozumiem, ze w ramach SLA nie płacisz za abonament w czasie trwania awarii
łącza ?
> i teraz mam pytanie do osob obeznanych w temacie czy to sa normalne czasy
> napraw za lacza operatorskie wyzszych przepsutowosci czy jest jakis sposob
> aby wplynac na gts na usuniecie awari w krotszym terminie
Jeśli w ramach SLA obniżyli czy wrecz anulowali Ci abonament, to sami
powinni się zbierać, aby przywrócic pełną funkcjonalność łacza i tym samym
wpływ kasy.
Inna sprawa, ze drobne poślizgi z terminami w GTS się zdarzają.
Przy okazji - popracuj nad interpunkcją, bo czytać się Ciebie nie da.
--
TOM TS635-RIPE
Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.
Nie próbuj go "uzdatniać", bo tylko nakarmisz moje filtry.
-
3. Data: 2004-05-22 11:42:55
Temat: Re: jakosc GTS
Od: "Vik" <v...@p...viknet.pl>
> Rozumiem, ze w ramach SLA nie płacisz za abonament w czasie trwania awarii
> łącza ?
z tym to sprawa wyglada jak w tpsa, reklamuje, reklmacja jest uznawana lub
nie po tym czasie przyjdzie zapewne jakas korekta.
ale zaplacic trzeba
> Jeśli w ramach SLA obniżyli czy wrecz anulowali Ci abonament, to sami
> powinni się zbierać, aby przywrócic pełną funkcjonalność łacza i tym samym
> wpływ kasy.
> Inna sprawa, ze drobne poślizgi z terminami w GTS się zdarzają.
no zobaczymy jak to wyjdzie. w tpsa mialem taki przypadek z polapkiem, ze po
przejsciu z POLPAKT 1 mbit na Freme Realy 2 MBIT cir 64,
lacze pracowalalo nadal jako 1 mbit przez ok 3 miesiace, chociaz rekalamacja
byla zloznona dzien po przelaczeniu. Po 3 miesiacach przyszlo pisemko
informujace,
ze paramet cir zostal zachowany a reklamacja nie uznana i takim sposobem 4k
PLN poszlo w bloto
Chodzi mi glownie jak to jest robione przez innych operatorow, przeciez moj
przypadek nie jest odosobniony. Tak sobie wydumalem, czy jak posiadal bym
dwa lub wiecej lacz w BGP i jedno z nich wlasnie zaczelo chodzic dziadosko,
czy istnieje moziwosc np podziekowac danemu operatorowi za jego usluge np
na okres usuniecia awarii. Bo przeciez nie potrzbuje na sile kupowas uslugi
ktora jest nie pelnowartosiowa i w zamian sie dogadac z innym, zeby przez
ten czas dal wiecej speeda. Moim zdaniem tak to powinno sie odbywac. Ale jak
to jest w rzeczywistosci ? Czy da sie takie sprawy zalatwiac w taki wlasnie
sposob ?
> Przy okazji - popracuj nad interpunkcją, bo czytać się Ciebie nie da.
hmm to wplyw emocji, nastepny kliento postanowil zrezygnowac z moich uslug a
ja nie moge nic zrobic
Pzdr
Vikng
-
4. Data: 2004-05-22 19:10:57
Temat: Re: jakosc GTS
Od: The Watcher <W...@i...loop.dot.net>
Użytkownik Vik napisał:
> w sumie nie wiem czy tow 100% problem polskiego internetu ale moze uda sie
> co nie co wyjasnic
> posiadm lacze gts Global trasit 4 przez 3 miesiace smigalo zaczely sie
> prblemy naprawa trwala 2 tygodnie z tytulu uciazliwosci w znalezieniu
[..]
> padla jakas radiolinnia gdzies tam, naprawa trwac bedzie trwac 4 tygonie bo
> cos tam beda zamawiac i sprawdzac
> i teraz mam pytanie do osob obeznanych w temacie czy to sa normalne czasy
> napraw za lacza operatorskie wyzszych przepsutowosci czy jest jakis sposob
[..]
> Chetnie poczytam na temat jak z takimi "drobnymi" problememi radza sobie
> inni operatorzy bo jezeli takie chocki kolcki beda mialy mijejse na stykach
> operatorskich to jak najbardziej jest to problem polskiego internetu
1. Masz przecież umowę i jest w niej zawarte SLA
(http://www.gts.pl/main/pdf/regulamin_uslug.pdf)
patrz par 13. pkt 3 i 4 nie mogę teraz znaleźć na stronie GTSu
dokładnych informacji o SLA
2. Mimo najszczerszych chęci operatora i SLA staram się mieć backup,
z tego powodu nie "zawierzyłem" jednemu operatorowi (i mam ich teraz
trzech)
3. Naprawa łącza - maksimum z jakim się spotkałem było to 8h od
zgłoszenia awarii (w dni robocze) i ok. 50h od zgłoszenia awarii w
weekend.
--
"Śmiejmy się! Kto wie czy świat potrwa jeszcze trzy tygodnie?" (Pierre
Augustin Beaumarchais)