eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjakie opony do kjs
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2015-03-14 21:25:33
    Temat: jakie opony do kjs
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Cześć,
    kupiłem zabawkę na felgach 15" (ale niewykluczone że znajdę felgi 14").
    Na początek żeby nauczyć się auta pojeździłbym gdzieś na asfaltowych
    torach, później odcinki górskie. Jakie opony polecicie (z homologacją
    drogową) - obecne na pewno muszę zmienić.
    p.s. dopiero zaczynam i nie znam się na tym kompletnie :)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 2. Data: 2015-03-24 00:30:34
    Temat: Re: jakie opony do kjs
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <me25eg$78f$1@dont-email.me>
    dddddddd <f...@e...com> wrote:

    > kupiłem zabawkę na felgach 15" (ale niewykluczone że znajdę felgi 14").
    > Na początek żeby nauczyć się auta pojeździłbym gdzieś na asfaltowych
    > torach, później odcinki górskie. Jakie opony polecicie (z homologacją
    > drogową) - obecne na pewno muszę zmienić.
    > p.s. dopiero zaczynam i nie znam się na tym kompletnie :)

    Trochę zależy jaka to zabawka, ale na początek - skoro dopiero
    zaczynasz i kompletnie się nie znasz - poleciłbym dowolne markowe
    używki z rozsądną ilością "mięsa".

    Lepsze zajeździsz zanim nauczysz się czegokolwiek rozsądnego - IMHO
    szkoda kasy. Jak zaczniesz regularnie podgryzać konkurencję na
    lepszych oponach i zaczniesz czuć wyraźnie różnicę pomiedzy
    ciśnieniami, to będzie czas na jakieś Federale, Toyo czy choćby
    Profile.

    Swój pierwszy pełny sezon przejeździłem na używanych ER300, później
    przerzuciłem się na nalewki Profil Sport (pierw wyłącznie "torowo
    uliczne")

    Po przesiadce z Subaru do Clio zacząłem od używanych Eagle F1 i nowych
    FHSZ90u (akurat trafiły mi się w bardzo dobrej cenie). Na "wyrypie" w
    Ornecie łapałem jednak mnóstwo kapci (wcześniej w Subaru zero).

    Przesiadłem się wtedy również w Clio na Profile Sport (pierw "torowo
    uliczne", później również slicki). Problem kapci przestał istnieć -
    Profile były w stanie przyjąć rzeczywiście solidne ciosy, a "klejenie"
    - zwłaszcza slicka - było jednak zauważalnie lepsze.

    W tym sezonie (trochę ze względu na brak dostępności odpowiednich
    mieszanek Profila w momencie zakupów) zaczynam od testu Federala
    595RS-R.

    W każdym razie na początku, przez długi czas, zdecydowanie większe
    rezerwy są w kierowcy niż w oponach i na tym warto się skupić.
    Szkolenia typu Ułeż z Wróblem, lub nawet jego Rozeta, czy coś w SJS
    zdecydowanie wskazane - samemu trudno dojść do niektórych wniosków, a
    im szybciej złapiesz trochę dobrych nawyków i wyeliminujesz typowe
    "przeszkadzajki", tym szybciej przyjdzie czas na lepsze opony.

    Na torze Jastrząb, w jedynym treningu w którym uczestniczyłem, na
    FHSZ90u wyniki wychodziły mi porównywalne z jadącymi na slickach (w
    porównywalnych autach) - część była wolniejsza, ktoś też szybszy.
    A generalnie nie uważam się za kierowcę "z czuba".


    --
    Jacek Politowski

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: