  • 31. Data: 2012-06-22 12:05:18
    Temat: Re: jaki ssd
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/06/2012 10:47, Chris wrote:
    > kamil nabazgrał(a):

    > Ten teoretyk widział więcej sprzętu przez miesiąć niż ty przez całe
    > życie ... sorry ale dalej baw się w teorie i fora onetu.

    Pracujesz w serwisie komputerowym? Bo ja już z 10 lat siedzę w IT, z
    czego przez trzy wdrażałem systemy w dla różnych firm, od małych biur po
    British Telecom i szpitale w całym kraju..

    Mamy dalej porównywać siusiaki, czy przyjmiesz do wiadomości że naprawdę
    nie wymieniam mojego dysku na gwarancji co kilka tygodni?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 32. Data: 2012-06-22 12:28:30
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    kamil nabazgrał(a):

    > Pracujesz w serwisie komputerowym? Bo ja już z 10 lat siedzę w IT, z czego
    > przez trzy wdrażałem systemy w dla różnych firm, od małych biur po British
    > Telecom i szpitale w całym kraju..

    18 lat w IT, od małych biur po dostawe serwerów dla np, CERN gdzie posło
    2400 serwerów, Sygnity 1300 serwerów, dziesiątki tysięcy komputerów dla
    instytucji państwowych .. jakieś tam małe doświadczenia mam w branży IT.

    > Mamy dalej porównywać siusiaki, czy przyjmiesz do wiadomości że naprawdę
    > nie wymieniam mojego dysku na gwarancji co kilka tygodni?

    Porównuj sobie co chcesz .... mnie to wali ... :)

    Może napisze inaczej, dyski SSD podwyższonego ryzyka to OCZ ze względu na
    sporą awaryjność choć sa jednymi z najszybszych na rynku. Chcesz dobre i
    niezawodne kup Intela tylko że droższe i wydajność troszke mniejsza.

  • 33. Data: 2012-06-22 12:30:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Chris napisa?(a):

    > System Win XP nie ma wsparcia dla dysków SSD ale z czego co widzę to z tobą
    > i tak nie da się normalnie dyskutować bo i tak wiesz swoje.

    Przespałeś, chyba fakt, że producenci dysków są świadomi tego, że nie
    każdy system wspiera TRIM i wprowadzili do kontrolerów funkcje garbage
    collection. Niektórzy zrobili z tego nawet merketingowy atut:
    http://pclab.pl/news43753.html

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 34. Data: 2012-06-22 12:37:32
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    januszek nabazgrał(a):

    > Chris napisa?(a):
    > Dla mnie jedyna wada ssd jest to, ze wydajnosc ogolna spada wraz z
    > iloscia zajetego miajsca na dysku - i to zjawisko w zasadzie mozna
    > zaobserwowac na kazdym modelu.

    To bym musiał potestować bo tego nie wiem i nie będę się wypowiadał, mam
    kolegę co w SSD siedzi dużo głębiej niż ja i pewnie coś by mi powiedział, na
    razie SSD spisuje się bardzo dobrze choc muszę przyznać że powoli zbliża się
    do pełna.

    Cały czas się wacham też czy dać SSD (intel 530) do serwera bo ciągle boję
    awarji a serwer musi działać non-stop. Nie musi być być super wydajny ale
    musi być stabilny.

  • 35. Data: 2012-06-22 12:39:47
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    januszek nabazgrał(a):

    > Chris napisa?(a):
    > Wydajnosc wspolczesnych konstrukcji zalezy w zasadzie od architektury
    > urzadzenia oraz oprogramowania kontrolera a nie od tego czy system
    > operacyjny kompa radzi sobie z TRIM czy nie. Jestes, tak na oko na
    > poziomie 2010 roku ;)

    Problemem jest architektura XP która nie wpsółpracuje z dyskami SSD stąd
    różne sposoby sprzętowe żeby jakoś zmusić XP do pełnej współpracy, pomaga to
    choć nie do końca bo ciągle są to łaty czy to softwarowe czy sprzętowe.
    Przyznajmy że XP się skończył, weszły nowe technologie z którymi sobie nie
    radzi. Do tej pory mam XP ale używam go jako kompa biurowego i do tego
    sprawdza się rewelacyjnie.

  • 36. Data: 2012-06-22 13:04:12
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    januszek nabazgrał(a):

    > Chris napisa?(a):
    > XP ma juz 11 lat... Oczywista oczywistoscia (cytujac klasyka) jest brak
    > wsparcia dla nowoczesnych rozwiazan... To jest grupa o sprzecie a nie
    > wspominkowa.

    Sprzęt jest zbyt nowy dla starych systemów .. teraz lepiej :)

  • 37. Data: 2012-06-22 13:16:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Chris napisa?(a):

  • 38. Data: 2012-06-22 13:33:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Chris napisa?(a):

  • 39. Data: 2012-06-22 13:45:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/06/2012 11:28, Chris wrote:
> [...]
    > 2400 serwerów, Sygnity 1300 serwerów, dziesiątki tysięcy komputerów dla
    > instytucji państwowych .. jakieś tam małe doświadczenia mam w branży IT.

    I ile tych dysków SSD zainstalowałes w serwerach dla CERNu i w
    komputerach dla instytucji państwowych?

    Strzelam na ślepo, że mniej niż ja mam ich w domowym sprzęcie. ;-)

> [...]
    > na sporą awaryjność choć sa jednymi z najszybszych na rynku. Chcesz
    > dobre i niezawodne kup Intela tylko że droższe i wydajność troszke

    Zobacz, to dokładnie to samo, co ja napisałem wczoraj.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net