  • 1. Data: 2009-04-06 08:11:04
    Temat: jak zasilic taki schemat?
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

    witam,
    znalazłem bardzo prosty schemat czujnika zalania, z racji że ma być podpięty
    pod wejście alarmowe, nie musi miec teoretycznie przekaznika, chociaż
    właśnie nie do końca wiem jak to podłączyć, może ktoś podpowie?
    http://www.zpas.pl/index.php?idl=4&idx=idx415

    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-04-06 14:23:18
    Temat: Re: jak zasilic taki schemat?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    "Michał" <g...@b...pl> wrote:

> [...]
    > pod wejście alarmowe, nie musi miec teoretycznie przekaznika, chociaż
    > właśnie nie do końca wiem jak to podłączyć, może ktoś podpowie?

    Zakładając że będzie działać (tego nie jestem pewien - nie wiem jaką woda ma
    rezystancję) - podaj więcej informacji na temat tego wejścia alarmowego.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 3. Data: 2009-04-06 14:46:33
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

> [...]
    > ma
    > rezystancję) - podaj więcej informacji na temat tego wejścia alarmowego.

    miejsce podlaczenia, to typowa centralka alarmowa - pojawia sie masa na
    wejsciu alarmowym.
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2009-04-06 20:10:54
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Michał pisze:

    > witam,
    > miejsce podlaczenia, to typowa centralka alarmowa - pojawia sie masa na
    > wejsciu alarmowym.
    > pozdrawiam
    > michal

    W zaden sposob tego nie zasilasz. Zgodnie z opisem COM laczysz z masa
    centralki, Input podlaczasz do wejscia, przy czym wejscie musi miec
    pull-upa. Przy czym ten uklad to taka zabawka dla dziecka, a nie cos co
    mozna praktycznie wykorzystac.
    Raz, ze to sie moze wlaczyc kiedykolwiek, bo zaleznosc pomiedzy
    zadzialaniem a wilgotnoscia jest uzalezniona od wielu parametrow -
    powierzchnia elektrody, otoczenie itd. A dwa, ze nawet taki niewielki
    prad doprowadzi do elektrolizy i korozji elektrod, chyba, ze dasz platynowe.

  • 5. Data: 2009-04-07 05:11:16
    Od: "Michał" <g...@b...pl>

> [...]
    > doprowadzi do elektrolizy i korozji elektrod, chyba, ze dasz platynowe.

    Dziekuje z info, przerzuce się na coś ciekawszego:)
    Pozdrawiam,
    Michał