  • 1. Data: 2010-08-02 08:38:32
    Temat: jak to jest z tymi kierunkowskazami w USA
    Od: komar <k...@1...cc>

    Witam,
    przyglądam się autom z USA i widzę pewną niekonsekwencję - w niektórych
    kierunkowskazy
    tylne są czerwone (albo dodatkowa czerwona lampa albo częściej - migające jedno
    światło
    hamulcowe), w innych pomarańczowe. Jak to w końcu jest u nich - wolna amerykanka? :)
    Chaos
    kierunkowskazowy widzę zarówno w autach produkcji amerykańskiej jak i innych
    przeznaczonych na rynek amerykański.

    komar

  • 2. Data: 2010-08-02 12:29:39
    Temat: Re: jak to jest z tymi kierunkowskazami w USA
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 08:38:32 +0200, komar na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Jak to w końcu jest u nich - wolna amerykanka? :)

    Ano właśnie tak jest. Większość samochodów "obcych" ma kierunki
    pomarańczowe. Ale nie jest to regułą. Myślę, że bardziej jest to
    związane z miejscem produkcji - jeśli Europa/Japonia, to pomarańcz,
    jak USA/Meksyk to czerwone.

    Zresztą - jakie to ma znaczenie ? - oni i tak ich nie używają ;-)

    "Czy pani Marta jest grzechu warta? Marian Hemar (właść. Marian Hescheles,
    1901 - 1972)"

  • 3. Data: 2010-08-02 12:34:50
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> wrote in message

> [...]
    > jak USA/Meksyk to czerwone.
    >
    > Zresztą - jakie to ma znaczenie ? - oni i tak ich nie używają ;-)

    Przekonanie polakow, ze reszta swiata nie potrafi jezdzic zle jakos dziwnie
    nie przeklada sie na bezpieczenstwo nadwislanskich drog. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2010-08-02 12:51:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> wrote in message

    > Przekonanie polakow, ze reszta swiata nie potrafi jezdzic zle jakos
    > dziwnie nie przeklada sie na bezpieczenstwo nadwislanskich drog. ;)

    * to "zle" nie wiek skad mi wlazlo.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-08-02 22:19:27
    Od: "Sklavin" <sklawin.w@_gazeta.pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zarówno w autach produkcji amerykańskiej jak i innych przeznaczonych na

    Jeśli masz na myśli auta z USA zarejestrowane w PL to powinny mieć zmienione
    na pomarańczowe natomiast te czerwone to skutek "skrupulatnego" wykonywania
    swojej pracy przez stacje diagnostyczne dokonujące przeglądu przed
    rejestracją.

  • 6. Data: 2010-08-03 10:53:42
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 2 Aug 2010 11:51:20 +0100, kamil na pl.misc.samochody napisał(a):

    > * to "zle" nie wiek skad mi wlazlo.

    Ale co to ma do rzeczy ? To jest fakt - częstotliwość używania
    kierunkowskazów w USA jest dużo mniejsza niż w Polsce/Europie. Jeśli już
    muszą, to używają ich przy skręcie w lewo ... I to raczej tylko ze względu
    na ewentualne przepuszczenie przez kogoś jadącego z przeciwka. A z przodu i
    tak mają pomarańczowe.

    Używają ich też częściej na autostradzie - przy zmianie pasa - ale, że pas
    zmieniają dość rzadko to i tak ...

    Tak więc kolor kierunków z tyłu jest zupełnie obojetny :)

    Jeśli masz jakieś nieleczone kompleksy, to albo zachowaj je dla siebie,
    albo idź je wylecz - jakość życia poprawi Ci się zdecydowanie.

    "Nieskończenie wielu mężczyzn ma wygląd myślicieli, chociaż nigdy nie mieli
    ani jednej myśli. Christian Friedrich Hebel"