  • Data: 2020-05-07 20:53:47
    Temat: jak sprawdzić elektrolity bez wylutowywania?
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    Jest sobie urządzonko elektroniczne, pracuje niestabilnie.
    Mierzę napięcia - wydają się w porządku, ale ewidentnie coś się dzieje
    złego w momencie, kiedy potrzebuje więcej prądu.
    Dokładam kondensatory równolegle do istniejących i za trzecim razem -
    bingo! - pracuje już normalnie.
    Wymieniam go - faktycznie - nawet nie ma 30% pojemności, ESR 20 omów.
    Ale tych kondensatorów jest jeszcze kilkanaście. Nie chce mi się
    wszystkich wymieniać, bo bardzo ciężko je wylutować, a nowe które mam
    nawet nie wchodzą w otwory, bo mają grubsze nóżki.
    Ktoś ma jakiś patent na oszacowanie, które warto wymienić?

    --
    Mirek.