  • 11. Data: 2014-02-27 17:22:11
    Temat: Re: jak policzy
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    tak źle napisałem, we wzorze podstawia się liczby ułamkowe, a ja to będę
    wyliczał na 8 bitowym procku... no i nie chcę sie namęczyć... binarne liczby
    ułamkowe, może to by i przeszło... ale może Ktoś ma jakiś patent żeby zrobić
    to na zwykłych bajtach...

    można jeszcze przemnożyć te 34 np. x65536 i tak liczyć, ale może jest
    prostszy sposób?

  • 12. Data: 2014-02-27 17:22:56
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2014-02-27 17:22, tusk, donald tusk pisze:
    > tak źle napisałem, we wzorze podstawia się liczby ułamkowe,

    To nadal nie jest w pełni komunikatywne. Nie ma czegoś
    takiego jak liczby ułamkowe. Domyślam się, żę
    chodzi o stały przecinek realizowany na jakiś intach.

    Obejrzyj pdfa z pierwszego posta.

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2014-02-28 09:20:59
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 26 lutego 2014 23:46:00 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > Już myślałem, że szukasz tego,
    >
    > http://cas.ee.ic.ac.uk/people/gac1/pubs/TheoISCAS12.
    pdf

    > kiedyś była tu o tym dłuższa dyskusjai chyba
    >
    > lepsze linki. Ale...

    > Jeśli są to zmienne zmiennoprzecinkowe, to gdzie problem?
    >

    > liczysz stałą c = 34359738.368;
    >
    > wpisujesz w kod i masz jedno mnożenie,
    >
    > czy jedno fmul, skoro asm.

    > Nie ma przesuwania zmiennych zmiennoprzecinkowych.
    >
    > Jest operator FSCALE, który liczy y*2^floor(x), ale tu będzie
    >
    > niepotrzebny, bo to stałe. Hmm, niby scalbn w c++ powinno to robić,
    >
    > ale gcc nie rozwija do fscale, ale robi gdzieśtam call.

    > -ffast-math
    >

    > N = ck * 34359738.368;

    a ja ostatnio chyba mniejsza uwage przyladam do
    kwesti optymalizacji, to czym uwazam powinienem
    sie zajmowac to "zrozumienie fundamentów grafiki
    i interakcji"

  • 14. Data: 2014-04-12 01:24:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Ktoś ma jakiś patent żeby zrobić to na zwykłych bajtach...
    >
    > można jeszcze przemnożyć te 34 np. x65536 i tak liczyć,

    Czy masz określony jakiś sensowny zakres liczb wejściowych?
    Chodzi o to, czy np. Twoje liczby "ułamkowe" będą ZAWSZE
    z zakresu np. minimalnie 0.0001-0.0010?
    Ciężko sobie wyobrazić praktyczną konwersję float => int
    jeśli nie masz żadnego ograniczenia na wartość tych liczb float
    w programie i raz może to być 1*10^-13 a innym razem 287123.