    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: jak opancernić usb 3.0
    Date: Thu, 02 Oct 2014 14:57:37 +0200

    Jest sobie urządzenie, które ma złącze micro-usb 3.0. Urządzenie raczej
    droższe i specyficzne, a nie jakaśtam kieszeń na dysk itp, którą łatwo i
    tanio można wymienić.

    Gniazdo w urządzeniu jest typu micro-usb smd
    http://uk.mouser.com/images/microsites/ZX360D-B-10P.
    jpg
    Niestety, po paru miesiącach intensywnego użytkowania - najpierw
    działało tylko po podłączeniu do usb 1.1/2.0 (po podłączeniu do 3.0 -
    często nie wykrywane, lub źle wykrywane), teraz już całkiem nie
    kontaktuje - trzeba trzymać wygiętą wtyczkę wtedy działa (i to nawet na 3.0)
    Kable usb3.0 zmieniane wielokrotnie - ewidentnie to to gniazdo nie
    kontaktuje.
    Wymieniłem gniazdo micro-usb na takie samo jak było, z TME najdroższe
    jakie znalazłem ;) Ból okrutny z lutowaniem tych padów, które są pod
    metalową obudową gniazda, ale udało się. Na niecały miesiąc. Znów trzeba
    trzymać wtyczkę dogiętą, by kontaktowało.

    Jak to zabetonować na amen, by działało długo?
    Myślałem by kolejny raz wymienić gniazdo, i tym razem od razu - jak
    zadziała - wkleić wtyczkę na amen na jakiś klej
    kropelka-poxipol-cokolwiek, by nie mogła się ruszać. Tylko czy przy
    przenoszeniu urządzenia z wystającą wtyczką nie urwę gniazda razem ze
    ścieżkami?
    Albo ciąć kabla i lutować go wprost do pcb? Ale to znów ścieżki jak
    włos, kable jak włos, ekranowanie/skręt par się rozleci, a w malutkim
    urządzeniu niezbyt jest do czego złapać sam gruby przewód solidnie, by
    się nie wyrwał razem ze ścieżkami...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173