  • 1. Data: 2010-10-13 14:48:52
    Temat: jak odzyskać dane
    Od: Nateysz <4...@v...pl>

    Witam,

    niedawno wysiadł mi telefon z windows Mobile.
    Robiłem (do tej pory) kopię jego ustawień przy pomocy Sprite Backup.

    Niestety, kupiłem teraz telefon z systemem Symbian.
    Czy istnieje jakaś możliwość na dobranie się do kopii zapasowej (zależy
    mi głównie na numerach telefonów) ?

    Plik tworzony przez Sprite Backup to plik .exe

  • 2. Data: 2010-10-13 17:04:13
    Temat: Re: jak odzyskać dane
    Od: "Barnaba" <l...@v...pl>

    Użytkownik "Nateysz" <4...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > głównie na numerach telefonów) ?
    >
    > Plik tworzony przez Sprite Backup to plik .exe

    A próbowałeś po prostu w notatniku? Może tam da sie odczytać.

  • 3. Data: 2010-10-13 17:46:14
    Od: Nateysz <4...@v...pl>

    > A próbowałeś po prostu w notatniku? Może tam da sie odczytać.

    Niestety to nic nie daje. Próbowałem wczytać ten plik także w edytorze
    szesnastkowym, ale rezultaty są mizerne.

    Spróbuję zainstalować emulator Windows Mobile - może pod nim uda mi się
    wczytać kopię. Nadal jednak problemem pozostanie w jaki sposób
    "przepisać" wyniki do Symbiana.

  • 4. Data: 2010-10-14 06:27:01
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 13-10-2010 19:46, Nateysz rzecze:

    > Spróbuję zainstalować emulator Windows Mobile - może pod nim uda mi się
    > wczytać kopię. Nadal jednak problemem pozostanie w jaki sposób
    > "przepisać" wyniki do Symbiana.

    Albo pożyczyć na chwilę telefon z WM. Mając dane wyeksportuj je
    do jakiejś normalnej postaci (książkę telefoniczną np. jako
    pliki VCF ew. CSV)- takie dane łatwo zaimportujesz do telefonu
    z Symbianem.

    Sam przenosiłem kontakty z Benq-Siemensa S68 do Nokii E50- eksport
    przez BT książki na komputer dał stado plików VCF.
    Te do PC Suite i voila- nawet zdjęcia kontaktów się przeniosły.
    Można i z komórki na komórkę- tyle, że w Nokii każdy kontakt
    zapisywał się jako osobna wiadomość i każdą po kolei trzeba by
    kliknąć i dać "zapisz wizytówkę". Kiedy wysyłałem kontakty
    z/do Samsunga E250, kontakt po prostu bez ceregieli dopisywał
    się do książki (takoż w B-S jak i Samsungu).

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2010-10-14 10:28:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Robiłem (do tej pory) kopię jego ustawień przy pomocy Sprite
    > Backup.
    > Plik tworzony przez Sprite Backup to plik .exe

    A sprobuj mu zmienic rozszerzenie na zip lub rar.

    Moze to jakies samorozpakowujace sie archiwum i wystarczy taka
    sztuczka zeby sie dobrac do zawartosci.

    J.

  • 6. Data: 2010-10-14 14:33:39
    Od: Nateysz <4...@v...pl>

> [...]
    > z/do Samsunga E250, kontakt po prostu bez ceregieli dopisywał
    > się do książki (takoż w B-S jak i Samsungu).

    OK, tylko ja nie mam pojęcia jak to zrobić-eksport do normalnego formatu
    - który przeczytać może każdy śmiertelnik.

    Ponadto mam pytanie - czy mieszkasz może w W-wie ?
    Niestety moi znajomi nie korzystają z WM w telefonie.

    Samo archiwum natomiast - nie, nie jest to po prostu spakowany plik. Nie
    wiem co to za badziewie...

  • 7. Data: 2010-10-14 18:25:32
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Nateysz nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > OK, tylko ja nie mam pojęcia jak to zrobić-eksport do normalnego formatu -
    > który przeczytać może każdy śmiertelnik.

    Jeyo Mobile Companion 2.1 eksportuje do xml'a.
    Przem

  • 8. Data: 2010-10-14 20:48:34
    Od: r...@p...onet.pl

    www.krollontrack.pl

  • 9. Data: 2010-10-14 20:59:22
    Od: Nateysz <4...@v...pl>

    Dziękuję za pomoc.
    Znalazłem program "Sprite Explorer", który potrafi wydobyć informacje o
    kontaktach do plików vcf (ciekawe, czy równie proste będzie ich
    skopiowanie do telefonu z Symbian-em).

    Niestety nie odzyskałem wszystkich kontaktów - kopia była stosunkowo stara.
    Z tego co udało mi się wyczytać, windows mobile przechowuje dane
    dotyczące numerów telefonów w pliku pim.vol
    (po podłączeniu przez USB, mój telefon jest widziany jako zwykła pamięć
    przenośna).
    Niestety dobranie się do niego nie jest proste..więc chyba pozostanę
    przy tym co mam.