  • 51. Data: 2012-04-03 19:56:03
    Temat: Re: jak nazywają się te testy
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Zbych wrote:
    (ciap)

    > Mogą też kopać rowy, zamiatać ulice.

    Dla uściślenia, rowy melioracyjne, i nie kopią lecz czyszczą ;-)
    Zamiast kopać niech wały p. powodziowe usypują ;-)
    Spokojnie 70% z ZUSu można wywalić do sypania wałów.

    Zaraz nas wszystkich Roman opier...

    --
    Włodek

  • 52. Data: 2012-04-03 20:05:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości
    Zbych wrote:

    >Dla uściślenia, rowy melioracyjne, i nie kopią lecz czyszczą ;-)
    >Zamiast kopać niech wały p. powodziowe usypują ;-)
    >Spokojnie 70% z ZUSu można wywalić do sypania wałów.

    Ale panowie, zaraz zaraz - zeby sprzatali ulice czy kopali rowy
    melioracyjne, to trzeba pieniedzy z podatkow.

    Ja zas pomyslalem ze skoro podatkow nie ma bo przemyt kwitnie, to
    trzeba ich zatrudnic gdzies w tej sferze przemytowej :-)

    Oczywiscie dalsza reperkusja ekonomii jest taka ze nie moga wszyscy
    przemycac i handlowac przemyconym towarem.
    Cos trzeba produkowac. No chyba ze bedziemy w druga strone dostarczac
    Niemcom tanie papierosy z Ukrainy :-)

    J.

  • 53. Data: 2012-04-03 21:45:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Potrafisz liczby przytoczyc ?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Poland
    Ja sie tam na ekonomii nie znam, zauwazam tylko (co dla niektorych jest
    herezja), ze poza UE tez jest zycie.

    > No wiesz, trudno zebysmy sie np z Wietnamem czy Peru porownywali.
    > A w strefie nazwijmy to europejskiej, to juz niewiele krajow zostalo z
    > ktorymi mozemy rozne sciezki rozwoju porownac.

    W Europie jest 46 panstw, do UE nalezy 27. Nie potrafie podac danych jak
    sie zyje tym nie w UE, ale nie slyszalem by Pan Bog zsylal kleski na te
    19 krajow. Zyja normalnie. Cala ludnosc UE to cos kolo 300-350 mln
    ludzi. Porownaj to z ludnoscia Indii, Pakistanu, Chin, albo poogladaj
    sobie CNN i zobacz ile uwagi poswieca sie na Swiecie UE.
    O zamoznosci obywateli i panstwa decyduje glownie mozliwosc robienia
    biznesu. Traktaty miedzynarodowe w tym moga pomoc (poza traktatami UE,
    sa inne, wazniejsze, chocby WTO), ale swobody prowadzenia biznesu nie
    wyrecza. Czasem prowadzenie tego biznesu powaznie utrudniaja, co wielu
    wykazalo w tym watku.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 54. Data: 2012-04-03 22:34:50
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2012-04-03 08:52, Piotr Gałka pisze:
    > Na pewno wymagany jest
    > wyłącznik całkowicie elektrycznie uniemożliwiający włączenie pola. Brak
    > wymagań badań na odporność ma się nijak do pozwolenia na czysto
    > elektroniczną kontrolę drzwiczek.

    Wyłącznik "całkowicie elektryczny" też się może zepsuć -- np. nastąpi
    sklejenie styków.

    > Generalnie wszędzie, gdzie w grę wchodzi bezpieczeństwo wymagane powinny
    > być rozwiązania nie bazujące na prawidłowej pracy procesora czy braku
    > błędów w oprogramowaniu, a nie dopuszczone dowolne, bo przecież jest
    > badanie na odporność.

    Baaaardzo konserwatywne podejście.
    Czy chcemy tego, czy nie, nasze życie i zdrowie zależy od poprawnej
    pracy systemów mikroprocesorowych -- pewnie jeszcze częściej niż nawet
    nam, elektronikom, się to wydaje.

    > Czy sądzisz, że obecnie odporność mikrofalówki na zakłócenia jest badana
    > przy otwartych drzwiczkach - jestem prawie pewien, że nie.

    W zasadzie każde trochę bardziej złożone urządzenie elektryczne, czy
    elektroniczne niesposób przebadać w każdych warunkach jakie mogą
    wystąpić (i pewnie występują u użytkownika).

    pzdr
    mk

  • 55. Data: 2012-04-03 23:17:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Apr 2012 21:45:51 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > W Europie jest 46 panstw, do UE nalezy 27. Nie potrafie podac danych jak

    No wiesz, usilowalem wczesniej sobie przypomniec i dac jakie dobre
    przyklady panstw ktore nie naleza. Szwajcaria, Norwegia. Bialorus, Ukraina.
    I co jeszcze ? ... pamiec zawodzi. A - Rosja oczywiscie. Watykan. Andorra.
    Liechtenstein. Cos z bylej Jugoslawii. Albania. Moldowia ostatnio.

    No i dopiero wiki pomogla, ze w Europie to mamy jeszcze Armenie,
    Azejberdzan, Gruzje, Kazachstan.
    No i Islandie i Monaco i San Marino. I Turcji troche

    [Gwoli scislosci to wymienmy: Chorwacja, Bosnia i Hercegowina, Macedonia,
    Czarnogora, Serbia].

    No coz, moze wyjde na rasiste, ale raczej nie powiem ze pol Europy do EU
    nie nalezy, tylko ze jednak wiekszosc nalezy. Geograficznie sie pomyle, bo
    ta Rosja dosc duza, ludnosciowo juz mniej

    > sie zyje tym nie w UE, ale nie slyszalem by Pan Bog zsylal kleski na te
    > 19 krajow. Zyja normalnie. Cala ludnosc UE to cos kolo 300-350 mln

    Juz 500 mln

    > ludzi. Porownaj to z ludnoscia Indii, Pakistanu, Chin, albo poogladaj

    Ale razem wzietych czy z osobna ?
    No i pytanie czy chcesz tak zyc jak oni ... choc trzeba uwazac, bo postep
    potrafi byc piekielny. Z ta "zacofana Afryka" tez.

    > sobie CNN i zobacz ile uwagi poswieca sie na Swiecie UE.

    Bo "u nas w Europie" nic ciekawego sie nie dzieje ?
    Na szczescie :-)

> [...]
    > biznesu. Traktaty miedzynarodowe w tym moga pomoc (poza traktatami UE,
    > sa inne, wazniejsze, chocby WTO), ale swobody prowadzenia biznesu nie

    Ale wez pod uwage ze mysmy te swobode juz mieli. I gospodarka kwitla,
    ludzie byli szczesliwi, i glosowali ze wcale do tej biedniej Unii nie chca
    :-P

    >Czasem prowadzenie tego biznesu powaznie utrudniaja, co wielu
    >wykazalo w tym watku.

    no ale stosujac Twoja argumentacje - wez tez pod uwage ze tych pol miliarda
    ludzi w UE jakos zyje. Biznesy kwitna, praca jest, postep, mieszkancy sa
    zadowoleni :-)

    Ale trzeba uwazac ... i uczyc sie chinskiego ;-)

    J.

  • 56. Data: 2012-04-04 00:24:35
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 03/04/2012 12:29, J.F wrote:
    > No i sie troche dziwie ze nie nalegali na jakis krajowy system
    > rozliczania VAT - kto prowadzi ksiegowosc na komputerze mialby obowiazek
    > wysylania rejestru w formie elektronicznej

    Ja sie wcale nie dziwie czemu nie nalegali.

    > i mogliby szybko sprawdzic
    > przekrety ..

    Samym sobie problemy robic?

    --
    Jerry1111

  • 57. Data: 2012-04-04 03:01:19
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale razem wzietych czy z osobna ?

    Osobno, kazdy z tych krajow wciaga cala UE nosem;-)

    > No i pytanie czy chcesz tak zyc jak oni

    Hmm, Korea, Japonia w ciagu 20-30 lat staly sie z bidnego zacofanego
    kraju potega. Szczegolnie Korea. Chiny, Indie, Wietnam sa na najlepszej
    drodze do dobrobytu. I to rzecz niemozliwa - bez UE.
    Czy chcialbym tak zap* jak niedawno zapodana na grupie Chinka?
    Niekoniecznie.
    Ale jesli juz mam zap*, to wole nad swoim biznesem niz nad
    przekopywaniem sie przez kilometry urzedniczego belkotu.

    > Bo "u nas w Europie" nic ciekawego sie nie dzieje ?

    Wzrost gospodarczy w UE imponujacy nie jest, za to wzrost biurokracji
    nie ma sobie rownych.

    > Na szczescie :-)

    Rozpieprzylismy komunizm, ZSRR, to i z UE sobie poradzimy;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 58. Data: 2012-04-04 10:14:53
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "mk" <reverse_lp.pw@myzskm> napisał w wiadomości

    > W zasadzie każde trochę bardziej złożone urządzenie elektryczne, czy
    > elektroniczne niesposób przebadać w każdych warunkach jakie mogą wystąpić
    > (i pewnie występują u użytkownika).

    Na EMC-PSTC jakiś czas temu (chyba przy okazji dyskusji o pedałach gazu w
    Toyotach) ktoś pisał o kuchence elektrycznej, która mu się sama włącza gdy
    mu komórka zadzwoni gdy akurat jest koło kuchenki.
    P.G.

  • 59. Data: 2012-04-04 10:56:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w
    >>> ludzi. Porownaj to z ludnoscia Indii, Pakistanu, Chin, albo
    >Osobno, kazdy z tych krajow wciaga cala UE nosem;-)

    No nie, z Pakistanem to troche przesadziles.

    A jak spojrzec w dane ekonomiczne i GDP to jest jeszcze gorzej ..

    >Hmm, Korea, Japonia w ciagu 20-30 lat staly sie z bidnego zacofanego
    >kraju potega. Szczegolnie Korea.

    Z amerykanska pomoca. Bo Japonia to juz przed wojna zaczynala sie
    rozwijac - przyjeli amerykanska lekcje z pokora i zrozumieniem :-)

> [...]
    >Ale jesli juz mam zap*, to wole nad swoim biznesem niz nad
    >przekopywaniem sie przez kilometry urzedniczego belkotu.

    Pytanie czy zdobedziesz gdzies zlecenie na milion transformatorow.
    I tu jest roznica miedzy Polska i Chinami, czy Wietnamem, o ktorej nie
    mozesz zapominac.

    ... ale byc moze dzieki unijnym urzednikom krajowi urzednicy beda
    wkrotce wielkie ilosci lamp led zamawiac :-)

    >Wzrost gospodarczy w UE imponujacy nie jest, za to wzrost biurokracji
    >nie ma sobie rownych.

    Ale biurokracja to nie jest temat na pierwsze strony amerykanskich
    gazet :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=9dnHVEqU7Hg

    Nie, to nie jest unijny przepis. NIewykluczone ze teraz to nie
    obowiazuje, bo w Unii moga sie pobrac gdziekolwiek :-)

    >Rozpieprzylismy komunizm, ZSRR, to i z UE sobie poradzimy;-)

    Troche zaczynamy - np stalismy sie potega w produkcji mebli.
    Calej europie nasze meble odpowiadaja, tylko Anglicy chca jakis
    niepalnych pianek w wypelnieniu.
    Takich wymagaja ... to my im deklarujemy ze takie od nas dostaja :-)

    J.

  • 60. Data: 2012-04-04 14:18:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > ... ale byc moze dzieki unijnym urzednikom krajowi urzednicy beda
    > wkrotce wielkie ilosci lamp led zamawiac :-)

    :-)... w ChRL;-)
    No moze zasilacze do tego zaprojektuja w UE, ale skladac je beda
    malutkie raczki i ogladac najpierw skosne oczka;-)
    Swoja droga sprawnosc LEDow to mniej wiecej tyle co halogena, a zeby nie
    wiem jak kombinowac to widmo LEDa nie bedzie nigdy tak mile jak zarowy
    halogenowej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa