  • Data: 2012-10-26 21:11:18
    Temat: jak latwo i szybko popsuc sobie...
    Od: Texen <f...@...dk> szukaj wiadomości tego autora

    siemanko wszystkim,

    tydzien temu mialem ciekawy przypadek z moto. stwierdzilem, ze podziele sie z Wami -
    zawsze lepiej uczyc sie na cudzych bledach.
    mialem do przejechania sto paredziesiat km autostrada. wyjechalem z domu z rana,
    pogoda dobra, jakies 5 st. C
    ubralem sie odpowiednio cieplo, na kierownice zalozylem mufki "tucano urbano"
    nigdy nie jezdzilem z nimi wczesniej w trasie.
    po wjezdzie na autostrade jechalem ok. 160-180, ale dziwnie mi pracowal silnik
    czasami cos jakby odejmowalo mocy...
    po chwili spojrzalem na mufki i okazalo sie ze prawa, rownolegle z odkrecaniem gazu
    przyciska mi hamulec! po tak przejechanych paru km (moze jakies 10) zatrzymalem sie,
    zdjalem prawa mufke... i pojechalem dalej 100-120 km. na zjezdzie chcialem
    przyhamowac... i klamka wpadla mi do konca, a moto tylko troche zwolnilo. na
    szczescie bylo pusto, szeroko, sucho i mialem czas na zatrzymanie sie. do konca
    dojechalem hamujac troche silnikiem, troche tylnim, przedni tylko lekko zwalnial.
    nie od razu bylo widac co sie stalo. pozniej w warsztacie, po zdjeciu zaciskow
    okazalo sie ze obie tarcze tak sie mocno nagrzaly, ze odksztalcily sie tworzac
    wycinek plaskiego stozka, klocki sie spalily. do wymiany mam obie tarcze i oba kpl.
    klockow z przodu. cen nie musze podawac...

    --
    pozdrawiam Wszystkich,
    Texen