  • 1. Data: 2012-10-26 21:11:18
    Temat: jak latwo i szybko popsuc sobie...
    Od: Texen <f...@...dk>

    siemanko wszystkim,

    tydzien temu mialem ciekawy przypadek z moto. stwierdzilem, ze podziele sie z Wami -
    zawsze lepiej uczyc sie na cudzych bledach.
    mialem do przejechania sto paredziesiat km autostrada. wyjechalem z domu z rana,
    pogoda dobra, jakies 5 st. C
    ubralem sie odpowiednio cieplo, na kierownice zalozylem mufki "tucano urbano"
    nigdy nie jezdzilem z nimi wczesniej w trasie.
    po wjezdzie na autostrade jechalem ok. 160-180, ale dziwnie mi pracowal silnik
    czasami cos jakby odejmowalo mocy...
    po chwili spojrzalem na mufki i okazalo sie ze prawa, rownolegle z odkrecaniem gazu
    przyciska mi hamulec! po tak przejechanych paru km (moze jakies 10) zatrzymalem sie,
    zdjalem prawa mufke... i pojechalem dalej 100-120 km. na zjezdzie chcialem
    przyhamowac... i klamka wpadla mi do konca, a moto tylko troche zwolnilo. na
    szczescie bylo pusto, szeroko, sucho i mialem czas na zatrzymanie sie. do konca
    dojechalem hamujac troche silnikiem, troche tylnim, przedni tylko lekko zwalnial.
    nie od razu bylo widac co sie stalo. pozniej w warsztacie, po zdjeciu zaciskow
    okazalo sie ze obie tarcze tak sie mocno nagrzaly, ze odksztalcily sie tworzac
    wycinek plaskiego stozka, klocki sie spalily. do wymiany mam obie tarcze i oba kpl.
    klockow z przodu. cen nie musze podawac...

    --
    pozdrawiam Wszystkich,
    Texen

  • 2. Data: 2012-10-26 21:16:06
    Temat: Re: jak latwo i szybko popsuc sobie...
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Uzytkownik "Texen" <f...@...dk> napisal w wiadomosci

    Smutna historia, dobrze ze tylko tak sie skonczyla
    I co bylo przyczyna? Dales ta podkladke piankowa do mufek która ma zapewniac
    poslizg przy kreceniu manetki?

    Moze trzeba bylo powiekszyc otwór na klamke - delikatnie podciac przy
    montazu istniejacy otwór.

  • 3. Data: 2012-10-26 23:55:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-26, Texen <f...@...dk> wrote:
> [...]
    wycinek plaskiego stozka, klocki sie spalily. do wymiany mam obie tarcze i oba kpl.
    klockow z przodu. cen nie musze podawac...

    Dobrze wiedziec, bo myslalem o takich szatanskich muffkach, teraz wiem,
    ze ewentualnie to sobie kupie handbary.

    BTw. Polecam chinskie tarcze z owiewki24.pl, nawet ostatnio zauwazylem,
    ze maja tarcze podobne do oryginalow, nie te wycinane. Mam takie wycinane
    od ponad roku, cos ok. 30kkm, wczoraj mierzylem i maja ~5,1mm w porownaniu
    do nowych 5,5mm, dwa komplety klockow Carbone Lorraine AC3+. Oceniem
    pozytywnie, nawet zebym raz na 2 lata mial kupic takie dwie nowe tarcze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-10-26 23:57:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-26, Arbiter <n...@h...com> wrote:

> [...]
    > poslizg przy kreceniu manetki?
    >
    > Moze trzeba bylo powiekszyc otwór na klamke - delikatnie podciac przy

    Jak to czytam to ciarki mnie przechodza... Murzynskie wynalazki, ktore
    moze i przy skuterku nie zrobia wielkiej krzywdy ale jazda 1,6-1,8 po
    autostradzie z zacisnietym hamulcem?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-10-27 09:06:58
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Dobrze wiedziec, bo myslalem o takich szatanskich muffkach, teraz wiem,
    > ze ewentualnie to sobie kupie handbary.

    Mufki Tucano sa spoko i Handbary nie mają podejścia do mufek.
    A przy montażu oczywiście trzeba to zrobić dobrze. To nie jest wina mufek.

    Mufinki dają wiecej niż grzane manetki

  • 6. Data: 2012-10-27 13:31:57
    Od: Texen <f...@...dk>

    On Friday, October 26, 2012 11:55:55 PM UTC+2, AZ wrote:

    > Dobrze wiedziec, bo myslalem o takich szatanskich muffkach, teraz wiem,
    > ze ewentualnie to sobie kupie handbary. (...)

    ogolnie te mufki sa spoko i przy miejskiej jezdzie jest ok.
    sa wykonane z pianki i moje nie maja usztywnienia na klamke (widzialem kiedys
    sztywne). mysle, ze wina, to miekki material a przy duzych predkosciach opor
    powietrza.

    --
    texen