  • 1. Data: 2013-06-07 23:51:24
    Temat: inwazyjne mycie klimatyzacji
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    trochę przesadziłem z tą inwazyjnością, ale o ile wiem, zazwyczaj
    klimatyzacje "psika" się pianką, albo w samochodzie uruchamia się
    maszynkę od wytwarzania ozonu. Wiem również że jeśli w rurach jest
    grzyb, to ani pianka ani ozon, nie spowodują że grzyb zniknie. Tak więc
    wymyśliłem sobie że przez wszystkie kanały przeciągnę wąż z dyszą
    rozbryzgową i wypłuczę wszystko co się tam namnożyło. NAwet jak nie
    wszystko , to więcej niż ozon i pianka, a co najważniejsze będę czynnie
    walczył w imię dobra mojej rodziny, a to sie liczy.
    Poradźcie jakich środków użyć? Woda z ..... Mój ulubiony dimer/k2 do
    silników odpada, bo dość mocno rozpuszcza aluminium :)

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-06-08 22:04:36
    Temat: Re: inwazyjne mycie klimatyzacji
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-06-07 23:51, ToMasz pisze:
> [...]
    > Poradźcie jakich środków użyć? Woda z ..... Mój ulubiony dimer/k2 do
    > silników odpada, bo dość mocno rozpuszcza aluminium :)

    nie przesadzasz trochę? No chyba że jesteś mega uczulony na jakieś
    rodzaj grzyba. Ja jestem uczulony ale standardowe zabiegi skutecznie go
    eliminują. I podpisują się pod teorią że to właśnie nadmierna sterylność
    doprowadziła właśnie naszą cywilizacją do skłonności do alergii.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 3. Data: 2013-06-09 10:51:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:51:24 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Tak więc
    > wymyśliłem sobie że przez wszystkie kanały przeciągnę wąż z dyszą
    > rozbryzgową i wypłuczę wszystko co się tam namnożyło.

    Daleko sobie nie przeciągniesz, bo zaraz za filtrem kabinowym napotkasz
    łopatki silnika dmuchawy i to będzie koniec przeciągania.

    A pchając od strony kabiny trafisz do puchy z przełączaniem nadmuchów i to
    też będzie koniec.

    Więc już lepiej psikać czymś od strony filtra kabinowego co nadmuch sam
    wciągnie.

    Jak już koniecznie chcesz to wyczyścić i pooglądać, to będziesz to musiał
    po prostu rozebrać.

  • 4. Data: 2013-06-09 21:54:51
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    W A4, niedawno musiałem wymienić szczotki w silniku nadmuchu bo się
    wyzerowały :) Spodziewałem się nie wiadomo jakiego syfu po wykręceniu
    silnika a okazało się że tam w środku czuściutko. Tzn. było tylko sporo
    czarnego pyłu bezpośrednio w okolicach szczotek oraz na uzwojeniach stojana
    i wirnika ale macając resztę kanału ręce wyciągnąłem raczej czyste. Ten
    czarny pył pochodzi głównie ze startych podczas eksploatacji szczotek.
    Kompresor i wydmuchałem wszystko do zera. Oczywiście wydmuchałem silnik na
    zewnątrz, poza autem i garażem bo bym zapieprzył całe wnętrze auta i sam się
    udusił na jakiś atak pylicy:)
    Jedynie gdzie najwięcej grzybków bym się spodziewał to na parowniku bo to
    tam bezpośrednio na nim wykrapla się woda. Ale jak jest zapchany odpływ to
    może gdzieś dalej też się coś namnożyło. Myslę, że lejąc czymś na siłe,
    wpuszczając wężyki do środka, zrobisz tyle, że spieprzysz albo jakieś
    siłowniki klapek albo i sam silnik nadmuchu, który nie jest szczególnie
    obudowany. Nie miałem okazji widzieć w innych autach ale w A4 uzwojenia są
    niemal na wierzchu ogólnie w kanale.