  • 31. Data: 2009-02-10 00:32:14
    Temat: Re: inny artykuł
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    n...@s...com napisał(a):

    > No, na pierwszej stronie placze ze sportowe motocykle maja za duzo
    > mocy i ze to bez sensu na ulicach. Na drugiej wspomina tjuningowanego
    > skutera i zali sie ze uniwesalnych motocykli juz nima, a duale sa do
    > dupy, a na trzeciej ze mu jest niewygodnie na sportowej maszynie
    > jezdzic po ulicach.

    Ja tam, czytajac to co opisujesz, wyczulem zal za minionymi czasami. I
    moze dlatego nie czepiam sie szczegolow, poniewaz wspolczuje z autorem.

    > No nie wiem, chyba to kompilowali z 4 felietonow roznych ludzi liczac
    > ze laczac kilka marnych da sie zrobic jeden dobry. Chiba ze ałtor
    > (sic) ma roztrojenie jazni ;)

    Albo napisal elaborat wielkosci zdrowej pracy dyplomowej z socjologii, a
    naczelny pochwalil, ze bardzo dobre, tylko trzeba zmiescic te
    stustronicowa ksiazke na trzech stronkach.

    > W sumie poziom faktu czy innego bravo.

    Oj... czepiacie sie - stare zgredy :P

  • 32. Data: 2009-02-10 00:40:56
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    fv napisał(a):
    >Niurom napisal:
    [...]
    > Uniwersalnych motocykli już prawie nie ma.

    Sa, sa... Tylko ze z racji swych miernych osiagow, nieoszolomiajacego
    wygladu i -100pkt do lansu zupelnie nie sa brane pod uwage. Rzeklbym
    nawet, iz ich istnienie jest zupelnie pomijane. Przyklady?
    Romet K125 :)
    CB1, ER5 czy GS500 w ciut wyzszej klasie.

    > Gdzieżbym śmiał z inną intencją podchodzić!111

    Fajnie, zes sie nie zacietrzewil :)

  • 33. Data: 2009-02-10 08:05:00
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message

    > No to podpadne pewnie i naraze sie na szydere (choc moze byl juz czas
    > przywyknac?;) ) i powiem, ze mnie sie _duch_ artykulu podobal.

    Nie, Zbiegusku, nie narazisz sie raczej ;) Nie jestes typowym czytaczem i
    chcialo Ci sie zastanowic nad intencja ktora zdaje sie sie umykac poprzez
    kilka niekonsekwencji i bardzo niefortunnych uogolnien.
    Nie raz tez wypowiadales sie czego konkretnie oczekujesz od sprzeta i, w
    swietle tego co oferuje obecnie rynek, myslenie to mozna nazwac wstecznym,
    czyli zgdnym ze wspomnianym duchem. Ja zas zgadzam sie zarowno z Toba jak i
    z Kocykiem dla ktorego jeszcze spory postepu musi sie dokonac by go
    zadowolic a najpewniej nie zadowoli nigdy, podobnie jak Ciebie. Popatrz na
    Watsa ktory, po prostu, co jakis czas szuka diametralnej zmiany dla samej
    przyjemnosci tejze zmiany. Jak widac, nawet w kolezenskim gronie sa ludzie z
    zupelnie roznych biegunow. Nasuwa sie pare luznych, nie uporzadkowanych
    uwag:
    Rzeczywistosc weryfikuje najlepiej; fakt ze, przy ekstremalnie mocarnych
    maszynach w niewlasciwych rekach, weryfikuje takze kierowcow, czesto do
    formy nagrobka lub wozka inwalidzkiego.
    Bazujac na poprzednim i zakladajac ze nigdy nie kupie nowego sprzeta w
    salonie, naprawde ciesze sie ze mam w czym wybierac zarowno teraz jak i
    wtedy gdy mi sie totalnie odmieni zamiast kupy bezplciowych sredniakow. Sa
    takze swietnie sprzedajace sie neoklasyki, dla koneserow Royal Enfield.
    Czy duzo wieksza grupa (samochodziarze) aby napewno uzywa 100% mozliowsci
    swych maszyn?
    Chcac platac na duze dystance w okolicach 150-170 km/h PODROZNEJ predkosci
    nie kupuje motocykla dla ktorego 200 km/h to "wszystkie pieniadze". Po to by
    pewnie czuc sie jadac w porywach 180 km/h kupuje maszyne ktora moze 250
    km/h. Oprocz pewnosci zyskuje trwalosc i niezawodnosc dzieki lagodnemu
    traktowaniu. Zle? Dziwne? Zreszta, uwazam ze trwale obciazenie moze wynosic,
    co najwyzej, 2/3 "maksa".
    W Polsce panuje kult "litra" lecz Polska jest malenkim ryneczkiem pomijnym w
    kalkulacjach producentow; swiat ktory jezdzi jednosladami od dawna decyduje
    o popycie a tam jest mnostwo jezdzcow kupujacych mocarne maszyny po to by
    turlac sie z predkosciami "kodeksowymi" i idiotyzmem jest ich za to ganic.
    Motocykl sluzy nie tylko celom komunikacyjnym, jest takze sposobem wyrazenia
    swej osobowosci a nawet rodzajem bizuterii. Naprawde nie widze nic zlego w
    tym by miec atomowa moc w garsci a uzywac jej tyle na ile pozwala droga.
    Gorzej ze odchudzone do granic absurdu sprzety podrafia ulegac sporej
    dewastacji nawet przu lekkich glebach lecz, jak wspomnialem, od tego jest
    bezlitosna rzeczywisrosc: zla slawa rozchodzi sie najszybciej. Poza tym,
    bardzo ciekawym czy Autor zadal sobie trud poogladania sprzedazy - czy aby
    maszyny o ktorych pisze z takim obrzydzeniem stanowia trzon sprzedazy czy
    razcej margines. Podrozne enduro o sporej masie tez ma racje bytu: dla mnie
    np V-strom jest absolutnym hitem jesli chodzi i tzw "gleboodpornosc" a o to
    przeciez takze chodzi.
    Czasy sie zmieniaja lecz niegdysiejszy posiadacz takze kombinowal by miec
    wiecej kucykow, by jezdzic szybciej tyle ze robil to sam korzystajac z
    pomocy warsztatow rzemieslniczych. Producenci, opanowawszy glowne nurty,
    przyjrzeli sie niszom i zaczeli je zajmowac. Naturalne prawo rynku.
    Nie widze nic zlego w specjalizowaniu motocykli. UJM, bardzo prosze, lecz
    (komunal) cos co jest do wszystkiego jest do niczego. BTW: Jak sie ma
    wspominany V-max do UJM? Teraz, po prostu, maszyna by zostac kultowa musi
    sie wyrozniac lecz takze umiec sporo wiecej, np skutecznie zahamowac czy
    skrecac . Czy to zle?
    Przepisy (np normy spalin) takze wymuszja na producentach zmiany ktore moga
    sie nie podobac.
    I tak dalej i tak dalej. Nie ma co beczec i odsadzac od istnienia dziedziny
    ktorych nie rozumiemy.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 34. Data: 2009-02-10 08:11:12
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    <n...@s...com> wrote in message

    > Przepraszam ze te dziurawe dukty nazwalem ulicami ;P

    Nawierzcchnia z kostki plus zapadniete torowiska plus deszcz. Mniammm ;)
    Wlasnie one sa uzasadnieniem dla istnienia straszliwie ciezkich podroznych
    enduro.
    Krakusie Ty... ;)

  • 35. Data: 2009-02-10 09:01:41
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Feb 2009 20:54:12 +0100, n...@s...com napisał(a):

    > Przepraszam ze te dziurawe dukty nazwalem ulicami ;P

    Że niby na wschodzie macie lepsiejsze...

    Sebastian S.

  • 36. Data: 2009-02-10 13:56:47
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Że niby na wschodzie macie lepsiejsze...

    No, torów tramwajowych nie mają.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 37. Data: 2009-02-12 00:41:06
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    (pj) wrote:

    > To ile, wg Szanownego, KM winny mieć motocykle "na ulicę"? I dlaczego
    > nie +/- 10KM więcej albo mniej?

    Po miescie prawo przewiduje 50 km/h. Nawet jesli wiekszosc jedzi 100
    km/h to i tak 180 KM maszyna nie osiagnie obrotow mocy maksymalnej.

    Poza tym zwiekszanie mocy zmiejsza czasy (nie wspominajac od odleglosci)
    o wartosci ktore sa juz symboliczne w ruchu miejskim. (Powiem wprost
    na GPZ500 dalo rade nadazyc za CBR1100XX).

    > Tiaa..? Właściciele twierdzą inaczej:

    A co maja powiedziec :-D.

    Pozdr

    Marek