  • 1. Data: 2013-08-28 08:02:32
    Temat: inne usb na plycie glownej i na obudowie
    Od: yuras <j...@o...pl>

    Czesc !

    Czy jak na plycie glownej jest gniazdo usb 3.0 a na obudowie usb 1.0/2.0
    to podpiecie do mobo kabli zintegrowanych z obudowa bedzie dawac na
    zewnatrz usb 3.0 czy usb 1.0/2.0 ? Krotko mowiac czy sa jakies roznice w
    kablach i konstrukcji portu czy tez stare porty beda wydajniej smigac w
    oparciu o usb 3 z mobo ?

    dzieki,
    yuras

  • 2. Data: 2013-08-28 08:33:58
    Temat: Re: inne usb na plycie glownej i na obudowie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2013 08:02, yuras pisze:

    > zewnatrz usb 3.0 czy usb 1.0/2.0 ? Krotko mowiac czy sa jakies roznice w
    > kablach i konstrukcji portu

    Tak.

    http://en.wikipedia.org/wiki/USB

  • 3. Data: 2013-08-28 09:00:08
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-28 08:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/USB
    NIE
    Podłączenia do "front panel usb" są inne dla usb 1.1/2.0 (przeważnie
    2x5, 10 pin złączka goldpin 2.54mm), a inne dla usb 3.0 (gęstsze złącze,
    więcej przewodów, wygląda tak
    http://www.moddiy.com/product_images/s/259/usb-3.0-h
    eader__42520_zoom.jpg )
    Inne są też same gniazda USB 3.0 - mają dodatkowe piny, które muszą być
    podłączone do płyty, by działało w trybie 3.0.
    To że same gniazdo usb (od zewnątrz, patrząc od strony włożenia w niego
    pendrive itp) jest zgodne 2.0<>3.0 to nie znaczy że od strony
    wewnętrznej to gniazdko jest identyczne. Tu masz różnice elektryczne w
    złączach na płycie głównej:
    http://files.ventshop.net/Graphics/stuff/usb3tousb2.
    jpg

    Istnieją przejściówki pozwalające podłączyć "szeroką wtyczkę" od obudowy
    do "wąskiego gniazdka" w płycie głównej (i odwrotnie), ale tą metodą
    uzyskasz tylko usb 1.1/2.0 na front panelu. np
    http://itx-sklep.pl/product_picture/full_size/1cefb3
    19fe7e3e31f1d4d0482b64e517.jpg

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-08-28 10:27:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2013 09:00, BartekK pisze:

    > NIE
    > Podłączenia do "front panel usb" są inne dla usb 1.1/2.0 (przeważnie
    > 2x5, 10 pin złączka goldpin 2.54mm), a inne dla usb 3.0 (gęstsze złącze,
    > więcej przewodów, wygląda tak

    Kłócisz się ze mną, że nie ma różnic, a potem wymieniasz te różnice...

    Pijanyś?

  • 5. Data: 2013-08-28 10:36:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2013, BartekK wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > NIE
    > Podłączenia do "front panel usb" są inne dla usb 1.1/2.0
    > a inne dla usb 3.0

    To znaczy są inne, ale NIE wykazują różnic?
    Ciekawostka przyrodnicza ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-08-28 11:13:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-28 10:27, Andrzej Lawa pisze:
    > Kłócisz się ze mną, że nie ma różnic, a potem wymieniasz te różnice...
    Przepraszam, przeczytałem post wątkotwórcy, zadajacego podwójne pytanie,
    i twoją odpowiedź - bez zastanowienia co cytujesz ;)
    Przyjąłem (nie wiem czemu) że odpowiadasz na ostatnie pytanie w temacie
    p.t. "czy tez stare porty beda wydajniej smigac w oparciu o usb 3 z mobo"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-08-28 11:13:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > To znaczy są inne, ale NIE wykazują różnic?
    > Ciekawostka przyrodnicza ;)
    Taka ciekawostka, jak sie odpisuje przed wypiciem kawy ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173