  • 1. Data: 2011-02-23 18:43:34
    Temat: ile cykli ładowania średnio wytrzymują baterie ?
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    Witam

    Pytanie jak w tytule.
    Jest sobie T42 z baterią standardową, ma ona 2 i pół roku według tego co
    pokazue soft. I trzyma zadziwiająco długo bo praktycznie 3h10min na
    srednich ustawieniach podświetlania matrycy. Ilość cykli ładowania -270. Z
    tego co kiedyś słyszałem baterie wytrzymuja max 300-350 a potem
    dramatycznie spada czas działania. Czy moge sie spodziewać niedlugo dużego
    spadku "mocy"? Ile u was w podobnym sprzecie wytrzymywały baterie ?
    Pozdrawia BearBag...

  • 2. Data: 2011-02-23 19:02:42
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Ja mam T40p i 432 cykle ładowań. Mam baterię o większej pojemności (wystaje
    z tyłu). Laptop pracuje na niej ponad 3h wtedy poziom naładowania nagle
    spada z 25% do 3%. Na tych 3% działa jeszcze z pół godziny po czym podłączam
    ładowanie bo laptop nęka mnie alarmem. Ale pewnie jeszcze by chwile
    pochodził. Bateria ma niecałe 4 lata.

    PC

  • 3. Data: 2011-02-23 19:31:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.02.2011 19:43, BearBag pisze:
    > Pytanie jak w tytule.

    Pytania powtarza się w treści :)

    > Jest sobie T42 z baterią standardową, ma ona 2 i pół roku według tego co
    > pokazue soft. I trzyma zadziwiająco długo bo praktycznie 3h10min na
    > srednich ustawieniach podświetlania matrycy. Ilość cykli ładowania -270. Z

    To nie jest niesamowity wynik. Jak się dba o baterię, to
    trzy-cztery lata wytrzymuje w dobrym stanie. Czasem nawet
    troszkę dłużej.

    > tego co kiedyś słyszałem baterie wytrzymuja max 300-350 a potem

    Za Wikipedią: od 400 do 1200 cykli pełnego ładowania w zależ-
    ności od typu ogniw i sposobu ładowania.

    > dramatycznie spada czas działania. Czy moge sie spodziewać niedlugo dużego
    > spadku "mocy"? Ile u was w podobnym sprzecie wytrzymywały baterie ?

    U mnie w blisko trzyletnim notebooku (F-S Esprimo Mobile) czas
    pracy skrócił się z jakichś 4.5 h do gdzieś 3.5 h.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-02-23 20:13:02
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-02-23 20:02, PC pisze:
> [...]
    > godziny po czym podłączam ładowanie bo laptop nęka mnie alarmem. Ale
    > pewnie jeszcze by chwile pochodził. Bateria ma niecałe 4 lata.

    A ja mam T61 kupiony w marcu 2008 bateria standardowa 129 cykli i
    pozostało jej zaledwie 39% pierwotnej pojemności :(

    Czesławek

  • 5. Data: 2011-02-23 20:17:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.02.2011 21:13, Czesławek pisze:
    > A ja mam T61 kupiony w marcu 2008 bateria standardowa 129 cykli i pozostało jej
    zaledwie 39% pierwotnej pojemności :(

    Cykle to nie wszystko. Baterie Li-Ion nie lubią być podgrze-
    wane (a więc biada tym, co trzymają komputer na kolanach lub
    obciążają intensywnie CPU) oraz w wysokim stopniu naładowane
    (co szkodzi bateriom tych, którzy pracują bardzo dużo na za-
    silaniu sieciowym bez wyjmowania baterii lub lubią ładować
    często baterię do pełna).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2011-02-23 22:12:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BearBag" 6v4dh6tp9xs2$....@4...net

> [...]
    > działania. Czy moge sie spodziewać niedlugo dużego spadku
    > "mocy"? Ile u was w podobnym sprzecie wytrzymywały baterie ?

    NHC -- pokazuje zużycie akumulatora, jego pojemność
    i napięcie, prądożerność laptopa itp. ciekawe rzeczy.

    Najgorsza jest temperatura. Ja używam swego netbook tak,
    jak telefonu komórkowego -- z baterii, po czym ładuję.
    Mam zużycie 3% po ponad 4 miesiącach takiego używania.

    Baterie starczają nawet na 4 godziny.

    Notebook ma na oko identyczne ogniwa (ale dwa razy mniej)
    i był zazwyczaj podłączony do ,,ściany'' -- po 18 miesiącach
    używania prawie nie mam baterii, z tym że silne rozładowywanie
    (poniżej 10 woltów) pomaga.

    -=-

    Sanyo (producent laptopowych -- zwykle, bo pewnie niekoniecznie
    zawsze) baterii produkuje NiMH takie, które można ładować 1500 razy
    zamiast 1000. :)

    Ile naprawdę można notebookowe -- nie wiem. Ponoć
    właśnie 300, ale być może to nie jest już prawdą.

    -=-

    Praca na bateriach skutkuje różnie -- czasami niespodzianym
    padem wszystkiego. (zwykle dochodzi do hibernacji, ale bywa
    różnie po ręcznych wymuszeniach)

    Kilka dni temu po takim rozładunku nie mogłem podnieść systemu.
    Mam tu 7 kopii W7Starter (używam jednej, ale na wszelki wypadek
    mam więcej gotowych do odpalenia) oraz (pod wirtualną maszynką na
    W7Starterze) 7 kopii (też używam tylko jednej) WXP, a mimo tego :)
    komputer odmówił raz posłuchu, bo padł... ...MBR. :) Akurat MBR
    mam typowy, więc naprawa długo nie trwała. :)

    D2D nie używam. :) (rekowerowanie dysk tu dysk)

    Aby Acerowi nie psuć reputacji -- mam tu nie dysk montowany
    fabrycznie -- jest dla mnie za mały, ale badziewną Toshibę
    (dwa razy większą) z którą miewałem problemy wcześniej.
    Toshiba była kupiona jako zewnętrzny w obudowie Platinum
    czy jakoś tak.

    Netbook nie jest wykorzystywany na mrozie,
    ale jest odpalany tuż po przyniesieniu z mrozu. :)
    I jest wożony w bagażniku -- bywało, że w czasie
    przewożenia był włączony. :)

    Odmówił posłuchu po powrocie z mrozu. :)
    Padło zasilanie zupełnie, przeszedłem
    trochę ;) po mrozie w czasie nocy (w Białymstoku
    nocą bywa zimno) a po podłączeniu do ,,ściany''
    odmówił posłuchu. Trudno zgadnąć, czy poza MBRem
    cos padło. :) I trudno zgadnąć, czy padło z powodu
    mrozu, czy z powodu szybkiego nagrzewania, czy
    szybkiego chłodzenia, czy z powodu forsowania baterii...

    Inna sprawa, że i sam dysk (zanim trafił do netbooka)
    czasami ;) naśladował lądowanie Tu154, choć mgły (ani
    sztucznej, ani naturalnej) nie było. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-02-23 22:17:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosław Sokół" 2...@g...one.pl

    > U mnie w blisko trzyletnim notebooku (F-S Esprimo Mobile)
    > czas pracy skrócił się z jakichś 4.5 h do gdzieś 3.5 h.

    Też mam Esprimo -- akumulator jest niemal padnięty do zera. :)
    Komputer ma za sobą 18 miesięcy i niemal stale był używany
    na zasilaniu ze ściany.

    Na początku używania ciągnął na bateriach około 2 godzin.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-02-23 22:34:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ik4122$3eb$...@i...gazeta.pl

    > Notebook ma na oko identyczne ogniwa (ale dwa razy mniej)

    Dwa razy więcej -- nie jestem biegły w arytmetyce. ;)
    (notebook ma 6, netbook ma 3)

    Notebook ma sparowane ogniwa. Każda para ma to samo napięcie.

    (tylko tak mogę okreslić stan poszczególnych ogniw
    bez rozbierania i bez ciekawych mierników)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-02-24 17:38:50
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >(co szkodzi bateriom tych, którzy pracują bardzo dużo na za-
    >silaniu sieciowym bez wyjmowania baterii lub lubią ładować

    Nie lubia tez byc rozladowywane do zera. Co prawda elektronika
    zabezpiecza przed takim kompletnym wyladowaniem, ale jesli pozniej notebook
    lezy dluzszy czas nieuzywany, no dalej sie wyladowuje chemicznie juz poza kontrola
    elektroniki.

  • 10. Data: 2011-02-25 13:56:45
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 23-02-2011 o 21:17 Radosław Sokół napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > (co szkodzi bateriom tych, którzy pracują bardzo dużo na za-
    > silaniu sieciowym bez wyjmowania baterii lub lubią ładować

    Właśnie robię wszystko dokładnie tak, jak piszesz :) Dodam
    jeszcze, że jeśli używam baterii to do pełnego rozładowania.
    Zresztą nawet producent nakazuje przechowywać baterię
    całkowicie rozładowaną.
    Skutkuje to tym, że po przeszło dwóch latach pokazuje mi
    zużycie baterii 13% i z obserwacji wynika, że rzeczywiście tak
    jest.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail