-
1. Data: 2009-08-10 16:28:51
Temat: identyfikacja numeru w TP
Od: QuickQvik <q...@g...pl>
Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za identyfikację
numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"), która to usługa w wielu innych
krajach jest wliczona nawet a najbardziej minimalny abonament. Ba, jest
w zasadzie usługą standardową, tak jak obecnie w każdym samochodzie jest
ogrzewanie.
QuickQvik
-
2. Data: 2009-08-10 16:40:35
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: "wiatrak" <w...@y...pl>
>Użytkownik "QuickQvik" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
>news:h5phs1$ps4$2@inews.gazeta.pl...
>Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za identyfikację
>numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"),
Zdziwiony, że TP pobiera? Ja byłbym zdziwiony gdyby przestała pobierać.
Przecież to złodziejska firma jest. Niereformowalna.
wiatrak
-
3. Data: 2009-08-10 17:01:24
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
wiatrak napisał:
>> Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za identyfikację
>> numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"),
>
> Zdziwiony, że TP pobiera? Ja byłbym zdziwiony gdyby przestała pobierać.
> Przecież to złodziejska firma jest. Niereformowalna.
Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
straty spowodowane tym niecnym procederem.
--
Jarek
-
4. Data: 2009-08-10 17:11:39
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: "wiatrak" <w...@y...pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
> Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
> niego jak matka i ojciec.
>
>
> --
> Jarek
Łojezu! Mieć rodziców TP i Orange? To ja wolę byc bękartem.
wiatrak
-
5. Data: 2009-08-10 17:16:59
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: "wiatrak" <w...@y...pl>
Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
news:h5pk66$7l8$1@node2.news.atman.pl...
>
> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
>> Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
>> niego jak matka i ojciec.
>>
>>
>> --
>> Jarek
>
> Łojezu! Mieć rodziców TP i Orange? To ja wolę byc bękartem.
>
> wiatrak
pomyłka ....wolę być SIEROTĄ!
wiatrak
>
-
6. Data: 2009-08-10 17:21:21
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: QuickQvik <q...@g...pl>
Jarosław Sokołowski wrote:
> Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
> może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
> Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
> niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
> straty spowodowane tym niecnym procederem.
To ma sens i jest chyba jedynym wytłumaczeniem. Bo dlaczego niby wszyscy
(mam rację?) operatorzy GSM zapewniają tę usługę jako standard? Czy to
oznacza, że telefonia GSM jest "wystarczająco" droga, aby "Caller ID"
było "bezpłatne"? A może infrastruktura TP SA jest niedoinwestowana?
--
QuickQvik
-
7. Data: 2009-08-10 17:33:23
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
wiadomości news:slrnh80kj8.ug3.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> wiatrak napisał:
>
>>> Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za
>>> identyfikację
>>> numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"),
>>
>> Zdziwiony, że TP pobiera? Ja byłbym zdziwiony gdyby przestała
>> pobierać.
>> Przecież to złodziejska firma jest. Niereformowalna.
>
> Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
> może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
> Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
> niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
> straty spowodowane tym niecnym procederem.
O, to Sferia i Era to durnoty, bo dają to za darmo... A przecież też
mogę nie odebrać... A Era, to jeszcze jak zechce, to nawet mi za minutę
połączenia z innej sieci cos tam dodaje... dumping? :)
--
"Jak to mówi dobra księga - Uzdrów nas Panie, a będziemy uzdrowieni.
Innymi słowy - daj nam lekarstwo, bo chorobę już mamy"
(C) Tewje Mleczarz, do Boga, wskazując dyskretnie na swoją żonę Gołde.
-
8. Data: 2009-08-10 17:40:52
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: "D@niel" <n...@g...pl>
Dnia 10-sie-09 18:28:51, QuickQvik napisawszy:
> Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za identyfikację
> numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"), która to usługa w wielu innych
> krajach jest wliczona nawet a najbardziej minimalny abonament...
W niektórych abonamentach prezentacja numeru jest "zawarta w cenie". A
i w tych gdzie niby trzeba dopłacić 3,66 zł - też się zdarza że działa
bezpłatnie :)
--
Pozdrawiam - D@niel
-
9. Data: 2009-08-10 19:03:39
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
QuickQvik napisał:
>> Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
>> może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
>> Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
>> niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
>> straty spowodowane tym niecnym procederem.
>
> To ma sens i jest chyba jedynym wytłumaczeniem. Bo dlaczego niby wszyscy
> (mam rację?) operatorzy GSM zapewniają tę usługę jako standard? Czy to
> oznacza, że telefonia GSM jest "wystarczająco" droga, aby "Caller ID"
> było "bezpłatne"? A może infrastruktura TP SA jest niedoinwestowana?
Nie, sensu w tym nie ma żadnego, ja tylko żartowałem. Mam taki najtańszy
abonament bez CID, wprawdzie nie tepsy, bo z nimi się dogadać nie można,
więc pieniądze bierze teraz inny operator. Ale linia, centrala i jej
ustawienia te same. Gdyby linia miała prezentację numeru, to bym jej
używał do połączeń przychodzących. A tak, to wisi od dwóch lat praktycznie
bezużyteczna. Dochód z interkonektu byłby znacznie wyższy niż te 3zł za
prezentację.
To mogło mieć sens dwadzieśnia lat temu. Wtedy instalowano nowe centrale,
taka nowinka techniczna znana wcześniej tylko z amerykańskich filmów mogła
robić wrażenie. Niejednego dało się tym skusić. Ja wtedy musiałem zaraz
po podłączeniu telefonu wystąpiś z wnioskiem o umożliwienie mi tonowego
wybierania numeru, które to wszystkim po instalacji centrali zablokowano.
Włączali każdemu i za darmo. Ale ludzie musieli prosić, ktoś musiał tego
słuchać, ktoś musiał pstrykać w klawiaturę i włączać. Stracony czas
nieważny, ważne, że można było pokazać kto tu rządzi. A w firmie rządzili
i nadal rządzą ludzie o mentalności powiatowego sekretarza partii. Oni
po prostu nie potrafią inaczej -- chcą, by wszyscy od nich zależeli, by
o wszystko ich prosili.
--
Jarek
-
10. Data: 2009-08-10 21:46:23
Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>
Przeżyłem to samo.
Koronnym argumentem było 'nie mamy w cenniku wybierania tonowego'.
Szczęśliwie w tamtych czasach jeszcze szło się dodzwonić do gozdka w centrali, albo
nawet pójść do centrali.
OIDP z prezentacją numeru na poczatku było podobnie.
JaC
PS. Z tym sekretarzem partii trafiłeś w sedno, w genmarketingu tegopsa pracuje mój
"kolega" ze szkoły, który na przełomie 1979/80 (!!) mając lat 18 wstąpił do PZPR, gdy
wokół system walił się gołym okiem..
-----
> Ja wtedy musiałem zaraz po podłączeniu telefonu wystąpiś z wnioskiem o umożliwienie
mi tonowego wybierania numeru, które to wszystkim po instalacji centrali zablokowano.
> Włączali każdemu i za darmo.
> Ale ludzie musieli prosić, ktoś musiał tego słuchać, ktoś musiał pstrykać w
klawiaturę i włączać.
> Stracony czas nieważny, ważne, że można było pokazać kto tu rządzi.
> A w firmie rządzili i nadal rządzą ludzie o mentalności powiatowego sekretarza
partii.