eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaidentyfikacja numeru w TPRe: identyfikacja numeru w TP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: identyfikacja numeru w TP
    Date: Mon, 10 Aug 2009 19:03:39 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 35
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <h5phs1$ps4$2@inews.gazeta.pl> <h5p833$vv0$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5pkug$9e3$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-33-36.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1249931019 1135 87.205.33.36 (10 Aug 2009 19:03:39 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Aug 2009 19:03:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:228835
    [ ukryj nagłówki ]

    QuickQvik napisał:

    >> Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
    >> może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
    >> Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
    >> niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
    >> straty spowodowane tym niecnym procederem.
    >
    > To ma sens i jest chyba jedynym wytłumaczeniem. Bo dlaczego niby wszyscy
    > (mam rację?) operatorzy GSM zapewniają tę usługę jako standard? Czy to
    > oznacza, że telefonia GSM jest "wystarczająco" droga, aby "Caller ID"
    > było "bezpłatne"? A może infrastruktura TP SA jest niedoinwestowana?

    Nie, sensu w tym nie ma żadnego, ja tylko żartowałem. Mam taki najtańszy
    abonament bez CID, wprawdzie nie tepsy, bo z nimi się dogadać nie można,
    więc pieniądze bierze teraz inny operator. Ale linia, centrala i jej
    ustawienia te same. Gdyby linia miała prezentację numeru, to bym jej
    używał do połączeń przychodzących. A tak, to wisi od dwóch lat praktycznie
    bezużyteczna. Dochód z interkonektu byłby znacznie wyższy niż te 3zł za
    prezentację.

    To mogło mieć sens dwadzieśnia lat temu. Wtedy instalowano nowe centrale,
    taka nowinka techniczna znana wcześniej tylko z amerykańskich filmów mogła
    robić wrażenie. Niejednego dało się tym skusić. Ja wtedy musiałem zaraz
    po podłączeniu telefonu wystąpiś z wnioskiem o umożliwienie mi tonowego
    wybierania numeru, które to wszystkim po instalacji centrali zablokowano.
    Włączali każdemu i za darmo. Ale ludzie musieli prosić, ktoś musiał tego
    słuchać, ktoś musiał pstrykać w klawiaturę i włączać. Stracony czas
    nieważny, ważne, że można było pokazać kto tu rządzi. A w firmie rządzili
    i nadal rządzą ludzie o mentalności powiatowego sekretarza partii. Oni
    po prostu nie potrafią inaczej -- chcą, by wszyscy od nich zależeli, by
    o wszystko ich prosili.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: