  • 1. Data: 2009-11-11 19:38:24
    Temat: icl7660
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy Ktoś może podesłać sprawdzony schemat przetwornicy na ICL7660? jak
    wielkiego napięcia ujemnego potrzebują LCD alfanumeryczne? potrzebuję zrobić
    z +5V lub +12V...

  • 2. Data: 2009-11-11 21:11:36
    Temat: Re: icl7660
    Od: RtB <r...@N...onet.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 20:38:24 +0100
    "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> wrote:

    > czy Ktoś może podesłać sprawdzony schemat przetwornicy na ICL7660?

    Nota katalogowa?
    Jest w niej kilka sprawdzonych schematów dostarczonych przez
    producenta...

    > jak wielkiego napięcia ujemnego potrzebują LCD alfanumeryczne?
    > potrzebuję zrobić z +5V lub +12V...

    Jakie LCD konkretnie? Jeśli te z kontrolerem HD44780 (np. WC1602), to z
    reguły nie potrzebują...

    P.

  • 3. Data: 2009-11-11 21:35:18
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    no właśnie nie ma, jest parę schematów, na jednych nie ma Cosc na innych
    jest dorysowany linią przerywaną, rzuciłem okiem na opis, ale nie
    spostrzegłem nigdzie informacji o Cosc... (końcówka 7)

    typ BT42008V1SP04

  • 4. Data: 2009-11-11 22:09:21
    Od: RtB <r...@N...onet.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 22:35:18 +0100
> [...]

    > innych jest dorysowany linią przerywaną, rzuciłem okiem na opis, ale
    > nie spostrzegłem nigdzie informacji o Cosc... (końcówka 7)

    "For normal operation, leave the BOOST and OSC pins
    of the MAX1044/ICL7660 open and use the nominal
    oscillator frequency."

    "Reducing the Oscillator Frequency Using COSC
    An external capacitor can be connected to the OSC pin
    to lower the oscillator frequency (Figure 6). Lower
    frequency operation improves efficiency at low load
    currents by reducing the IC's quiescent supply current.
    It also increases output ripple and output impedance.
    This can be offset by using larger values for C1 and C2.
    Connections to the OSC pin should be short to prevent
    stray capacitance from reducing the oscillator frequency."

    Strona 7 noty firmy Maxim.

    > typ BT42008V1SP04

    http://www.phuelektronik.pl/datasheet.html

    P.

  • 5. Data: 2009-11-11 22:24:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    RtB pisze:

    > Jakie LCD konkretnie? Jeśli te z kontrolerem HD44780 (np. WC1602), to z
    > reguły nie potrzebują...

    Zbytnie uogólnienie. Są wyświetlacze z odpowiednikami HD44780 wymagające
    ujemnego napięcia kontrastu. Niech wątkotwórca poda oznaczenie
    konkretnego wyświetlacza to będzie gdzie sprawdzić.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-11-12 15:41:08
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    a może wiecie kto najlepiej z allegro sprzedaje tulejki dystansowe i śrubki
    do mocowania LCD?

  • 7. Data: 2009-11-12 18:39:54
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:hdhb7c$nkq$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > a może wiecie kto najlepiej z allegro sprzedaje tulejki dystansowe i
    śrubki
    > do mocowania LCD?

    Najtaniej :
    Śrubki 2,5 mm z liroja merloja ,rurka z mister muskle do szyb.
    Trzeba ją tylko przyciąć skalpelem na odpowiednie odcinki .

    Pzdr