  • 1. Data: 2006-08-27 16:12:07
    Temat: iPlus w spamcopie i RBL-ach ... eh.
    Od: crazy bejbi <t...@i...pl>

    Witam,

    ostatnio była wielka burza o blokowanie portów 25 itp w TPSA i sieciach
    osiedlowych.

    To chyba się robi zaraźliwe dla KAŻDEGO, kto zaczyna komercyjnie na
    skalę większą niż pare komputerów udostępniać dostęp:

    Otóż jestem sobie na wczasach i uruchomiłem sobie z tej okazji iPlus.

    Własnie bawię się czymś tam na własnych serwerach z okazji tego, że leje
    za oknem, a dziecko śpi ... i przejrzałem nagłówek poczty, który sam do
    siebie wysłałem ...

    RCVD_IN_BL_SPAMCOP_NET,RCVD_IN_XBL,USER_IN_WHITELIST autolearn=no
    version=3.0.3

    normalnie bomba ... jakbymi nie był na whiteliście i miał score np. na 5
    to bym trafił do /dev/null na swoim własnym serwerze !

    sprawdziłem:

    212.2.100.181 listed in bl.spamcop.net

    głupie pytanie - ale nie sądziłem, ktoś ma zasyfiony komputer i sieje
    śmieciami przez komórkę ?

    moje zaskoczenie jest wielkie i negatywne ... co to się z tym światem
    dzieje ...

    Wojtek

  • 2. Data: 2006-08-27 17:08:09
    Temat: Re: iPlus w spamcopie i RBL-ach ... eh.
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    crazy bejbi wrote:
    > Witam,

    > sprawdziłem:
    >
    > 212.2.100.181 listed in bl.spamcop.net
    >
    > głupie pytanie - ale nie sądziłem, ktoś ma zasyfiony komputer i sieje
    > śmieciami przez komórkę ?

    A co w tym dziwnego ? dla nich to taki sam "net" jak kazdy inny tyle ze
    mobilny.

    --
    Mateusz Pronobis

  • 3. Data: 2006-08-27 17:41:00
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    crazy bejbi wrote:

    > głupie pytanie - ale nie sądziłem, ktoś ma zasyfiony komputer i sieje
    > śmieciami przez komórkę ?
    >
    > moje zaskoczenie jest wielkie i negatywne ... co to się z tym światem
    > dzieje ...

    spodziewales sie ze gprs/edge ma cudowne rozszerzenia zapobiegajace
    wysylaniu spamu i robactwa?

    --

    bu.y VaI1d0L, /\vi0m.ar1n, ><e.nna.

  • 4. Data: 2006-08-27 19:16:25
    Od: crazy bejbi <t...@i...pl>

    elmer radi radisson napisał(a):

    > spodziewales sie ze gprs/edge ma cudowne rozszerzenia zapobiegajace
    > wysylaniu spamu i robactwa?

    sam w sumie nie wiem czego się spodziewałem, ale jakoś miałem wrażenie
    (już widzę, że mylne), że to jednak usługa biznesowa i jednak dla
    notebooków, które w większości mają windowsa legalnego i łaty się same
    ściągają.

    jednak cena coraz niższa - usługa wchodzi pod strzechy.
    I jak widać myliłem się ... szkoda.

    Wojtek

  • 5. Data: 2006-08-27 20:59:33
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    crazy bejbi napisał(a):
> [...]
    >
    > sprawdziłem:
    >
    > 212.2.100.181 listed in bl.spamcop.net
    >
    > głupie pytanie - ale nie sądziłem, ktoś ma zasyfiony komputer i sieje

    propozycja dla operatora aby na BTS'ach "wycinal" smtp:D

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 6. Data: 2006-08-27 22:18:44
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    crazy bejbi <t...@i...pl> wrote:

> [...]
    > (już widzę, że mylne), że to jednak usługa biznesowa i jednak dla
    > notebooków, które w większości mają windowsa legalnego i łaty się same

    Legalny windows + łaty niestety nie zawsze wystarczą.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 7. Data: 2006-08-28 00:31:23
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    crazy bejbi <t...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > (już widzę, że mylne), że to jednak usługa biznesowa i jednak dla
    > notebooków, które w większości mają windowsa legalnego i łaty się same

    Większość wirusów instaluje się przez głupotę użytkowników a nie dziury w
    Windowsie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2006-08-28 09:22:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    crazy bejbi wrote:

> [...]
    > (już widzę, że mylne), że to jednak usługa biznesowa i jednak dla
    > notebooków, które w większości mają windowsa legalnego i łaty się same

    jak juz inni napisali, to niewiele skoro uzytkownik wciaz pozostaje
    srednio swiadomym szkodnikiem. a zeby trafic do RBL'i taka siec
    wiele szczescia nie potrzebuje, wystarczy ze pod danym adresem
    wykonujacym translacje popracowalo jakies zombie, a przy juz raczej
    dosc sporej ilosci uzytkownikow szansa na to jest duza (nawet mimo
    faktu ze czesc uzytkownikow uzywa "nieco bardziej indywidualnych"
    adresow - nie zza kilku khm, dobrze poznanych IP masowego NAT).

    kiedys rozmawialem z dzialem technicznym pewnego operatora GSM ktory
    sam sie skontaktowal (!) i prosil zeby zrobic whitelisting na jego
    siec bo go scoring z RBL wlasnie bezlitosnie obcinal i skarzyli sie
    na to klienci. na moja uwage ze chyba nie tak sie rozwiazuje problemy
    i wypadalo by to wykonac u zrodla chociazby wprowadzajac restrykcje na
    SMTP ktore uderza tylko w zrodlo spamu, uslyszalem ze ktos za to musi
    wziac pieniadze. no wiec chyba miedzy innymi za to biora?

    [byc moze to podpowiedz dla kogos kto ma ochote byc oferentem
    na wykonanie takiej profesjonalnej uslugi ;)]

    --

    bu.y VaI1d0L, /\vi0m.ar1n, ><e.nna.