-
21. Data: 2023-01-05 20:52:15
Temat: Re: hackerka
Od: Ghost <G...@h...net>
W dniu 05.01.2023 o 09:28, J.F pisze:
> On Thu, 5 Jan 2023 09:09:15 +0100, Ghost wrote:
>> W dniu 04.01.2023 o 16:24, J.F pisze:
>>> On Wed, 4 Jan 2023 12:07:34 +0100, Piotr Gałka wrote:
>>>> W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
>>>>> Hack to cos od siekiery bylo?
>>>>>
>>>>> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
>>>>>
>>>>
>>>> I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
>>>> zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
>>>
>>> Nie są.
>>> Kazdy ukradziony to przeciez jeden sprzedany wiecej,
>>
>> wrrrrong!
>> Gdyby mi w jakis prymitywny ukradli auto konkretnej marki, to nawet
>> gdybym swiadomie chcial, mialbym bardzo bardzo silne wewnetrzne obawy
>> przed kolejnym zakupem tegoz.
>
> Ty kupisz inne, innemu ukradną inne, on kupi te marke :-)
i dlatego ludzie kupuja najbardziej psujace sie samochody
-
22. Data: 2023-01-05 20:53:58
Temat: Re: hackerka
Od: Ghost <G...@h...net>
W dniu 05.01.2023 o 13:28, Cezar pisze:
> A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
> Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
> Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...
ubezpieczyciel cieszy sie jak jest skladka i nie ma kradziezy
-
23. Data: 2023-01-06 15:34:02
Temat: Re: hackerka
Od: K <...@l...com>
On 05/01/2023 12:28, Cezar wrote:
> On 05/01/2023 12:09, K wrote:
>> On 04/01/2023 13:56, Cezar wrote:
>>> On 04/01/2023 11:07, Piotr Gałka wrote:
>>>> W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
>>>>>
>>>>> Hack to cos od siekiery bylo?
>>>>>
>>>>>
>>>>> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
>>>>>
>>>>
>>>> I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
>>>> zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
>>>>
>>>> Zabezpieczenie przed metodą 'na walizkę' powinno być wcześniejsze
>>>> niż wprowadzanie samo-otwierających i samo-uruchamiających się
>>>> samochodów.
>>>> A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia
>>>> drzwi czy odpalenia samochodu przez CAN.
>>>> P.G.
>>> Jestem zapisany na takiej apce dla sąsiadów dość popularnej w UK.
>>> Nie ma tygodnia żeby ktoś nie dał posta że podjazdu odjechał samochód.
>>> W 80% przypadków do Range Rover, 10% to BMW, i cała reszta.
>>> Z nagrań widać że to przeważnie 2 ludzi. Jeden z walizką lub gameboyem.
>>> Otwierają drzwi, odpalają i odjeżdzają.
>>>
>>> c.
>>>
>> Jeszcze dodaj, ze wszyscy okradzeni trzymali kluczki na
>> parapecie/stoliku przy drzwiach wejsciowych bez ochronnego etui.
>
> No właśnie nie. Ostatnia napisała:
>
> Dan Webb:
> Can I ask was the spare key also in a FDP
>
> Lucy Mccall:
> yes both in separate faraday bags in opposite corner of the house
>
>
> A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
> Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
> Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...
>
>
> c.
>
Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
bedzie sie musiala z nim szarpac. Nic nie uwzglednia kradziezy ale mozna
ja zminimalizowac.
-
24. Data: 2023-01-07 08:48:40
Temat: Re: hackerka
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
W dniu 06.01.2023 o 15:34, K pisze:
> Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
> bedzie sie musiala z nim szarpac.
Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w pokrowcach
blokujących
jego funkcje?
-
25. Data: 2023-01-07 11:19:23
Temat: Re: hackerka
Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>
On 05/01/2023 19:53, Ghost wrote:
> W dniu 05.01.2023 o 13:28, Cezar pisze:
>
>> A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
>> Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
>> Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...
>
> ubezpieczyciel cieszy sie jak jest skladka i nie ma kradziezy
>
To nie ma zupełnie znaczenia czy jest kradziez czy nie jeśli stawka
ubezpieczenia jest odpowiednio dobrana.
c.
-
26. Data: 2023-01-07 11:20:17
Temat: Re: hackerka
Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>
On 07/01/2023 07:48, m4rkiz wrote:
> W dniu 06.01.2023 o 15:34, K pisze:
>> Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
>> bedzie sie musiala z nim szarpac.
>
> Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w
> pokrowcach blokujących jego funkcje?
Też mi sie wydaje ze to nie ma związku. Producent ani ubezpieczyciel nie
wymaga ode mnie tego.
c.
-
27. Data: 2023-01-07 17:39:44
Temat: Re: hackerka
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2023-01-05 o 19:22, Marek pisze:
> On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
> Gałka<p...@c...pl> wrote:
>> Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim
>> zapłonem.
>
> I co ukradli, lub chociaż próbowali?
>
Gdyby próbowali to bym napisał tak jak napisałem dalej o kilku
pochodnych tego rozwiązania.
P.G.
-
28. Data: 2023-01-07 22:45:39
Temat: Re: hackerka
Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>
W dniu 05.01.2023 o 20:52, J.F pisze:
> On Thu, 05 Jan 2023 19:22:29 +0100, Marek wrote:
>> On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
>> Gałka<p...@c...pl> wrote:
>>> Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim
>>> zapłonem.
>>
>> I co ukradli, lub chociaż próbowali?
>
> Piotr tak to zabezpieczyl, ze pewnie by sie wycofali.
> Moze jakby to bylo naprawde drogie auto, to by sie zawzieli.
>
> Ale przeciez byly kradzieze "na lawetę", a przynajmniej tak sie
> mówilo.
>
Na lawetę lub na zwykły hol.
Wystarczy przełamać blokadę kierownicy i bez odpalania da się
już auto wyciągnąć..
Byli fachowcy co mieli busa awaryjne otwieranie aut i oni
podjeżdzali, kombinowali a jak nie szło to wózeczek i hol brali...
--
pzdr, j.r.
-
29. Data: 2023-01-08 05:10:13
Temat: Re: hackerka
Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
środa, 4 stycznia 2023 o 05:07:34 UTC-6 Piotr Gałka napisał(a):
> W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
> >
> > Hack to cos od siekiery bylo?
> >
> >
> > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
> >
> I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
> zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
>
To nie jest tak ze nie sa. Po prostu dostarczaja cos co dziala w 99.99% przypadkow.
Przypadki brzegowe olewaja bo bez sensu gonic krolika tak daleko.
Nie raz i nie dwa sie pokapowalem ze auto nie bylo zamkniete. I nic nie zginelo. A
wtedy kiedy zginelo to straty oszacowalem na ponizej 100pln.
Nie widzi sie ludzi ktorzy chodza po parkingach i kazde auto sprawdzaja czy
zamkniete, nie ma juz duzo atakow na "torebke z siedzenia pasazera na skrzyzowaniu".
Mi sie nie zdazylo chyba nigdy (ponad 25lat) zeby mi ktos przypadkiem klamke szarpal
jak siedze w srodku.
I tak dalej.
Immobilizer starcza w 99.999999999....% przypadkow (zalezy jak liczyc to sie tych
dziewiatek mnozy)
Zamek w drzwiach podobnie.
Dzisiejsze keyless systemy czy kluczyki z pilotem sa czesto prymitywne tak ze starczy
nagrac sdr-em za 30pln sekwencje a potem powtorzyc pare razy zanim sie "klucz
szyfrujacy" nie okreci w kolko.
I to dziala.
> Zabezpieczenie przed metodą 'na walizkę' powinno być wcześniejsze niż
> wprowadzanie samo-otwierających i samo-uruchamiających się samochodów.
> A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia drzwi
> czy odpalenia samochodu przez CAN.
>
CAN jest uznany za komunikacje wewnatrz zaufanego obszaru. Co za roznica czy hakier
wytnie kawalek blachy czy wyrwie zamek? i tak sie do komputera dostanie i se
przeprogramuje co trzeba.
Z taka szyfracja jest problem taki jak z aplem, I korpo wlasciwie wprowadzily by to
jakby mogly.
BO WTEDY KAZDY ELEMENT AUTA JEST PAROWANY I BYLE GNOJEK NIE WYMIENI KOMPONENTU.
Nie chcesz takiego czegos. Nie chcesz aby fiat/ford/vw musieli parowac kazdy
elektryczny komponent. Nie chcesz aby do wymiany pompy paliwa trza bylo programatora,
wsadu ktory zeby dostac musisz sciagnac ze strony producenta po uprzednim zaplaceniu
i wylegitymowaniu sie.
Tak jak jest niestety jest wystarczajaco.
Immobilizer i kluczyk z metalu zabezpiecza przed wiekszoscia gnojkow a wieksze
cwaniaki sa mniejszym problemem niz korpo ktore moze ci odmowic wsadu do programatora
bo juz dosc razy te pompe paliwa wymieniles albo wsadu nie ma bo wieska z zespolu
fiesta 1980-1984 zwolnili i nikt nie wie jak wygenerowac kod dla takiej pompy
paliwa...
I zeby nie bylo. Mam radio ktore jakims cudem jest odparowane od glownego kompa. I po
zapaleniu swiatel mu sie nie podswietlaja guziki.
Jakis geniusz wymyslil ze radio bedzie sie o wlaczeniu stacyjki czy swiatel
dowiadywac po can. I musi byc sparowane numerem zeby to dzialalo.
Jakby kto pytal to tak u forda z radiem shaker 500.
Tak ze po przydlugim gledzeniu: nie, nie chcemy szyfrowanego CAN. Starczy immo i
kluczyk.
-
30. Data: 2023-01-09 13:53:09
Temat: Re: hackerka
Od: K <...@l...com>
On 07/01/2023 07:48, m4rkiz wrote:
> W dniu 06.01.2023 o 15:34, K pisze:
>> Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
>> bedzie sie musiala z nim szarpac.
>
> Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w
> pokrowcach blokujących jego funkcje?
Moj nie, ale nie wiadomo co miala Lusi w umowie. Jak ubezpieczalem dom
to zauwazylem, ze czesc ubezpieczycieli w UK wymaga np. klamek w oknach
zamykanych na kluczyk, uwaga na wszystkich pietrach a nie tylko na parterze.