  • 11. Data: 2010-01-21 15:11:45
    Temat: Re: generator oporność 2 omy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    witam ponownie, mam pytanie...

    mam taki obwód, do zlinearyzowanej bramki not dołączony między wyjściem, a
    wejściem rezonator kwarcowy, wyjście poprzez kondensator 22 pF do masy,
    wejście trymer 5-60pF do masy... problem jest taki, że generator w ogóle nie
    reaguje na ustawienie trymera... niezależnie od położenia trymera i tak ma
    taką samą częstotliwość... nie wiem czy to normalne, czy coś jest nie tak?
    może ten kondzior wcale nie reguluje częstotliwością tylko ustala punkt
    wzbudzenia generatora? zależy mi zwłaszcza na wypowiedzi praktyków - bo
    teorię to jakoś tam znam...

  • 12. Data: 2010-01-21 20:49:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010 16:11:45 +0100, identifikator: 20040501 wrote:
> [...]
    >może ten kondzior wcale nie reguluje częstotliwością tylko ustala punkt
    >wzbudzenia generatora? zależy mi zwłaszcza na wypowiedzi praktyków - bo

    A jaka czestotliwosc i czym mierzona ?

    Bo imo - jakis tam niewielki wplyw na czestotliwosc powinien miec.
    Ale skoro niewielki to trudny do zmierzenia.

    I jaki kwarc w mierniku ? Bo moze sie synchronizuja ..

    J.