  • 1. Data: 2014-07-10 12:50:11
    Temat: generator do kwarcu zegarkowego
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    szukam schematu generatora do kwarcu zegarkowego 32,768kHz...
    Ktoś podeśle?
    ma to odmierzać czas, nie chcę, żadnego powskiego popierdolonego układu
    zegarkowego odmierzającego jedynie słuszny czas kolejnych sukcesów
    donalda tuska i jego zaprzyjaźnionych kolegów...

    ewentualnie może Ktoś napisać czy można do tego użyć kwarcu
    mikroprocesora? gdybym dał tylko kondziory sprzęgające do masy to kwarc
    mocno by odjechał?

  • 2. Data: 2014-07-10 13:01:29
    Temat: Re: generator do kwarcu zegarkowego
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    ewentualnie patent na jakieś inne stabilne 1Hz

  • 3. Data: 2014-07-10 13:27:52
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-10 12:50, feldmarszałek tusk pisze:
> [...]
    >
    > ewentualnie może Ktoś napisać czy można do tego użyć kwarcu
    > mikroprocesora? gdybym dał tylko kondziory sprzęgające do masy to kwarc

    ten generator na pewno nie ma śladu tuska...
    http://faculty.frostburg.edu/phys/latta/ee/6cl6xmtr/
    6cl6ecoscillator.gif

    @

  • 4. Data: 2014-07-10 13:37:55
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    zaraz ci odpowiem, oczekuj...

  • 5. Data: 2014-07-10 19:55:31
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 10.07.2014 13:27, Artur Miller wrote:

    > ten generator na pewno nie ma śladu tuska...
    > http://faculty.frostburg.edu/phys/latta/ee/6cl6xmtr/
    6cl6ecoscillator.gif

    No jak nie jak tak? Zaraz nasz inkwizytor czy jak mu tam napisze, że
    schemat jest opisany po angielsku i w związku z tym na pewno maczali w
    tym palce przebrzydli urzędnicy z Brukseli.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2014-07-10 20:35:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-10 19:55, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > schemat jest opisany po angielsku i w związku z tym na pewno maczali w
    > tym palce przebrzydli urzędnicy z Brukseli.

    Etam. To byli eurosceptycy od Nigela.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2014-07-10 20:50:45
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-07-10 12:50, feldmarszałek tusk pisze:
    > szukam schematu generatora do kwarcu zegarkowego 32,768kHz...
    > Ktoś podeśle?

    Dowolny układ generatora Colpitt'sa, gdzie zamiast cewki dajesz kwarc.

    > ma to odmierzać czas, nie chcę, żadnego powskiego popierdolonego układu
    > zegarkowego odmierzającego jedynie słuszny czas kolejnych sukcesów
    > donalda tuska i jego zaprzyjaźnionych kolegów...

    Nie rozumiem powyższej wypowiedzi, ale jeśli chodzi o typowy układ
    scalony to polecam 4060.

    > ewentualnie może Ktoś napisać czy można do tego użyć kwarcu
    > mikroprocesora? gdybym dał tylko kondziory sprzęgające do masy to kwarc
    > mocno by odjechał?

    Przy przestrojeniach kwarcu, stosuje się mocno niedokładną regułę, że
    maksymalnie można przestroić kwarc o tyle kilkhertzów, ile megahertzów
    wynosi nominalna częstotliwość kwarcu. Mnie jednak nigdy nie udało się
    dojść nawet do połowy tej wartości.

  • 8. Data: 2014-07-10 21:26:45
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 lipca 2014 12:50:11 UTC+2 użytkownik feldmarszałek tusk napisał:
> [...]
    >

    > ewentualnie może Ktoś napisać czy można do tego użyć kwarcu
    >
    > mikroprocesora? gdybym dał tylko kondziory sprzęgające do masy to kwarc

    Ja bym kupił kompletny generator kwarcowy za kilka złotych i jednym scalakiem bym
    sobie podzielił tak żebym na wyjściu dostał taką częstotliwość jaka mi jest
    potrzebna. Problem z tym że ja mam jakieś pojęcie a nie jak talmudyści z grupy
    pierdolę żeby sobie popisać.

  • 9. Data: 2014-07-11 18:18:03
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-07-10 20:50, Andrzej pisze:

    > maksymalnie można przestroić kwarc o tyle kilkhertzów, ile megahertzów

    Zaś przy pisaniu po polsku stosuje się taką regułę: kiloherc, megaherc.

    JK