    From: Andrzej <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: generator do kwarcu zegarkowego
    Date: Thu, 10 Jul 2014 20:50:45 +0200

    W dniu 2014-07-10 12:50, feldmarszałek tusk pisze:
    > szukam schematu generatora do kwarcu zegarkowego 32,768kHz...
    > Ktoś podeśle?

    Dowolny układ generatora Colpitt'sa, gdzie zamiast cewki dajesz kwarc.

    > ma to odmierzać czas, nie chcę, żadnego powskiego popierdolonego układu
    > zegarkowego odmierzającego jedynie słuszny czas kolejnych sukcesów
    > donalda tuska i jego zaprzyjaźnionych kolegów...

    Nie rozumiem powyższej wypowiedzi, ale jeśli chodzi o typowy układ
    scalony to polecam 4060.

    > ewentualnie może Ktoś napisać czy można do tego użyć kwarcu
    > mikroprocesora? gdybym dał tylko kondziory sprzęgające do masy to kwarc
    > mocno by odjechał?

    Przy przestrojeniach kwarcu, stosuje się mocno niedokładną regułę, że
    maksymalnie można przestroić kwarc o tyle kilkhertzów, ile megahertzów
    wynosi nominalna częstotliwość kwarcu. Mnie jednak nigdy nie udało się
    dojść nawet do połowy tej wartości.