-
1. Data: 2012-04-11 08:38:45
Temat: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
nie jest to taka prosta sprawa i wymaga
pewnego starannego zastanowienia sie
chodzi o to by okreslic 'jakosc trafienia'
w zaleznosci od wspolczynnika celnosci atakujacego
i wspolczynika 'unikności' atakowanego
moje podejscie do rozwiazania: ->
sama jakosc trafienia moge skwantowac np do
enum typ_trrafienia:
kiks / miss / slabe_trafienie / dobre_trafienie / amazing_hit
ale same wspolczynniki trafialnosci i unikalnosci powiny
byc floatami z jakiegos zakresu (bo zaleza od wielu czynnikow,
lewelu, trybu ataku, broni, zbroi itd)
jak okreslic funkcje
typ_trafienia okresl_trafienie(float celnosc, float uniknosc)
(oraz poziomy celnosci i uniknosci dla rozmaitych typow postaci
od najbardziej lamerskich przeciwnikow do tych najbardzioej
celnych i najbardziiej dodgeujacych) tak aby to ladnie dzialalo
ew zakres celnosci uniknosci mozna by przyjac za np
0.0..5.0 - slaba celnosc/uniknosc dla postaci z early game
5.0..10.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z mid game
10.0..15.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z late game
??
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-04-11 10:21:17
Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Od: " " <f...@g...pl>
moglbym dzielic atak (1-15) / unik (1 - 15)
i jednak nie kwantyzowac tylko uzywac floata
(z zakresu 1/15 - 15) jako wspolczynnika
jakosci trafienia
przy okazji - moglbym losowac atak liniowo 1-15
float f = losuj_liniowo(1,15);
ale moglbym tez gaussem
float f = losuj_gaussem(1,15);
(tak aby srodek byl w 8 a wartosci (8 +- 7)
jak napisac sobie taka funkcje do losowania liczby
'gaussem' ? (super dokladna scislosc niepotrzebna
ale z grubsza gauss tak by okolice 8 losowalo sie
najczesciej
??
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2012-04-11 12:43:45
Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Od: " M.M." <m...@g...pl>
<f...@g...pl> napisał(a):
> moglbym dzielic atak (1-15) / unik (1 - 15)
> i jednak nie kwantyzowac tylko uzywac floata
> (z zakresu 1/15 - 15) jako wspolczynnika
> jakosci trafienia
>
> przy okazji - moglbym losowac atak liniowo 1-15
>
> float f = losuj_liniowo(1,15);
>
> ale moglbym tez gaussem
>
> float f = losuj_gaussem(1,15);
>
> (tak aby srodek byl w 8 a wartosci (8 +- 7)
>
>
> jak napisac sobie taka funkcje do losowania liczby
> 'gaussem' ? (super dokladna scislosc niepotrzebna
> ale z grubsza gauss tak by okolice 8 losowalo sie
> najczesciej
Nie wiem... może coś w ten deseń:
bool trafił( float celność , float unik ) {
tmp = 0;
tmp += celność * rand();
tmp -= celność * rand();
tmp += celność * rand();
tmp -= celność * rand();
return tmp > unik;
}
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2012-04-11 15:00:53
Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Od: " " <f...@g...pl>
M.M. <m...@g...pl> napisał(a):
> <f...@g...pl> napisał(a):
>
> > moglbym dzielic atak (1-15) / unik (1 - 15)
> > i jednak nie kwantyzowac tylko uzywac floata
> > (z zakresu 1/15 - 15) jako wspolczynnika
> > jakosci trafienia
> >
> > przy okazji - moglbym losowac atak liniowo 1-15
> >
> > float f = losuj_liniowo(1,15);
> >
> > ale moglbym tez gaussem
> >
> > float f = losuj_gaussem(1,15);
> >
> > (tak aby srodek byl w 8 a wartosci (8 +- 7)
> >
> >
> > jak napisac sobie taka funkcje do losowania liczby
> > 'gaussem' ? (super dokladna scislosc niepotrzebna
> > ale z grubsza gauss tak by okolice 8 losowalo sie
> > najczesciej
>
> Nie wiem... może coś w ten deseń:
>
> bool trafił( float celność , float unik ) {
> tmp = 0;
> tmp += celność * rand();
> tmp -= celność * rand();
> tmp += celność * rand();
> tmp -= celność * rand();
> return tmp > unik;
> }
>
ostatno podjalem na nowo temat roguelika - trzecie w sumie
podejscie - ale moze faktycznie bledem jest to rozwazac
(bo bez powaznego wyciszenia trudno), tylko zrobic 'w pierwszym
przyblizeniu'
widze przy tym trzecim podejsciu ze zmienila mi sie perspektywa
- to co kiedys bylo wyzwaniem do napisania teraz moge napisac na
spokojnie za to staje sie to bardziej przedmiotem medytacji
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2012-04-11 19:07:52
Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Od: " " <f...@g...pl>
(i znowu sie przepracowalem - :(
w programowaniu gierek chyba najgorsze jest to ze niektore
rzeczy nie wychodza dobrze (nie wygladaja, nie daja tolerowalnego
feelingu tylko mecza i odstreczaja i niestety nie bardzo wiadomo co z
tym zrobic),
wewnetrzna konsola z komunikatami ('mlog') psuje mi doszczetnie
wczesniejsza wersje feelingu gry (ktory nie jest jakis specjalny
tylko bardziej garazowy ale uszedlby),
bez mloga wogole byloby ciezko - jest szansa ze jak przerobie to z
wersji szarpanej (scroll tekstu w gore co wiersz fonta) na wersje
ze skrolem na poziomie poziomej lini to bedzie bardziej tolerowalne
ale jedno ze sie zmeczylem a dwa ze jak nie to bedzie pat
(okaze sie - czasem tego rodzaju problemy udaje sie rozwiazac,
generalnie zauwazylem ze wszelkie szarpanie to problem, ale nie wiem
czy deszarpacja wystarcy by to ominac nie ma w tym cholerstwie
normalnych regul - przynajmniej nie znam)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2012-04-11 20:07:40
Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>
Dnia 11-04-2012 o 08:38:45 <f...@n...gazeta.pl> napisał(a):
> nie jest to taka prosta sprawa i wymaga
> pewnego starannego zastanowienia sie
>
> chodzi o to by okreslic 'jakosc trafienia'
> w zaleznosci od wspolczynnika celnosci atakujacego
> i wspolczynika 'unikności' atakowanego
>
> moje podejscie do rozwiazania: ->
>
> sama jakosc trafienia moge skwantowac np do
>
> enum typ_trrafienia:
> kiks / miss / slabe_trafienie / dobre_trafienie / amazing_hit
>
> ale same wspolczynniki trafialnosci i unikalnosci powiny
> byc floatami z jakiegos zakresu (bo zaleza od wielu czynnikow,
> lewelu, trybu ataku, broni, zbroi itd)
>
> jak okreslic funkcje
>
> typ_trafienia okresl_trafienie(float celnosc, float uniknosc)
>
> (oraz poziomy celnosci i uniknosci dla rozmaitych typow postaci
> od najbardziej lamerskich przeciwnikow do tych najbardzioej
> celnych i najbardziiej dodgeujacych) tak aby to ladnie dzialalo
>
> ew zakres celnosci uniknosci mozna by przyjac za np
>
> 0.0..5.0 - slaba celnosc/uniknosc dla postaci z early game
> 5.0..10.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z mid game
> 10.0..15.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z late game
mógłbyś spróbować zrobić tak: czytasz odpowiednie rozdział jakiegoś
podrecznika do RPG (np.
http://ideefixe-rpg.pl/wp-content/uploads/2011/06/id
ee-fixe-1.0.pdf ) i
symulujesz rzuty kostkami
nie wiem czy wyniki będą sensowne, ale można od tego zacząć
--
Jordan Szubert
-
7. Data: 2012-04-11 20:47:29
Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Od: " " <f...@g...pl>
Jordan Szubert <u...@j...us.to> napisał(a):
> Dnia 11-04-2012 o 08:38:45 <f...@n...gazeta.pl> napisa=B3(a):
>
> > nie jest to taka prosta sprawa i wymaga
> > pewnego starannego zastanowienia sie
> >
> > chodzi o to by okreslic 'jakosc trafienia'
> > w zaleznosci od wspolczynnika celnosci atakujacego
> > i wspolczynika 'unikno=B6ci' atakowanego
> >
> > moje podejscie do rozwiazania: ->
> >
> > sama jakosc trafienia moge skwantowac np do
> >
> > enum typ_trrafienia:
> > kiks / miss / slabe_trafienie / dobre_trafienie / amazing_hit
> >
> > ale same wspolczynniki trafialnosci i unikalnosci powiny
> > byc floatami z jakiegos zakresu (bo zaleza od wielu czynnikow,
> > lewelu, trybu ataku, broni, zbroi itd)
> >
> > jak okreslic funkcje
> >
> > typ_trafienia okresl_trafienie(float celnosc, float uniknosc)
> >
> > (oraz poziomy celnosci i uniknosci dla rozmaitych typow postaci
> > od najbardziej lamerskich przeciwnikow do tych najbardzioej
> > celnych i najbardziiej dodgeujacych) tak aby to ladnie dzialalo
> >
> > ew zakres celnosci uniknosci mozna by przyjac za np
> >
> > 0.0..5.0 - slaba celnosc/uniknosc dla postaci z early game
> > 5.0..10.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z mid game
> > 10.0..15.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z late game
>
> m=F3g=B3by=B6 spr=F3bowa=E6 zrobi=E6 tak: czytasz odpowiednie rozdzia=B3=
> jakiego=B6 =
>
> podrecznika do RPG (np. =
>
> http://ideefixe-rpg.pl/wp-content/uploads/2011/06/id
ee-fixe-1.0.pdf ) i =
> =
>
> symulujesz rzuty kostkami
>
> nie wiem czy wyniki b=EAd=B1 sensowne, ale mo=BFna od tego zacz=B1=E6
>
w sumie to cos tam wyprodukowalem (trudno powiedziec czy to dzial) ale
trafilem na inny zaporowy problem - subtelna roznica miedzy wygladem
aplikacji ktory nie meczy i jest ok a tym ktory meczy and makes sick
(gorszy problem bo konsola z komunikatami nie chce przyzwoicie sie
wpasowac)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2012-04-11 21:25:35
Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>
Dnia Wed, 11 Apr 2012 18:47:29 +0000, napisal:
>>
>> symulujesz rzuty kostkami
>>
>> nie wiem czy wyniki b=EAd=B1 sensowne, ale mo=BFna od tego zacz=B1=E6
>>
>
> w sumie to cos tam wyprodukowalem (trudno powiedziec czy to dzial) ale
> trafilem na inny zaporowy problem - subtelna roznica miedzy wygladem
> aplikacji ktory nie meczy i jest ok a tym ktory meczy and makes sick
> (gorszy problem bo konsola z komunikatami nie chce przyzwoicie sie
> wpasowac)
A to konsoli do gier nie robi się w OpenGL?
Edek