  • 11. Data: 2011-11-18 22:42:06
    Temat: Re: gdzie szukać taniego webasto? :)
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-18, Lukasz <l...@b...net.pl> wrote:

    > taki sobie, ale bynajmniej przy minimalnie ujemnej temperaturze - tak jak
    > jest teraz - o poranku -2st.C. - w zasadzie od razu włączam nawiew na szybę
    > na full i ogrzewanie lusterek i szyby tylnej i jakoś to się rozmraża, może
    > nie za szybko ale jednak

    Jak ma się nagrzać to jeszcze musisz mu zwiększyć obroty albo wsadzić
    jakąś grzałkę w mały obieg chłodzenia. Lusterka i tylna szyba odpuści -
    ale to wszystko.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełćzewski

  • 12. Data: 2011-11-18 22:54:15
    Od: to <t...@x...abc>

    begin ToMasz

    > pomysł inny, ale rozwiązuje problem. Zastanów się jaka jest jest różnica
    > pomiędzy kosztem pracy webasto a kosztem pracy silnika na biegu jałowym.
    > Jeśłi te koszty są podobne to może uruchamiaj auto z pilota? Parę lat
    > temu uruchamiałem tak c15stkę i działał ten system rewelacyjnie. NA
    > zagrzanie auta trzeba było trochę poczekać, ale raz że silnik był
    > ciepły, dwa koszt instalacji minimalny. ToMasz

    Ciepły to był, jak się rozgrzał pracując. Myśl.

  • 13. Data: 2011-11-18 23:08:33
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-11-18 16:21, Lukasz pisze:
> [...]
    > chce, tektury kłaść na noc także. Wpadłem więc na genialny pomysł
    > instalacji webasto. Nie wygląda to na super skomplikwane urządzenie,
    > elektrycznie i mechanicznie poradzę sobie sam w montażu, mam też dostęp
    > do vaga jakby coś trzeba było przestawiać. Pacjent to octavia II 2.0TDI.
    > Gdzie szukać taniego webasto, myślę że może być używane bo chyba to nie
    > jest coś co się często psuje, chętnie z województwa
    > dolnośląskiego/opolskiego lub coś w pobliżu tych województw. W grę
    > wchodzi też zakup zza gramanicy - coś pewnego wysyłkowego z dowolnego
    > państwa lub odbiór osobisty w szkocji ;)

    A jesteś pewien że będzie Ci się chciało zamontować to webasto ?
    skrobać/psikać sprayem Ci się nie chce, o tekturze nie wspomnę.

  • 14. Data: 2011-11-19 14:54:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-11-18 18:52, Lukasz pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > zgaduję że podobne będą a jak nie to jeśli wierzyć komputerowi to 0,8l/h
    > mi nie straszne
    > koszt instalacji faktycznie niewielki

    Porównaj czas potrzebny do rozgrzania silnika diesla na wolnych obrotach
    tak aby sensownie dmuchało ciepłym powiedzmy przy -15 i czas potrzebny
    webastu do uzyskania tego samego efektu ;)
    Jeszcze jakby nie patrzył - PoRD mówi co nieco na temat pozostawiania
    pojazdu z pracującym silnikiem samopas + mówi coś n/t czasu pracy w
    terenie zabudowanym.

    W Golfie 3 TDI Webasto DW50 zagrzewało ciecz chłodzącą do jakichś ~70
    stopni w 20 minut pracy. Wątpię aby na wolnych obrotach wysoce sprawny
    diesel osiągnął to w 20 minut :)

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2011-11-19 14:57:53
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-11-18 17:16, Lisciasty pisze:

    > Mi też się tak wydawało :>

    > Kupisz używany piec, a co z rurkami od paliwa i wody, wydechem,
    > dolotem, mocowaniem i kupą innych pierdół? Z 2 dni montażu zrobi się
    > 12 ;)
    >
    > Pzdr.
    > L.

    Kupi DW50 z wbudowanym zbiornikiem na 30 minut pracy, wepnie w linię
    powrotu i żaden problem :D
    Tyle że musi uważać bo w dieslowskich wypalają się palniki i szukanie
    nowego palnika do starego webasta może podwoić koszt zakupu ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Webasto nie często się psuje ?? masz kiepską wiedzę na ten temat :D
    psuje się i to najczęściej elektronika !! wypalają się palniki w
    dieslowskich, świece żarowe się upalają, czujniki płomienia kończą :)
    dmuchamy powietrza, pompy wody :D jest tam trochę tego do zepsucia.