  • 11. Data: 2012-07-12 12:38:44
    Temat: Re: fujitsu p19-1 brak obrazu
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Olo" <o...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:4ffea552$0$1213$65785112@news.neostrada.pl...

    > OSD powinien być również widoczny, ale lepiej podebnij pod jakiegoś kompa
    > będziesz miał 100% pewność. Co do pomysłów co mu dolega - jak podłączysz
    > sygnał to zobaczysz czy to podświetlenie matrycy czy szlag trafił
    > matrycę/podzespoły.

    No ale jak się zepsuł to był podpięty. Na moje niefachowe oko podświetlenia
    nie ma bo wcześniej nawet jak wyświetlał czarny obraz to jednak coś było
    widać. Teraz
    nie widzę ani podświetlenia ani jakiegokolwiek obrazu.

    Nawiasem mówiąc mam w pracy dosyć podobny monitor samsunga i dzisiaj
    padł mi z dokładnie takimi samymi objawami !

  • 12. Data: 2012-07-12 12:49:51
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Jesli nie ma zadnej reakcji matrycy na wlaczenie, mozna sprawdzic zasilacz..
    jesli cokolwiek widac (jakiekolwiek zmiany na ekranie) -
    podswietlenie.(tez zasilacz)
    to na poczatek:)

  • 13. Data: 2012-07-12 20:13:45
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasilacz..
    > jesli cokolwiek widac (jakiekolwiek zmiany na ekranie) -

    cholera no zasilacz jak zasilacz
    12V
    potem z płyty głównej wraca 5 (wg mojego miernika 5,17) oraz 3V i leci na
    inwerter
    tyle ustaliłem

  • 14. Data: 2012-07-12 20:31:22
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:jtn4at$n5l$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > 12V
    > potem z płyty głównej wraca 5 (wg mojego miernika 5,17) oraz 3V i leci na

    te 3 jest cały czas jak monitor jest włączony a 5 pojawia się jak jest
    sygnał oraz na chwile
    po włączeniu monitora (czyli wtedy kiedy powinno być podświetlenie)

  • 15. Data: 2012-07-13 08:35:35
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > te 3 jest ca?y czas jak monitor jest w??czony a 5 pojawia si? jak jest
    > sygna? oraz na chwile
    > po w??czeniu monitora (czyli wtedy kiedy powinno by? pod?wietlenie)

    Powinieneś mieć:
    12V - zasilanie inventera
    - jakieś napięcie on/off (może być 5V-0V, 3V-0V..rożne to robią)
    -sterowanie jasnością, ale to później..
    Jeśli dostajesz napięcie on/off i jest prawidłowe a inventer startuje na
    chwile i wyłącza się, to znaczy ze coś z nim nie tak.
    Sprawdź tranzystory kluczujące pzetworniczki, przeważnie jeśli nie
    kondensatory to tranzystory lub same trafa lecą.

  • 16. Data: 2012-07-13 08:43:44
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2012-07-13 08:35, wchpikus pisze:

> [...]
    > Sprawdź tranzystory kluczujące pzetworniczki, przeważnie jeśli nie
    > kondensatory to tranzystory lub same trafa lecą.

    jeszcze jedno
    inventer nie wystartuje jak masz uszkodzone lampy lub nie podłączone.

  • 17. Data: 2012-07-13 10:16:10
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

> [...]

    No to by było pewnie te 5V

    Pozostaje tylko te 3V

    Ja nie twierdze że on startuje - raczej chyba nie startuje chociaż nie mam
    pojęcia jak to stwierdzić. Mogę jedynie powiedzieć że nie widać żeby
    podświetlenie działało. 5V się pojawia w momencie kiedy monitor powinien
    coś wyświetlać. Moim zdaniem to akurat wygląda prawidłowo.

    > jeszcze jedno
    > inventer nie wystartuje jak masz uszkodzone lampy lub nie podłączone.

    No dobra ale ustaliliśmy że ten monitor najprawdopodobniej w ogóle nic
    nie wyświetla. Czy to może wynikać z uszkodzenia inwertera ? Czy ten
    monitor w ogóle wie czy inwerter jest podpięty i działa ? Czy taki inwerter
    mogę testować luzem ? Nie wiem czy te sterowanie jasnością to kwestia
    napiecia stałego czy jakiś bardziej skomplikowany sygnał.

  • 18. Data: 2012-07-13 10:55:00
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2012-07-13 10:16, chochlik_drukarski pisze:
    > wiem czy te sterowanie jasnością to kwestia
    > napiecia stałego czy jakiś bardziej skomplikowany sygnał.

    Odpalić inventer to nie problem, znajdź tylko pin (te 5v) i podaj tam
    napięcie (najlepiej przez jakiś R, 1K).
    Oczywiście odepnij od płyty sterowania, co by zasilanie tylko było.
    Będziesz widzał czy podświetlenie chodzi, widać z boku panelu LCD...
    Masz jedna czy 2 lampy?

    Jeśli leży płyta główna...to ciężko powiedzieć.

  • 19. Data: 2012-07-13 13:08:45
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Odpalić inventer to nie problem, znajdź tylko pin (te 5v) i podaj tam
    > napięcie (najlepiej przez jakiś R, 1K).

    A co z tym 3V ?

    > Oczywiście odepnij od płyty sterowania, co by zasilanie tylko było.
    > Będziesz widzał czy podświetlenie chodzi, widać z boku panelu LCD...
    > Masz jedna czy 2 lampy?

    Kolejne dobre pytanie. 2 ?

  • 20. Data: 2012-07-13 15:36:52
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej

    > Kolejne dobre pytanie. 2 ?

    Jeśli 2, to musisz mieć 2 podłączone.
    Inventer sprawdza każdą przetwornice (masz dwie, dwa trafa lub jedno z
    dwoma wyprowadzeniami) i jeśli nie działa, wyłącza ją.
    ale na początek bym się upewnił czy ten monitor działa (cokolwiek jest
    na matrycy) choćby menu.