  • 11. Data: 2013-07-29 09:11:25
    Temat: Re: frezarka ponownie
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "A.L." <a...@a...com> schrieb im Newsbeitrag
    news:nvobv8hgkvdir0evfbpqm9nidvop82vjih@4ax.com...

    > Prosze bardzo. Musialoby mi totalnie odbic abym chinskiej firmie loco
    > Chiny podal numer karty kredytowej
    >
    > A.L.
    No patrz. Jakas masa idiotów się jednak znalazła, i kupują jak popierdoleni
    na Aliexpress.
    Ja tak przynajmniej raz w tygodniu składam jakieś zamówienie. I jakoś nikt
    nie "czyści" mi konta.
    Nieważne, czy kupuję pierdółkę za 3 dolary, czy partie towaru za 3 tysiące.
    Jakies głupie te chinole,
    ściągają tylko tyle na ile opiewa rachunek.
    Ale oni nie mają takich "śpećjalistów" jak kolega A.L. On tylko myśli, jakby
    tu kogoś okraść....

  • 12. Data: 2013-07-29 09:22:16
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Dramatyzujesz. Te firmy zazwyczaj przyjmują płatności PayPal.

    Poza tym to nie firmie płacisz, tylko alliexpress, a oni dopiero (gdy
    potwierdzenie całej transakcji jest ok) płacą chińczykowi. Coś jak escrow.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2013-07-29 09:23:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello A.L.,

    > Prosze bardzo. Musialoby mi totalnie odbic abym chinskiej firmie loco
    > Chiny podal numer karty kredytowej

    Dramatyzujesz. Te firmy zazwyczaj przyjmują płatności PayPal.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-07-29 10:37:24
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Dramatyzujesz. Te firmy zazwyczaj przyjmują płatności PayPal.

    Aliexpress nie przyjmuje płatności przez PayPal.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2013-07-29 10:41:08
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-29 05:40, A.L. pisze:

    > Prosze bardzo. Musialoby mi totalnie odbic abym chinskiej firmie loco
    > Chiny podal numer karty kredytowej

    Ponieważ nie mogłem płacić PayPalem to założyłem sobie wirtualną kartę
    kredytową BZWBK i płacę przy jej pomocy. Ograniczeniem tej karty jest
    wysokość transakcji do 500 zł. Gdy będę musiał kupić coś droższego to
    pewnie znajdę sobie wirtualną z wyższą kwotą ograniczenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2013-07-29 10:56:26
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 00:13:56 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    > 0-2%
    >
    > + vat 23%
    >
    > + koszt obsługi celnej (przez agencję celną, wypisanie deklaracji SAD itd)
    >
    > Sumarycznie przy cenie ~6000zł (po przeliczeniu kursu itd) jeszcze
    >
    > jakieś 2000zł dorzuć.
    >
    > A potem dorzuć jeszcze drugie tyle, by tą maszynkę doprowadzić do stanu,
    >
    > w którym jest sens jej używać. W transporcie zostanie przekoszona

    Troche true.
    Mocowania jakieś, imadło, frezy, jakiś odkurzaczyk i ten 1kPLN sie uzbiera.
    O ile wrzeciono jest w zestawie. Jak nie to trzeba liczyć dodatkowe 300-1000zl.

    > geometria, luzy na chińskich posuwach są ogromne, poza tym te maszynki
    > nie mają połowy podstawowego wyposażenia (czujników-krańcówek,
    > bazowania, przydałoby się jakieś imadełko do mocowania mniejszych
    > detali, zestaw śrubo-ścisków do profili T-rowkowych dla większych
    > elementów... ).

    Prawda.

    > To nawet się za to nie bierz.
    > Poza tym wiesz, że to tylko mechanika (i to bardzo biedna), a do tego
    > jeszcze potrzeba software? Jakiś program sterujący (np MACH3)
    > ~500-1000zł, żeby cokolwiek robić bardziej zaawansowanego niż wycinanie
    > prostokątów to jakiś CAD+CAM (~10000zł) i trochę wiedzy o obróbce
    > skrawaniem.

    A tu juz sprostuję:
    http://cambam.info/shop/
    Całkiem wypaśny zestaw (sam taki poganiam) to 332EUR:
    http://sites.fastspring.com/hexray/product/cambam_ma
    ch3_cutviewer

    Do tego jakiś inkscape i mozna spokojnie sobie dłubać.
    Cambam nie jest może pełny fikusności ale bez problemu robi i wycięcia i frezowanie
    3d.
    I ogarnianie projektów jest nie problematyczne o ile się odpowiednią metodologie
    wprowadzi.
    No i ma dużą zaletę: Jest łatwy w ogarnięciu.

    No i jednak nie kosztuje wiecej niż 1500zl...

  • 17. Data: 2013-07-29 13:15:37
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-07-29 10:56, s...@g...com pisze:

> [...]
    3d.
    > I ogarnianie projektów jest nie problematyczne o ile się odpowiednią metodologie
    Ale Cambam to tylko CAM, do tego jeszcze potrzeba jakiegoś CADa.

    Pytanie powstaje, co się na tym chce zrobić. Czy wygrawerować
    wizytówkę/tabliczkę, płytkę drukowaną, czy obiekty "prawdziwie 3D"
    projektowane jakimś programem cośtamCAD

    Na upartego wystarcza sam MACH3 + pisać gcody z palca, ale to jest jak
    pisanie portalu w htmlu w notatniku. Na mniej upartego - plik graficzny
    przerobiony na g-cody choćby topornym Lazycam...

    Darmowy Sketchup ? (marnie w nim z eksportowaniem do dxf).
    Fajnie ogarnia to ZWcad/ZW3D jako zintegrowany CAD z CAMem, od razu na
    etapie rysowania 2D/3D elementów myślisz o jego obrabianiu, ale to
    kosztuje >10kzł, co i tak jest tańsze niż Autocad i jeszcze jakiś cam

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 18. Data: 2013-07-30 11:52:30
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 13:15:37 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    wprowadzi.

    > Ale Cambam to tylko CAM, do tego jeszcze potrzeba jakiegoś CADa.

    I dlatego mam inkscape.
    gdybym chciał się bardziej nagimnastykowac to bym wziął jeszcze qcad-a.
    Ale u mnie duzo jest robione w oparciu o gotowe obrazki albo ich fragmenty więc wolę
    inkscape.

    Przyznam że to nie jest porządny CAD ale w zastosowaniach prostych się sprawdza.

    Teraz siedze nad obudową dla cubieboarda więc nie jest to czyste wycinanie.
    Jakiś czas temu zrobiłem płaskorzeźbę w oparciu o mapę wysokości księżyca.
    I to w sumie tylko cambam+mach3.

    > Pytanie powstaje, co się na tym chce zrobić. Czy wygrawerować
    > wizytówkę/tabliczkę, płytkę drukowaną, czy obiekty "prawdziwie 3D"
    > projektowane jakimś programem cośtamCAD

    A co jest prawdziwym 3d?
    Płaskorzeźba jest?
    Detal który ma frezowanie na kilku płaszczyznach (wspomniana obudowa) jest?

    Oczywiste jest że drogie softy są lepsze bo ich producenci wiedzą co i jak się
    zazwyczaj produkuje więc dopasowują się do tego i wkładają swoją wiedzę w swój
    produkt aby był wygodny dla projektanta i optymalnie produkował detale.

    Ale z drugiej strony ktoś kto ma frezarke cnc to nie robi bloków silnika v8.
    Zazwyczaj miks wycinania i frezowania na paru wysokościach wystarcza.
    Oś A jest relatywnie mało spotykana. I tę nie wiem czy cambam obsługuje (chyba nie).
    Ale poza tym tani zestaw pozwoli sporo osiagnąć.

    > Na upartego wystarcza sam MACH3 + pisać gcody z palca, ale to jest jak
    > pisanie portalu w htmlu w notatniku. Na mniej upartego - plik graficzny
    > przerobiony na g-cody choćby topornym Lazycam...

    No nie przesadzajmy :)
    puscilem pare razy lazycama i stwierdziłem że mieli racje że przestali go robić :)
    Cambam pozwala na dosyć łatwą implementacje obróbki tak aby było szybko i optymalnie
    (np. zagłębianie się w materiale stopniowo, holding taby, podział operacji pomiędzy
    pliki itp.)
    Jedynie przyczepil bym się do tego że w inkscape sie szybciej rysuje i gdyby to bylo
    w cambam to bym nie musiał po mocnej zmianie kresek od nowa projektować obróbki...

    > Darmowy Sketchup ? (marnie w nim z eksportowaniem do dxf).
    Tego to odpuscilem. Jakoś nie bardzo znalazł u mnie niszę...

    > Fajnie ogarnia to ZWcad/ZW3D jako zintegrowany CAD z CAMem, od razu na
    > etapie rysowania 2D/3D elementów myślisz o jego obrabianiu, ale to
    > kosztuje >10kzł, co i tak jest tańsze niż Autocad i jeszcze jakiś cam
    Już myslałem że masz coś fajniejszego niz cambam - tanio :) I klops :)

    Jak wybierałem soft to przepuscilem przez oczy i palce pare różnych i niestety albo
    cena dla mnie nieosiągalna albo obsługa tak zamotana ze nie ogarnąłem przez 3 dni. I
    tak sie ostał cambam.

    Ale chetnie bym poczytał jak sprawnie sobie zorganizować obróbkę z wielokrotnym
    bazowaniem.

    Bo narazie pracowite ustawianie "zera" i równoległości jakoś mi nie pasuje :)
    Wolę robić dedykowane uchwyty albo od razu detal robić gotowy (a to czasem
    probematyczne)...

  • 19. Data: 2013-07-30 12:59:31
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    prośba na boku: weźcie dopiszcie dokładne nazwy programów bo nie wiadomo o
    co chodzi?

  • 20. Data: 2013-07-30 17:03:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BartekK"
    > Darmowy Sketchup ? (marnie w nim z eksportowaniem do dxf).

    Te darmowe pluginy jakoś sobie radzą. Używam ich.
    A program i sterownik za 550 zł to PikoCNC, ma nawet prostego CAM-a. 4 osie
    (CAM narazie ma 3 osie).
    No i polski.

    Robert