  • 21. Data: 2011-09-13 18:48:28
    Temat: Re: fotoradarowe pytanko
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bfdcsrm8tat7.12nh2h2rmq90l.dlg@40tude.net...

    > RoMan - Ty jednak musisz omijać nasze miasto szerokim łukiem
    > (służymy
    > nowootwartą AOW jakby co ;), bo widać że Ci przybywanie do nas
    > ewidentnie nie służy. Jak nie obwodnica śródmiejska, która o
    > zgrozo nie
    > prowadzi do Śródmieścia, to ul. Strzegomska

    Ktora nie prowadzido Strzegomia :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-09-13 18:57:11
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/09/2011 11:36, Marek P. wrote:

    > Nie masz prawa wjechac na skrzyzowanie na innym ni? zielone. Na
    > pomaranczowym mo?esz tylko opu?ciae skrzy?owanie.

    Na jakim? W przepisach nie ma żadnego "pomarańczowego" światła, na nim
    może faktycznie można tylko opuszczać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 23. Data: 2011-09-13 19:10:11
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 13.09.2011 12:30, grzech pisze:
    > Może ktoś się orientuje jak działają, albo powinny działać
    > fotopstryczki na skrzyżowaniach? Jechałem sobie ostatnio za innym
    > autkiem - czyli prędkość identyczna - ok.80km/h.
    czyli masz jakieś 20metrów na sekunde

    > Jak byłem jakies 4-5
    > m przed pasami zaświeciło się pomarańczowe i błysnęło mi po oczach.
    jak to jest tak zsynchronizowane ze pomarańczowe wyzwala błysk, to:
    zakładając ze normalny człowiek zareaguje w 0.2 sek to masz rozpoczęcie
    hamowania za sygnalizatorem. jaka jest droga hamowania?
    > Wygląda na to, że uaktywnia się na pomarańczowe a nie powinien aby na
    > czerwone?
    W moim mieście też jest taki automat, i po analizie sytuacji
    powiedziałem ze (jak by co) to nie płacę oddaje sprawę do sądu. Co
    innego jak maszynka robi dwa zdjęcia. Niemniej jednak nie wiesz kiedy
    sie zaświeci żółte i za brak nadludzkich zdolności nie powinieneś dostać
    kary.
    ToMasz

  • 24. Data: 2011-09-13 19:10:42
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Dnia pięknego Tue, 13 Sep 2011 03:30:31 -0700 osobnik zwany grzech
    > wystukał:

    > te na czerwone to powinny stać za skrzyzowaniem.
    > Czytałem gdzieś, że zrobili dwa. jeden strzela jak wjeżdżasz, drugi już
    > na skrzyżowaniu, żeby uniknć dyskusji, że stałeś na skrzyżowaniu jak
    > trafiło Cię czerwone.

    nie dwa fotoradary tylko jeden fotoradar i dwa zdjęcia jedno po drugim.
    Poza tym wjazd na skrzyżowanie na żółtym jest generalnie zabroniony.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 25. Data: 2011-09-13 19:12:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Ano właśnie. Po coś ten wyjątek w tym przepisie istnieje.

    tylko, ze są też inne przepisy mówiące np. o dostosowaniu prędkości do
    warunków.
    Ten wyjątek o gwałtownym hamowaniu niestety jest nadinterpretowany i zwykle
    sprowadza sie do naciskania gazu widząc zapalające sie żółte.

  • 26. Data: 2011-09-13 19:22:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

> [...]
    > Ten wyjątek o gwałtownym hamowaniu niestety jest nadinterpretowany i zwykle
    > sprowadza sie do naciskania gazu widząc zapalające sie żółte.

    Ależ wiem. Przecież jak to napisałem o Wrocławiakach, to już na mnie
    napadli :( ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-09-13 20:31:36
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    to wrote:
    > begin Marek P.

    > Nawet jak żółte zapali się gdy będzie dwa metry od sygnalizatora? Myśl
    > człowieku.
    2 metry od sygnalizatora by go nawet nie zauważył a tej dyskusji by nie
    było. Nagminne jest przejeżdzanie na różowym czyli późnym żółtym a wczesnym
    czerwonym i dlatego uważam że tej zasady trzeba się trzymać.

  • 28. Data: 2011-09-13 20:54:21
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-13 18:57, kamil pisze:

    > Na jakim? W przepisach nie ma żadnego "pomarańczowego" światła, na nim
    > może faktycznie można tylko opuszczać.

    A czy czasem w brytyjskim "Highway Code" to światło nie jest określone
    "Amber"? :P

    http://www.youtube.com/watch?v=yTGX_4u90dg

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 29. Data: 2011-09-13 21:02:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 20:54:21 +0200, Grejon napisał(a):

    > A czy czasem w brytyjskim "Highway Code" to światło nie jest określone
    > "Amber"? :P

    a próbowałeś użyć jakiegokolwiek słownika? "Amber" to ciemnożółty. Jedno z
    możliwych określeń.
    Oprócz tego nie brnąłbym w angielski bo u nich pomarańczowy jest znacznie
    ciemniejszy niż zazwyczaj u nas - wystarczy spojrzeć na logo operatora.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 30. Data: 2011-09-13 21:07:36
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-13 21:02, Waldek Godel pisze:

    > a próbowałeś użyć jakiegokolwiek słownika? "Amber" to ciemnożółty.

    Bursztynowy po prostu.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi