  • 1. Data: 2011-10-28 22:39:08
    Temat: energia elektryczna a wifi vs switch
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

  • 2. Data: 2011-10-29 12:40:24
    Temat: Re: energia elektryczna a wifi vs switch
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > - drukarka sieciowa,
    > - glowny komputer,
    > - switch
    > 2. switch: 4 komputery
    >

    > co pobiera mniej prądu
    > 1. switch i 4 karty sieciowe
    > 2. 4 karty wifi (bez switcha)

    ale to wcale nie jest takie proste

    switch zuzyje ci pradu za 1-2 pln miesiecznie
    nie wiem czy 4 karty wifi sa porownywalne z 4 kartami lan,
    ale juz ustawienie jakiegos wpa2 przy co starszej karcie
    badz bardziej spapranym sterowniku moze zaowocowac wiekszym
    obciazeniem pocesora, zwlaszcza przy starszych komputerach
    co moze sie przelozyc na znacznie wieksze zuzycie pradu

    druga sprawa to to ze 4 sieciowki i switcha kupisz za
    grosze i masz po tym realnie 100 MB/s caly czas, w przypadku
    wifi sprzet kosztuje wiecej, sprawia wiecej problemow,
    a predkosci sa o wiele nizsze

  • 3. Data: 2011-10-29 17:08:14
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > ale to wcale nie jest takie proste
    wiem, stąd pytanie na grupie

    > switch zuzyje ci pradu za 1-2 pln miesiecznie
    > nie wiem czy 4 karty wifi sa porownywalne z 4 kartami lan,
    no wlasnie też nie wiem jak to wybadać

    > obciazeniem pocesora, zwlaszcza przy starszych komputerach
    > co moze sie przelozyc na znacznie wieksze zuzycie pradu
    athlon xp 2400 chyba nie taki zły

    > druga sprawa to to ze 4 sieciowki i switcha kupisz za
    > grosze i masz po tym realnie 100 MB/s caly czas, w przypadku
    nie jest potrzebny transfer wewnętrzny

    > wifi sprzet kosztuje wiecej, sprawia wiecej problemow,
    > a predkosci sa o wiele nizsze
    aktualnie switch jest włączany tylko z dodatkowymi komputerami
    zastanawiam się czy wymiana na wifi może zmniejszyć pobór energii
    po za dodatkową zaletą: brakiem kabelków i switcha
    oraz pamiętaniu o jego wyłączaniu

    router wifi cały czas chodzi i sieje sygnał (nieużywany)
    sieciówki mam, tylko zamontować
    802.11g/b 54Mbps Wireless PCI LAN Card WIPR-3012

    erator/