  • 31. Data: 2017-07-07 06:09:33
    Temat: Re: elektryki spojrzenie spoza wolnej europy
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > musialbym odwiedzic codziennie szesc sklepow oddalonych od siebie o 10
    > minut jazdy samochodem? Codzienne zakupy robie z buta. Mieszkam jak na
    > Polske a i Europe w bardzo duzym miescie. W promieniu pieciuset metrow
    > mam kilkanascie sklepow z zarciem, kilka miesnych, delikatesy rybne, z
    > szesc warzywniakow, kilka cukierni itd. A do tego nigdzie nie da sie
    > zaparkowac bo wszystkie miejsca zajete. Jak trzeba zrobic wieksze zakupy
    > to tylko w centrum handlowym. Mieszkaniec mojego miasta do centrum
    > handlowego, a jest ich kilkanascie, ma nie dalej niz 10 minut samochodem.

    Widzę, że jesteś gościem, który mieszka w bloku, spędza dzień przed TV a
    rusza się z domu tylko jak mu się żarcie skończy :-)

    Wyobraź więc sobie że są jeszcze inni ludzie na świecie którzy mają inne
    życie, mają różne sprawunki do zrobienia, projekty remontowo-majsterkowe
    wymagające odwiedzenie kilku miejsc i hobby do zasilenia w nowy sprzęt czy
    dodatki czy nawet kolegów/przyjaciół do odwiedzenia.

  • 32. Data: 2017-07-07 09:02:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-07 o 06:09, Pszemol pisze:

    > Widzę, że jesteś gościem, który mieszka w bloku, spędza dzień przed TV a
    > rusza się z domu tylko jak mu się żarcie skończy :-)

    Nie widzisz tylko mu przypisujesz.

> [...]
    > wymagające odwiedzenie kilku miejsc i hobby do zasilenia w nowy sprzęt czy
    > dodatki czy nawet kolegów/przyjaciół do odwiedzenia.

    Chcesz komukolwiek wmówić że codziennie odwiedzasz znajomych i
    odwiedzasz sklepy dla majsterkowiczów ? A te zakupione gadżety
    montujesz w godzinach snu czy w godzinach pracy ?
    Bo w czasie wolnym jak czytamy jeździsz. :-)

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2017-07-07 09:02:34
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > montujesz w godzinach snu czy w godzinach pracy ?
    > Bo w czasie wolnym jak czytamy jeździsz. :-)

    Nie codziennie oczywiście to samo - czasem więcej, czasem mniej, ale poza
    spożywczym i cukiernią bardzo dużo innych rzeczy się u mnie w życiu dzieje.

  • 34. Data: 2017-07-07 10:54:23
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-06 o 19:21, J.F. pisze:

    > Ale to Tesla ma fabryke baterii, a nie duzi producenci :-)
    >
    > J.

    U nas też lada chwila będzie:

    http://tinyurl.com/ybmow4u4

    http://tinyurl.com/ybd76nob

    I to nie byle jaka - za 1,3 mld zł.

    T.

  • 35. Data: 2017-07-07 10:56:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-06 o 16:48, LordBluzg(R) pisze:

    > Czy byś kupił samochód benzynowy z bakiem na 3l? Wątpię :D
    >
    > 100km to jednak minimum, musisz uwzględnić że nie zawsze jest miejsce i
    > czas na ładowanie. Jak Ci wystarczy 30km to sobie Melexa kup :D

    Meleksy są bardzo drogie i mało funkcjonalne - praktycznie nie występują
    w wersji osobowej (poza jakimś pokracznym samochodzikiem z ławką jak w
    furmance). A szkoda, bo mogliby rzeczywiście produkować miejskie autka z
    niewielkim zasięgiem, ale i po niewielkim koszcie.
    T.

  • 36. Data: 2017-07-07 11:04:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Nie wiem jak w usa ale w europie samochody w miastach malo jezdza. W nocy stoja.
    Rano jada 30 minut i stoja 10 godzin. Potem jada 30 minut i znowu cala noc stoja. Z
    tej godziny co jada z pol godziny stoja w korkach i pod swiatlami.

    Proste obliczenie - jeśli auto jeździ rocznie 20 tys. km ze średnią
    prękdością 50 km/godz., to w ruchu jest zaledwie ok. 16 dób, a więc jest
    to ok. 4% czasu w ciągu roku.
    Jeśli jeździ głównie po mieście, to zapewne ma mniejszą średnią
    prędkość, ale wtedy przejeżdża mniej rocznie - np. 12 tys. km, co w
    sumie daje procentowo ten sam wynik. Taka prawda - samochody głównie
    stoją (poza tymi używanymi zawodowo).
    A jeszcze gorzej to wygląda dla kosiarek - kosi się powiedzmy 12 razy
    (co 2 tyg. przez pół roku) po godzinie. Daje to 12 motogodzin rocznie. I
    taka kosiarka po 5-7 latach się psuje - a więc po ok. 50-70 godzinach pracy!
    Nie wiem jak teraz, ale kiedyś resursy silników czołgowych to było 150
    godzin i szły do remontu. ale przy prędkości 40 km/godz. mogły
    przejechać w tym czasie pół Europy, zwłaszcza jeśli na pole bitew
    dowożone były koleją.
    T.

  • 37. Data: 2017-07-07 12:01:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opisz w skrocie trzy kolejne dni w ktore szesc razy jedziesz 10 minut i kupujesz trzy
    minuty. Hobby mowisz. Chyba ze to hobby polegajacena wchodzeniu do sklepu na trzy
    minuty i jechaniu 10 minut do nastepnego sklepu. Hobbysta jak wpadnie do sklepu z
    gzorami ktore lubi, zbiera, wykorzystuje do czegos itp to po trzech godzinach slyszy
    ze juz chca sklep zamknac. A potem z przypadkowo spotkanym innym hobbysta przez dwie
    dodziny gada przed zamknietym sklepem.

  • 38. Data: 2017-07-07 12:18:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 10:54:29 UTC+2 użytkownik T. napisał:

    > U nas też lada chwila będzie:
    >
    > http://tinyurl.com/ybmow4u4
    >
    > http://tinyurl.com/ybd76nob
    Po kiego skracać krótkie linki?

  • 39. Data: 2017-07-07 13:29:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-07 o 09:02, Pszemol pisze:

    > Nie codziennie oczywiście to samo - czasem więcej, czasem mniej, ale poza
    > spożywczym i cukiernią bardzo dużo innych rzeczy się u mnie w życiu dzieje.

    Jeździsz po kawiarenkach internetowych i trollujesz na usenecie.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2017-07-07 14:27:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >U nas też lada chwila będzie:
    >http://tinyurl.com/ybmow4u4
    >http://tinyurl.com/ybd76nob
    >I to nie byle jaka - za 1,3 mld zł.

    Wow ...

    1) ... wmurowanie kamienia ? Mieli tam juz troche hal, robili
    telewizory, ale ponoc przestali i jeszcze nowe hale stawiaja ?

    2) ... kon by sie usmial, tarnobrzeska strefa pod Wroclawiem :-)

    J.