-
11. Data: 2017-08-29 20:53:19
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 29.08.2017 o 20:43, J.F. pisze:
> Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
> Nie maja u na tego samego rozstawu ?
Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. Kiedyś 105
konstalu ciągali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbę -
słabo wychodziło.
Shrek
-
12. Data: 2017-08-29 21:18:53
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oo4d6v$arh$...@n...news.atman.pl...
W dniu 29.08.2017 o 20:43, J.F. pisze:
>> Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
>> Nie maja u na tego samego rozstawu ?
>Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. Kiedyś 105
>konstalu ciągali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbę -
>słabo wychodziło.
Wiec jak to transportowano za PRL ?
Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?
J.
-
13. Data: 2017-08-29 23:14:20
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: j...@i...pl
On Tue, 29 Aug 2017 19:22:27 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus
>jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)
Obecnie to i tak nie ma tam szans na wyprzedzanie. Przynajmniej na
odcinku Kurów - Garwolin. Trwa budowa S17.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
14. Data: 2017-08-30 02:02:56
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Skutecznie dostarczano. Chyba nie masz innych zmartwien niz jak dostarczyc autobusy o
zasiegu porownywalnym z odlegloscia. Informuje i objasniam ze najwiecej energii
zuzywane jest na ruszenie z miejsca. Dotyczy to wozu konnego i najdrozszej Tesli. Jak
pojada z predkoscia ekonomiczna bez pasazerow to pradu wystarczy na tam i spowrotem.
-
15. Data: 2017-08-30 10:22:55
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
ale jak ?
A potem bedzie korek, trzeba bedzie podjezdzac po 5 m, i autobusy
utkna 50km przed Warszawa :-P
>Skutecznie dostarczano. Chyba nie masz innych zmartwien niz jak
>dostarczyc autobusy o zasiegu porownywalnym z odlegloscia. Informuje
>i objasniam ze najwiecej energii zuzywane jest na ruszenie z miejsca.
>Dotyczy to wozu konnego i najdrozszej Tesli. Jak pojada z predkoscia
>ekonomiczna bez pasazerow to pradu wystarczy na tam i spowrotem.
J.
-
16. Data: 2017-08-30 10:23:25
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-08-29 o 20:02, Uncle Pete pisze:
>> Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
>> Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus
>> jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)
>
> Trochę S-ki jest... S12/S17.
Phi - od niedzieli uruchamiają miejski autobus z Warszawy do Brwinowa,
który po autostradzie A2 będzie jeździł :-)
Przystanków na niej nie będzie.
T.
-
17. Data: 2017-08-30 10:24:39
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-08-29 o 21:18, J.F. pisze:
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:oo4d6v$arh$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 29.08.2017 o 20:43, J.F. pisze:
>>> Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
>>> Nie maja u na tego samego rozstawu ?
>
>> Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. Kiedyś 105
>> konstalu ciągali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbę -
>> słabo wychodziło.
>
> Wiec jak to transportowano za PRL ?
> Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?
>
> J.
>
Koleją. Tak było najprościej.
T.
-
18. Data: 2017-08-30 10:32:46
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: "go!" <g...@g...com>
W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 17:38:33 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
> W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:
> Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.
Jak ty to obliczyles?
Mi wychodzi ze do samej zajezdni jest 162
--
go!
-
19. Data: 2017-08-30 10:43:23
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-08-29 o 19:22, J.F. pisze:
>>>> Przejada 200 km same, na lawecie, czy trzeba szukac po drodze
>>>> ladowarki ?
>>>> A moze agregat pradotworczy holowac :-)
>>> J.
>>>
>>> Ursus City Smile ma 180 km zasięgu. Sądzę, że jest to zasięg w
>>> mieście. Powinien zatem dojechać o własnych siłach. A jak nie -
>>> sztywny hol i tyle. Poza tym być może wystarczy na podłodze
>>> zainstalować prowizorycznie jeszcze kilka akumulatorów i dojedzie. :-)
>
> A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P
A policja ma dostęp do homologacji dla danego modelu?
>> Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.
>
> Z Lublina do Warszawy niecale 200 ..
Fabryka Ursusa jest po przeciwnej stronie niż wyjazd na Warszawę.
W dodatku prawie za miastem. Do tego objazdy w granicach miasta
bo na właściwej trasie w mieście remont już dwa lata a może i
dłużej.
>> Jak podają zasięg 180km to jest to zasięg teoretyczny tak jak spalanie
>> w pojazdach z silnikami spalinowymi. W praktyce spalanie jest sporo
>> większe a zasięg mniejszy.
>
> Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.
Doświadczenie twierdzi ze jak producent podaje spalanie 6l to oznacza
że na drodze tego nie uzyskasz. Tylko w warunkach laboratoryjnych.
A tu trzeba na prawdziwą drogę z prawdziwymi korkami i objazdami.
> Ale ... z prekoscia 50 czy 30 ?
> Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus
> jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)
>
>> Co do holowania to dzisiaj nie zaryzykował bym holowania pojazdu
>> bez wspomagania kierownicy, na to nawet sztywny hol nie pomoże.
>
> Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno
> starczyc :-)
Ale holownik to koszt taki jak lawety czy tira. A trzeba rejestrację,
ubezpieczenie i kierowce autobusu, czyli dodatkowe koszty.
> No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu,
> ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)
A holownik spali 40 litrów zamiast 30.
>> Przewiezienie na tirze czy innej lawecie to koszt kilku tysięcy.
>
> one cos 2.5mln kosztuja, wiec kilka tysiecy to nie jest wielki koszt.
> Ba - po dodaniu ubezpieczenia moze wyjsc taniej :-)
Ale jest i trzeba go ponieść.
>> Najtaniej będzie dołączyć mały generatorek za kilkaset złotych
>> i niech po drodze kierowca zrobi sobie przerwę na ładowanie.
>
> Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
> Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
> A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?
Czasami na trasie się je widuje.
Pozdrawiam
-
20. Data: 2017-08-30 11:34:15
Temat: Re: elektryczne klopoty
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.08.2017 o 10:22, J.F. pisze:
> Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
>
> ale jak ?
Z tego co kojarzę na platformach kolejowych.
Shrek