    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: ekran dotykowy rezystancyjny - problem z uruchomieniem...
    Date: Sat, 30 Jul 2011 20:15:59 +0200

    Dorwałem 10" touchscreen dla EEE 100x, ale wygląda na idealny do mojego
    Lenovo S10. Pasuje na lcd co do milimetra, więc czemu by nie wsadzić...

    http://www.dealextreme.com/p/touch-screen-digitizer-
    for-asus-10-eee-pc-1000-umpc-laptops-19654
    Niestety - to co przyszło wygląda inaczej, elektronikę ma od:
    http://www.dealextreme.com/p/9-usb-touch-screen-digi
    tizer-diy-mod-kit-for-asus-eee-pc-900-umpc-laptops-1
    8490
    czyli http://www.dealextreme.com/productimages/sku_18490_3
    .jpg co też by
    nie było złe, ale całość jest wykonana po chińsku. Wtyczki źle obsadzone
    (w USB d+ i d- zamienione ze sobą, hub usb nie działał nawet), nie wiem
    co jeszcze źle.

    Konstrukcja wygląda następująco:
    -4pin touchscreen rezystancyjny 10"
    -kontroler touchscreen ADS7846
    -CY7C63723C "USB Combination Low-Speed USB and PS/2 Peripheral
    Controller" - jego linie gpio podpiete do ADS7846, posiada eeprom z
    zapisanymi ustawieniami
    - 4port usb2.0 hub (dziala ok)

    Od strony usb patrząc
    - +5v jest
    - usb hub dziala (podlaczone inne urzadzenia usb do jego portow - dzialaja)
    - CY... jest wykrywany prawidlowo (chyba), usb-device daje wynik:
    Bus=01 Lev=02 Prnt=04 Port=00 Cnt=01 Dev#= 6 Spd=1.5 MxCh= 0
    Ver= 1.10 Cls=00(>ifc ) Sub=00 Prot=00 MxPS= 8 #Cfg= 1
    Vendor=0eef ProdID=0001 Rev=01.00
    Manufacturer=eGalax Inc.
    Product=Touch
    #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=a0 MxPw=44mA
    IF#= 0 Alt= 0 #EPs= 1 Cls=03(HID ) Sub=00 Prot=00 Driver=usbhid

    - AD... "coś widzi" bo każde dotknięcie ekranu dotykowego zapala leda
    (na jego wyjściu diagnostycznym), i daje "sieczkę" transmisji na jego
    wyjściach cyfrowych.

    Niestety - kalibracja (pod softem windowsowym) nie działa, tak jakby
    wcale nie było dotnięcia, czeka 15s na dotknięcie 1szego punktu i
    wychodzi), pod linuksem dowolne dotknięcie ekranu - skok kursorem w lewy
    górny róg i tam kursor zostaje (chyba ze myszką go przegonie gdzie indziej)

    Próbowałem odwracać wtyczkę-taśmę (4pin) od warstwy rezystancyjnej, nic
    to nie zmienia.

    Cóż więcej mogę diagnozować? Gdzie szukać problemu? Nawet nie wiem czy
    to wina drivera, braku drivera, niewłaściwego działania
    softu/kalibracji, niewłaściwego działania hardware? uhhhh :/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173