  • 21. Data: 2021-07-09 11:41:29
    Temat: Re: eToll
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:sc8onn$4kb$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 08-07-2021 o 13:48, J.F pisze:

    >No chyba że ktoś nie chce jechać wąskimi drogami i wybiera trasę
    >przez autostrady.
    >A one łączą się z czeskimi pod Gliwicami.

    Teraz google podaje Wroclaw Brno 399km i 4:15, lub 290km i 4:21.
    Hm ... niechec do czeskich waskich drog rozumiem doskonale, ale to
    tylko 40km.

    Wiec co kto lubi ... tylko teraz jeszcze dolicz ryzyko 1.5h na
    bramkach ... i ja jade przez Klodzko.

    >W pełnym sezonie będzie gorzej.

    No wlasnie - z powodu eToll, czy dawniej tez byly korki na bramkach?
    Owszem, bywaly, choc na wjazdowych to raczej rzadkosc.

    >Dokładnie.
    >W tym roku nikt poważny nie czeka z wyjazdem aż czwarta fala zamknie
    >granice.

    albo planuje wakacje w kraju.

    >Zwłaszcza że pogoda może być tylko gorsza niż na końcu czerwca.

    >Ja się w ogóle dziwię urlopom w końcu lipca czy sierpniu.
    >Jedyne co się wtedy zyskuje to większe koszty i większe tłumy.

    No wiesz, jak dzieci dopiero koncza szkole, to i tak lipiec sie
    zaczyna.
    Tambylcy chyba wiedza co robia i wybieraja sierpien - nie jest juz tak
    goraco?

    No i ta woda - 27 stopni brzmi bardzo zachecajaco, ale czy to norma,
    czy wyjatek pod koniec czerwca?

    >Ubyło.
    >W Chorwacji tłumów nie było.

    Wiec skad te korki na A4? Chyba nie z tych, co jada do Chorwacji :-)
    No i wez pod uwage, ze byles jednak jakby przed sezonem.

    >Ale we Włoszech plaże pełne.

    Wlochow duzo jest, moze tez chca zdazyc przed kolejnym lockdownem :-)

    J.

  • 22. Data: 2021-07-09 11:47:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-07-2021 o 11:41, J.F. pisze:

    > Teraz google podaje Wroclaw Brno 399km i 4:15, lub 290km i 4:21.
    > Hm ... niechec do czeskich waskich drog rozumiem doskonale, ale to tylko
    > 40km.

    Jakie 40?
    Z Wrocławia do Międzylesia jest dużo więcej.

    > albo planuje wakacje w kraju.

    I zimna woda już nie przeszkadza? ;-)

    > No wiesz, jak dzieci dopiero koncza szkole,

    Ja właśnie zawsze jeżdżę po zakończeniu szkoły.
    Tyle że od razu po zakończeniu, a nie miesiąc później, nie wiadomo po co.

    > Tambylcy chyba wiedza co robia i wybieraja sierpien - nie jest juz tak
    > goraco?

    Jest gorąco, drogo i tłumy.
    Korki ze 3 razy większe.

    > No i ta woda - 27 stopni brzmi bardzo zachecajaco, ale czy to norma, czy
    > wyjatek pod koniec czerwca?

    To chyba w ogóle wyjątek, tyle to ma woda, ale w Egipcie.
    Ta fala upałów to spowodowała, na Istrii było cieplej niż na południu
    Chorwacji.
    Dużo cieplej.
    Woda miała 5 stopni więcej niż pod Splitem, który też rozważałem.

  • 23. Data: 2021-07-09 12:07:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, July 9, 2021, 11:41:29 AM, you wrote:

    [...]

    > Teraz google podaje Wroclaw Brno 399km i 4:15, lub 290km i 4:21.
    > Hm ... niechec do czeskich waskich drog rozumiem doskonale, ale to
    > tylko 40km.

    Moja pierwsza podróż z Google Maps do Pragi - Google poprowadziło mnie
    bocznymi drogami aż za Hradec Kralove - dzięki temu ominąłem
    kawał zatłoczonej E67. Zaoszczędziłem sporo czasu...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2021-07-09 12:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jakie 40?
    >Z Wrocławia do Międzylesia jest dużo więcej.

    Z Wroclawia do Miedzylesia znam, i mnie tylko leciutko denerwuje :-)

    Choc i tam bywaja teraz drobne korki.

    >I zimna woda już nie przeszkadza? ;-)

    Trzeba tak planowac, aby byla ciepla :-)

    >Jest gorąco,

    ale chlodniej niz w lipcu :-)

    >drogo i tłumy.
    >Korki ze 3 razy większe.

    Ano, skoro wszyscy jada w sierpniu.

    >To chyba w ogóle wyjątek, tyle to ma woda, ale w Egipcie.

    22 tez nie jest bardzo zimna :-)

    >Ta fala upałów to spowodowała, na Istrii było cieplej niż na południu
    >Chorwacji.

    Tylko ... slonce swiecilo chyba podobnie jak co roku,
    a gorace powietrze slabo morze podgrzewa, bardzo slabo.

  • 25. Data: 2021-07-09 12:59:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-07-2021 o 12:09, J.F. pisze:

    > Z Wroclawia do Miedzylesia znam, i mnie tylko leciutko denerwuje :-)

    A mnie na maksa.
    Sam ten odcinek wystarczy, żeby pojechać autostradą do Gliwic.

    > Trzeba tak planowac, aby byla ciepla :-)

    To samochód niepotrzebny, bo do wanny możesz wejść bez niego.

    > ale chlodniej niz w lipcu :-)

    Zależy kiedy.
    Początek sierpnia niekoniecznie.

    > 22 tez nie jest bardzo zimna :-)

    Jest.
    Nad Bałtykiem da się wejść, bo przy zimnym powietrzu nie ma takiej różnicy.
    Ale w Bibiobe w wodzie było pewnie ze 2 stopnie mniej niż w Umagu i już
    miałem dylematy....
    Choć nadal było ze 26-27 stopni.

    > Tylko ... slonce swiecilo chyba podobnie jak co roku,
    > a gorace powietrze slabo morze podgrzewa, bardzo slabo.

    Skoro była inwersja to jednak dało radę.

  • 26. Data: 2021-07-12 06:59:47
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 08.07.2021 12:05, J.F wrote:
    > To bardziej prawdopodobne, ale to inna bramka - wyjazdowa.
    > No i podawalem przypadek odwrotny - wyjatkowy wyjatek?

    Ostatnio zerknąłem, niestety nie doczytałem, ale jest jakaś kartka w
    okolicy przycisków, której kiedyś nie było i widziałem cofającego
    stamtąd mobila, więc być może się stało to co powinno już dawno :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 27. Data: 2021-07-12 11:22:27
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.07.2021 o 06:59, Mirek Ptak pisze:

    > Ostatnio zerknąłem, niestety nie doczytałem, ale jest jakaś kartka w
    > okolicy przycisków, której kiedyś nie było i widziałem cofającego
    > stamtąd mobila, więc być może się stało to co powinno już dawno :)

    Te bramy powinny zostać zburzone. Jest absurdalne, że regularnie ludzie
    tam utykają tylko po to by jakieś grosze zapłacić. Nie wiadomo w ogóle z
    jakiej paki mieliby za to płacić jak sobie sami te drogi organizują. Co
    chwilę jakieś dziwne urządzenia albo programy z d..y i nie wiadomo czy
    po to by pieniądze zbierać czy ludzi inwigilować czy po co innego. A jak
    przychodzą godziny szczytu to ludzie i tak nie wiedzą którym pasem
    jechać bo sznurek za długi jest by zobaczyć co przy bramce narysowane a
    wcześniej czytelnego oznakowania brak.

  • 28. Data: 2021-07-13 12:23:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2021 11:22:27 +0200, ii wrote:

    > Te bramy powinny zostać zburzone. Jest absurdalne, że regularnie ludzie
    > tam utykają tylko po to by jakieś grosze zapłacić.

    Jest na to rozwiazanie proste - podniesc oplaty, to nie beda grosze
    :-)

    Jesli chodzi o Wroclaw-Gliwice, to tam, przynajmniej dla osobowych,
    obowiazuje "stawka obnizona", 10gr/km. Wiec wystarczy cofnac obnizke,
    bedzie 20gr, zrewaloryzowac, to bedzie 30gr i prawie 50zl za caly
    odcinek, i to juz nie sa grosze :-)

    Tylko na szczescie - suweren tego nie chce, a kolejne wybory coraz
    blizej :-)

> [...]
    > chwilę jakieś dziwne urządzenia albo programy z d..y i nie wiadomo czy
    > po to by pieniądze zbierać czy ludzi inwigilować czy po co innego.

    A to swoja droga. Dostaniesz oplate za bilet i mandat za przekroczenia
    predkosci :-)

    > przychodzą godziny szczytu to ludzie i tak nie wiedzą którym pasem
    > jechać bo sznurek za długi jest by zobaczyć co przy bramce narysowane a
    > wcześniej czytelnego oznakowania brak.

    Jest zasada - prawy pas dla eToll. I stosowna informacja wczesniej.
    Co prawda pod wrockiem to sa dwa prawe pasy ..

    J.

  • 29. Data: 2021-07-13 23:25:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.07.2021 o 12:23, J.F pisze:

    > Jest zasada - prawy pas dla eToll. I stosowna informacja wczesniej.
    > Co prawda pod wrockiem to sa dwa prawe pasy ..

    Patrzysz przez pryzmat swoich doświadczeń a wcale tak nei jest.

  • 30. Data: 2021-07-16 13:29:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.dwd.de/DWD/wetter/wv_spez/hobbymet/wetterkarten/
    ico_wassertemp_na_ana.png