  • 1. Data: 2003-08-05 15:54:33
    Temat: e-wro: stan obecny (długie)
    Od: dominik herman <o...@g...NOSPAM.pl>

    poniższą wiadomość kieruję do wszystkich osób zainteresowanych
    podłączeniem z internetem przez sieć e-wro. przypomnę, że przedsięwzięcie
    reklamowane jest od początku roku jako oferta mająca zapewniać szybki
    internet po niewielkich kosztach. faktycznie, dostęp do internetu był
    bardzo szybki w fazie testowej i przez mniej więcej dwa tygodnie po
    wejściu w fazę komercyjną. bezproblemowo udawało mi się osiągać transfery
    na poziomie 50-60 kb/s z serwerami w polsce i za granicą. bardzo często
    szybkość transmisji utrzymywała się na poziomie 100-200 kb/s. połączenia z
    serwerami wewnątrz sieci działały z prędkością 500-1500 kb/s. obecnie, od
    mniej więcej tygodnia, szybkość do internetu rzadko kiedy przekracza 10-15
    kb/s, po lanie 50-100 kb/s przy połączeniu pomiędzy różnymi switchami.

    zaskoczony tak drastycznym pogorszeniem wydajności napisałem do operatora
    maila z moimi zastrzeżeniami co do pracy sieci, wymienionymi punkt po
    punkcie. wiadomość wysłana została w niedzielę w nocy i dotychczas nie
    uzyskałem odpowiedzi na żadne z postawionych pytań. poniżej wymienię
    zaobserwowane przeze mnie problemy w formie, w jakiej przesłałem je do
    e-wro. niech będą one przestrogą dla wszystkich, którzy jeszcze wierzą w
    nieograniczone i szybkie połączenie do internetu (jak głoszą peany na
    stronie e-wro) za jedyne 60 zł.
    _______________________

    od początku lipca jestem abonentem waszej sieci. minione tygodnie
    przyniosły więcej rozczarowania niż zadowolenia z waszej oferty, która
    miała polegać na dostarczaniu użytkownikom szybkiego internetu za
    niewielkie pieniądze. sieć, pomimo przejścia w stan komercyjnego
    wykorzystania, sprawia wrażenie jakby w dalszym ciągu pracowała jak w
    fazie testowej, w której obecne niedogodności mogłyby być zrozumiałe. co
    gorsza, ostatni tydzień zaowocował dramatycznym obniżeniem jakości
    dostarczanych usług.

    pozwolę sobie w punktach wymienić zastrzeżenia co do sposobu pracy sieci
    e-wro na popowicach:

    1. brak jakiejkolwiek informacji o stanie sieci, a w szczególności o
    przyczynach drastycznego pogorszenia jakości usług w ostatnich dniach. po
    to prowadzicie stronę internetową i założyliście grupę dyskusyjną
    ewro.komunikaty, aby przekazywać społeczności sieciowej wiadomości o
    powodach załamania ruchu w sieci oraz oczekiwanym czasie usunięcia
    usterek. niestety, te kanały informacyjne istnieją najwyraźniej na pokaz,
    bo praktycznego zastosowania w moich oczach nie znajdują.

    2. utrudniony jest dostęp przede wszystkim do stron www, niezależnie czy
    połączenie nawiązywane jest z użyciem serwerów proxy, czy bez. kłopotliwe
    - ponieważ niewspółmiernie powolne w stosunku do możliwości sieci
    szkieletowej, są połączenia z serwerami ftp wewnątrz e-wro. o ściąganiu
    czegokolwiek za pomocą protokołu ftp spoza sieci można tylko pomarzyć.

    3. nastąpił spadek transferów z internetu z bardzo dobrego poziomu 100-200
    kb/s do 20-30 kb/s, a nierzadko nawet mniejszych (bliskich
    dziesiątkom-setkom bajtów na sekundę) prędkości połączenia. jak to się ma
    do waszych zapewnień o wielokrotnie szybszym od modemu analogowego i
    nieograniczonym internecie? wszystko wskazuje na to, że bez żadnego
    wyjaśnienia ograniczacie ruch zarówno w sieci lokalnej, jak i z
    internetem. nie potrafię tylko ocenić, czy jest to spowodowane działaniem
    celowym czy raczej nieumiejętnym. sieci p2p reguluje się w inny sposób niż
    blokując porty i przycinając pasmo dla wszystkich użytkowników.

    4. opóźnienia (lagi) do większości wykorzystywanych przeze mnie serwerów w
    polsce (gazeta, atman, serwery gier online) przekraczają 1 sekundę (1000
    ms), często zbliżają się do 2-3 sekund. utrudnia to dostęp do stron www i
    serwerów usenetowych, praktycznie uniemożliwia uczestnictwo w grach
    sieciowych. pragnę przypomnieć, że słowo internet nie oznacza tylko i
    wyłącznie stron www, ale wszystkie usługi sieciowe wykorzystujące protokół
    tcp/ip.

    5. brak dostępu do serwerów battle.net. opóźnienia i utraty pakietów w
    drodze do europejskiego serwera bnetu niemożliwiają korzystanie z
    zakupionego oprogramowania, które jeszcze do niedawna bez problemów
    pracowało na połączeniu modemowym w dialogu. po wielokrotnych zapytaniach
    w tym temacie uzyskałem odpowiedź, że nie można nic zrobić, ponieważ
    zakłócenia routingu występują poza e-wro. nie wiem, czy taka odpowiedź
    jest bardziej śmieszna, czy bardziej żałosna. chyba po to są
    administratorzy, aby zapewnili użytkownikom własnej sieci stabilny routing
    do innych sieci, a w razie konieczności skontaktowali się z ich
    administratorami.

    6. brak reverse dns dla puli adresowych 213.xxx.xxx.xxx. odpowiedź
    administratora, zapytanego na grupie dyskusyjnej o powód, sprowadza się do
    lakonicznego "bo nie". przepraszam bardzo, ale skoro moja faktura
    wystawiona będzie na taką samą kwotę jak faktury innych użytkowników,
    którzy mają szczęście mieć przyporządkowane adresy z innych pul, to mam
    prawo oczekiwać usługi o takiej samej jakości. jeżeli nie jest możliwe
    uzyskanie rev dns dla mojego adresu ip, to proszę o jego zmianę na inny.

    pozdrawiam wszystkich grupowiczów,
    --
    dominik herman
    tried to save myself but myself keeps slipping away

  • 2. Data: 2003-08-09 07:47:44
    Temat: Re: e-wro: stan obecny (długie)
    Od: "ceglak" <c...@f...onet.pl>

    Na swojej stronie łosie nigdzie nie piszą jakie łącze i z jakimi (jakim ?)
    sieciami mają dalej połączenie. Co z tego, że LAN jest na 100 MBps. Każda
    sieć osiedlowa to oferuje (albo prawie każda). Odnoszę wrażenie jakby tam
    marketingiem zajmował się jakiś kretyn, który się na technice nie zna.

    ceglak

  • 3. Data: 2003-08-09 13:30:44
    Od: "grisza" <g...@c...pl>

    Użytkownik "ceglak" <c...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sieć osiedlowa to oferuje (albo prawie każda). Odnoszę wrażenie jakby tam
    > marketingiem zajmował się jakiś kretyn, który się na technice nie zna.

    Hm.. a widziałeś może na stronie pro-futuro, czy cdp informacje o ich
    łączach zewnętrznych ? Też mają kretynów od marketingu ?

    MSPANC

    --
    serdecznie pozdrawiam
    Grzegorz Bałysz // 0600 400 000

  • 4. Data: 2003-08-09 19:13:38
    Od: "ceglak" <c...@f...onet.pl>

    > Hm.. a widziałeś może na stronie pro-futuro, czy cdp informacje o ich
    > łączach zewnętrznych ? Też mają kretynów od marketingu ?

    Tylko, że Futro nie reklamuje się, że sprzedaje łącze 100 MBps za 60 zł. A
    tak to e-wro robi lajkonikom wode z mozgu. W ten sposób traci zaufanie u
    tych, którzy o sieciach kumają więcej niż przeciętna żaba. Zgodzisz się, że
    kretyni w takim razie, czy nie ? No chyba, ze oni jawnie postawili na
    naiwność mas ludzkich. Bardzo możliwe. Ale co to przyszkadza podać jakieś
    konkretniejsze informacje o swojej sieci, a nie tylko to, ze uzytkownicy sa
    wpieci na 100 MBps.

    ceglak

  • 5. Data: 2003-08-10 06:41:28
    Temat: Re: e-wro: stan obecny (d?ugie)
    Od: e...@d...art.pl

    ceglak <c...@f...onet.pl> wrote:

    > Tylko, że Futro nie reklamuje się, że sprzedaje łącze 100 MBps za 60 zł. A

    czy pisza moze, lacze do czego? bo jesli to jest oferta handlowa i lacze do
    internetu, to sprawa nadaje sie dla prawnika. no, chyba ze faktycznie daja
    wyjscie 100MBps w swiat =)

    epsilon
    --
    Yeah, yo mama dresses you funny and you need a mouse to delete files.
    GIT/CM d? s-:+ a-- C++ UL++++$>IS$ P+ L++(+++) E- W++ N+ o? K? w++(+++)

  • 6. Data: 2003-08-10 14:57:41
    Od: "ceglak" <c...@f...onet.pl>

> [...]
    do
    > internetu, to sprawa nadaje sie dla prawnika. no, chyba ze faktycznie daja

    Czy to co przedsatawiaja na swoim www to oferta handlowa, tego nie wiem. tu
    niech sie jakis prawnik wypowie.

    Wątpie czy mają aż 100 MBps do Internetu. ZTCW to np. dialog ma do polpaku
    34 MBps (jak mam nieświerze informacje to prosze sprostować). Oprócz tego
    jeszcze mają wyjście do Frankfurtu 155 MBps. O innych łączach Dialogu nic mi
    nie wiadomo. Także ciekaw jestem u kogo i jakie łącza ma to całe E-Wro.

    ceglak

  • 7. Data: 2003-08-11 06:47:39
    Od: DK <c...@i...com.pl>

    ceglak wrote:

> [...]
    > nie wiadomo. Także ciekaw jestem u kogo i jakie łącza ma to całe E-Wro.

    Dialog ma jeszcze lacze do WASKu 10 Mbps, a byc moze teraz juz je
    poszerzyli.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-08-11 09:34:49
    Od: "TLC" <n...@w...pl>

    Nie znam prędkości, ale mają jeszcze do: CDP, Pro-Futuro, TKTelekom,
    ZIG-ZAGa
    TLC

  • 9. Data: 2003-08-12 06:51:07
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bh3t9l$cis$1@flis.man.torun.pl>, e...@d...art.pl wrote:

    > czy pisza moze, lacze do czego? bo jesli to jest oferta handlowa i lacze do
    > internetu, to sprawa nadaje sie dla prawnika. no, chyba ze faktycznie daja
    > wyjscie 100MBps w swiat =)

    Przeciez kazdy komputer podlaczony do Internetu (z wylaczeniem klas IP
    prywatnych typu 192.168.* 10.*), jest czescia Internetu, wiec takze
    ich router na osiedlu do ktorego jest te 100 Mbps, wiec od strony
    prawnej jest jak najbardziej OK.

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@h...pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 10. Data: 2003-08-12 11:01:05
    Od: "ceglak" <c...@f...onet.pl>

> [...]
    > prywatnych typu 192.168.* 10.*), jest czescia Internetu, wiec takze
    > ich router na osiedlu do ktorego jest te 100 Mbps, wiec od strony

    no jasssssnee...nawet jak ten router, ktory ma IP publiczne jest dalej
    polaczony laczem dial up. yhy.

    ceglak