  • 51. Data: 2022-11-13 17:17:43
    Temat: Re: e-toll
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2022 o 16:48, cef pisze:

    > A jak trzeba zapłacić w necie/w aplikacji to gdzie piktogram?

    Nie znam takiego rozwązania. Zawsze można zapłacić.

    > Wybraź sobie, że przychodzisz do rezerwacji telefonicznej biletów
    > i chcesz zarezerwować bezpośrednio a tu tylko telefonicznie...
    >  I tu masz to samo - przyjeżdżasz na bramkę a tu tylko przez net można.

    Jeszcze raz - nie znam takiego rozwiązania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2022-11-13 18:38:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-13 o 17:17, Shrek pisze:

    > Nie znam takiego rozwązania. Zawsze można zapłacić.

    > Jeszcze raz - nie znam takiego rozwiązania.

    A ja znam.
    Odcinek A4 Wrocław-Gliwice.
    Nie ma opcji płatności naziemnie przy wjeździe.
    Albo bilet na Orlenie albo apka

  • 53. Data: 2022-11-13 19:43:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2022 o 18:38, cef pisze:

    > A ja znam.
    > Odcinek A4 Wrocław-Gliwice.
    > Nie ma opcji płatności naziemnie przy wjeździe.
    > Albo bilet na Orlenie albo apka

    Pytałeś o KM itp.

    BTW - jest prosty sposób, żeby się nie gromadzili przed manulanym
    punktem. +5PLN.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 54. Data: 2022-11-13 20:17:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-13 o 19:43, Shrek pisze:

    > Pytałeś o KM itp.

    Nie mogłem. Nie wiem co to KM w tym kontekście.

    > BTW - jest prosty sposób, żeby się nie gromadzili przed manulanym
    > punktem. +5PLN.

    A na to jakoś nie wpadli - albo nie mogą, bo prawo do jednakowego
    traktowania
    albo inne wymogi. Na razie dają jakieś rabaty na apce -
    kilka złotych taniej, ale słabo działa.

  • 55. Data: 2022-11-13 20:25:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.11.2022 o 19:43, Shrek pisze:

    > Pytałeś o KM itp.
    >
    > BTW - jest prosty sposób, żeby się nie gromadzili przed manulanym
    > punktem. +5PLN.

    A żeby nie zawracali gitary to +500PLN

  • 56. Data: 2022-11-13 20:45:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.11.2022 o 20:58, Shrek pisze:

    > Bo dopiero potem dowiedziałem się, że ten odcinek jednak nie jest za
    > darmo. Poważnie - skoro bramki otwarte, autostrada rozkopana przy
    > wyjeździe żadnych info, to myślałem że wspaniałomyślnie za odcinek w
    > remoncie nie pobierają.

    Wybaczam Ci.

    > No bo powyżej mi imputujesz, że specjalnie nie zapłaciłem:P

    Specjalnie przez roztargnienie.

  • 57. Data: 2022-11-13 21:31:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2022 o 20:17, cef pisze:

    > Nie mogłem. Nie wiem co to KM w tym kontekście.

    Bo rozmawialiśmy o innych sytuacjach niż autostrady i analogią było
    metro i komunikacja miejska. Na szybko nie przychodzą mi do głowy żadne
    "realne" usługi gdzie nie można czegoś załatwić fizycznie a nie tylko w
    internecie, poza sklepami internetowymi.

    Czyli mogą - sam podałeś sposób.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2022-11-13 21:31:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2022 o 20:45, ii pisze:

    > Specjalnie przez roztargnienie.

    To się wyklucxza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2022-11-13 23:03:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.11.2022 o 23:23, Shrek pisze:

    > Gdyby opłaty, to nie byłoby problemu. Sposób pobierania zmieniono.

    Nie ma znaczenia jeśli akt wyższego rzędu deleguje do rozporządzenia.

    > Za pięć stów to mi się na adwokata nie opłaca. W razie czego sam pismo
    > napiszę. Mam już wprawę;)

    Oni ciągle coś nowego wprowadzają.

    > No się okaże. Sądzę że nic nie przyjdzie.

    Jakby jednak przyszło to pisz :-)

  • 60. Data: 2022-11-13 23:26:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2022 o 23:03, ii pisze:

    > Nie ma znaczenia jeśli akt wyższego rzędu deleguje do rozporządzenia.

    Zależy co deleguje. I nie jest tak, że jak deleguje sposób opłat, to
    może on być zupełnie dowolny. Ma być zgodny z innymi przepisami i
    zasadami prawnymi (oraz współżycia społecznego). Przerabialiśmy to w
    czasie kowidu, gdzie okazało się, że w zasadzie wszelkie rozporzadznia
    były bezprawne. Przerabiałem to w sądzie, gdzie okazało się, że mimo iż
    działania władzy były wprost zgodne ze specustawą, to sama ustawa była
    wadliwa oraz rozwiązania które zastosowano, mimo iż technicze zgodne ze
    specustawą okazały się wadliwe prawne, bo były sprzeczne z prawem i
    zasadami bezwzględnie obowiązującymi (choć dopiero w drugiej instancji).

    Dla przykładu ustawa o policji kwestię umundurowania deleguje na
    rozprządzenie, ale rozporządzenie które zakładałoby że mundur składa się
    z gaci z napisem policja byłoby wadliwe mimo delegacji ustawowej. Po
    prostu ustawa deleguje szczegóły, natomiast celem delegacji jest
    określenie jak ma wyglądać umundurowanie, tak żeby jednoznacznie
    określało po wyglądzie zewnętrznym kto jest funkcjonariuszem. Podobnie
    pewnie jest tutaj - ustawa czy inne rozporządzenie deleguje, ale celem
    jest żebyś miał możliwość w ramach ogólnie przyjętych zasad zapłacić.
    Skoro zasady się zmieniły, to zarządca ma obowiązek o tym poinformować.
    Sąd w razie czego będzie badał czy poinformowanie było skuteczne.

    > Oni ciągle coś nowego wprowadzają.

    Z przepisami jest jak z kotem szredingera - dowiesz się jak sprawdzisz;)

    > Jakby jednak przyszło to pisz :-)

    Ok - będę pisał;)

    --
    Shrek