  • Data: 2011-06-30 23:42:09
    Temat: dziwna praca silnika
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam trochę dziwny problem. Pacjent to Seat Cordoba 1.6 z 1999 roku.
    Od jakiegoś (dłuższego czasu) jak silnik jest rozgrzany, na wolnych
    obrotach dostaje (silnik znaczy się) takiej jakby "czkawki", im dłużej
    pracuje na wolnych obrotach to ta czkawka jest częstsza. Czasem jak akurat
    utrafię, to przy ruszeniu (wysprzęgleniu) może nawet silnik zgasnąć. Oprócz
    tego jak jadę pod pewnym obciążeniem w chwili przyspieszania silnik też
    tak jakby lekko szarpie. No i spalanie mi nieco wzrosło.. Jakaś tam wstępna
    diagnoza: aparat zapłonowy - kopułka lekko popękana. Ponieważ nie miałem
    do tej pory czasu zawieźć się z autem do mechanika, to tak jeżdże.

    Zasilanie benzyna/gaz - objawy czkawki i na gazie (nieco silniejsze) i na
    benzynie (nieco słabsze, ale też występują).

    Dzisiaj (po dosyć długim okresie suszy) zaczęło padać, dosyć duża wilgoć w
    powietrzu i.. objawy może nie zniknęły całkowicie ale wyrażnie osłabły.
    Silnik jakby żwawszy. Czy nie powinno być na odwrót? Jak wilgotno to dla
    elektyki gorzej?

    Co może być przyczyną? Aparat zapłonowy, czy też coś innego?

    Pozdrawiam

    Piotr