  • 1. Data: 2009-03-31 08:18:51
    Temat: dzielnik czestotliwosci 225kHz (nosna PR 1)
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    chcialbym sobie zbudowac zegar, ktory "tik 1 Hz" bralby sobie z nosnej
    PR 1 na 225kHz. Czy jest jakis maly tani uklad (dzielnik), ktory
    daloby sie zaprogramowac dla takiego podzialu?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-03-31 09:01:24
    Temat: Re: dzielnik czestotliwosci 225kHz (nosna PR 1)
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    a...@p...pl pisze:
    > czesc,
    >
    > chcialbym sobie zbudowac zegar, ktory "tik 1 Hz" bralby sobie z nosnej
    > PR 1 na 225kHz. Czy jest jakis maly tani uklad (dzielnik), ktory
    > daloby sie zaprogramowac dla takiego podzialu?

    Najszybciej to EPM3064 a najprościej to zliczanie TTLami w dół od
    225000 i załadowanie 225000 jak dojdzie do zera - trzeba tylko liczniki
    ze sobą spiąć

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-03-31 11:25:09
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 31 Mar 2009 11:01:24 +0200, Filip Ozimek
    <f...@m...polbox.pl> wrote:

> [...]

    a nie daloby sie wziac jakiegos malego procka (taki dedykowany do
    jednego celu, aby sie nie rozpraszal) i wpisac mu do jakiego rejestru
    do ilu ma liczyc. On nic innego by nie robil. Drugi procek do ewent
    obslugi innych rzeczy. Co o tym sadzicie?

    To sa rozwazania teoretyczne, ale moze mialyby sens praktyczny.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-03-31 11:47:27
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:

> [...]
    > obslugi innych rzeczy. Co o tym sadzicie?
    >
    > To sa rozwazania teoretyczne, ale moze mialyby sens praktyczny.

    Jeśli już jeden procek jest to niech też robi za dzielnik.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-03-31 21:18:58
    Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

    U mnie dzielnik /225 robiłem na liczniku 40103
    Na wyjściu oczywiście pojawia się dość krótki impuls więc wyjściowy sygnał
    1Hz podawałem na 7474 i uzyskiwałem 0,5Hz z czasem trwania stanu H dokładnie
    1sek. co było doskonałym sygnałem bramkującym do miernika częstotliwości.

    Można też zrobić dzielnik na liczniku 4040 przez skrócenie cyklu liczenia -
    z odpowiednich wyjść przez diody na reseta. Działało to też bardzo dobrze.

    Jak daleko masz do Solca?
    Marnie to może wyjść jak Ci się jakieś lokalne śmieci na nośnej 225kHz
    pojawią.
    U mnie Solec cienki jak d... węża :D

    Zapodaj schemat swojego ustrojstwa odbiorczego może coś wzdrożę do swojego
    :)

  • 6. Data: 2009-03-31 22:20:49
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 31 Mar 2009 23:18:58 +0200, "Andrzej Litewka"
    <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >U mnie Solec cienki jak d... węża :D
    >
    >Zapodaj schemat swojego ustrojstwa odbiorczego może coś wzdrożę do swojego

    ja na razie przeprowadzam rozwazania teoretyczne i zglebiam
    zagadnienia.

    Ale jeszcze inne zagadnienie mnie interesuje. Otoz chcialbym zbudowac
    odbiornik na 225 kHz (lub inne stacje, co nadaja co godzine sygnal
    czasu). Ale taki, co "sluchalby" tylko sygnalu czasu, tzn. zalaczany
    bylby przez mikrokontroler np. xx.58 (2 minuty przed czasem) i w torze
    po demodulatorze AM mialby filtr na czestotliwosc sygnalu np. 800 Hz
    (nie wiem jaka to jest czestotliwosc) - taki wypikany sygnal czasu
    nalezaloby wykryc (zliczyc pikniecia - 4 krotkie i 1 dluzszy) i
    wlasnie na koncu tego dluzszego wyslac przerwanie i wyzerowac licznik
    sekund - czyli zsynchronizowac czas.

    Czy to dobry pomysl aby synchronizowac czas zegara? Macie jakis pomysl
    na cos takiego?

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2009-04-01 07:51:17
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    a...@p...pl wrote:

> [...]
    > sekund - czyli zsynchronizowac czas.
    >
    > Czy to dobry pomysl aby synchronizowac czas zegara? Macie jakis pomysl

    jako nastolatek chciałem cos takiego zrobić, ale wtedy jeszcze zyło sie
    bezkomputerowo i troche to było skomplikowane. A potem dowiedziałem sie o
    istnieniu OMA50 (niestety nie ma juz), a potem DCF77. Po przemysleniu
    stwierdzilem, ze dekoder DCF77 jest duzo prostszy od pomysłu z
    synchronizacja na pipki.

    Waldek

  • 8. Data: 2009-04-01 08:45:01
    Od: "JarekM" <j.mielczarek@[ciach]promac.com.pl>

    Witaj

    Pamiętam, ze dokłądnie taki układ był opisany w którymś z bardzo dawnych
    Radioelektroników - chyba z lat 80-tych. Może się dokopiesz.

    Jarek

  • 9. Data: 2009-04-01 10:00:41
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    JarekM pisze:
    > Witaj
    >
    > Pamiętam, ze dokłądnie taki układ był opisany w którymś z bardzo dawnych
    > Radioelektroników - chyba z lat 80-tych. Może się dokopiesz.

    Poprawka, wtedy było 227 kHz. Kompletny układ na 225 kHz był opisany w
    Elektronice Praktycznej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2009-04-01 11:05:39
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 01 Apr 2009 12:00:41 +0200, PeJot <P...@0...pl> wrote:

    >Poprawka, wtedy było 227 kHz. Kompletny układ na 225 kHz był opisany w
    >Elektronice Praktycznej.

    a jakies namiary macie jaki to numer byl? A moze go macie w archiwach?

    --
    ThinkXtra