-
1. Data: 2010-11-10 08:40:56
Temat: [dyn] typologia skoków
Od: "fir" <p...@p...onet.pl>
[na pl.comp.lang.programing i gamedev.pl]
ostatnio krytykowalem na grupie pl.lang.programming czy pl.comp.lang.c
demo devil may cry 4 bo mimo grafy na 1000% postac skrecala przy bieganiu
zupelnie dennie, tak samo np trzymanie sie półek skalnych czy scieżek
w wielu grach jest glupie - z tego mozna by powiedziec ze input i/lub aspekty
dynamiczne kuleją we wspolczesnych grach (ktorych zbyt szeroko nie znam
a do niedawna nie znalem prawie wcale z braku dobrej karty) ostatnio
jednak obejrzalem kilka wiecej gierek (np spodobaly mi sie quadro racing
i transformers ) i moge powiedziec ze jednak te gry sa zarabiste i
technika w niech jest zarabista i jednak to chyba bardziej kuleje input
niz dynamika
dynamika (ruchu, tutaj w zastosowaniu do dynamiki ruchu postaci czy
obiektow w grze 3D) mnie jednakowoz bardzo interesuje i chcialbym wyrobic
sobie jakaś wiedzę i teorie na ten temat: np mysle ze mozna by probowac
zbudowac sobie typologię skoków i o tych poszczegolnych skokach pogadac
a skoki (choćby same zeskoki) mogą być rożne miekkie twarde, z
wyciszeniem na koncu (tak jak w hardsucker proxy o ile pamietam gdzie
postac zatrzymala sie metr od ziemi przy skoku z wiezowca) z kilkoma stopami
posrednimi (taki rwany) z obrotem itp (np znany wiekszosci hulk skacze
calkiem porzadnie)
zachecam do powiedzenia jak najwiecej na ten temat, czy to od strony
matematycznej (moze jakies wzorki na ruchy z przyspieszeniami w 3d)
czy to od strony filmowej (wszystkie domeny: marvel/karate/fantasy/sf itd)
fir
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-11-17 08:00:36
Temat: Re: [dyn] typologia skoków
Od: p...@p...onet.pl
jeszcze chwile zastanowilem sie jak powiedziec o co mi chodzi i o co mi chodzi:
dynamika (juz w uproszczeniu do sztywnych nawet cial) to kwestia ruchu
powiedzmy
w czterech wymiarach (defakto w siedmiu oczywicie bo liczy sie pozycja i
orientacja)
przy czym z tych czterech wymiarow trzy przestrzenne po prostu skladaja sie na
narysowanie
trajektorii - jak czarna kleska przewodu tramwajowego w przestrzeni - za
dynamike
tak naprawde odpowiada glownie ten czwarty - t - oczywiscie rozmaicie ciekawie
'wariowany' przez trajektorie i przestrzene wymiary - ale jednak -- o ile tak to
trzebaby zastanowic sie nad tymi funkcjami jednaj zmienej (po rozmaitych
trajektoriach)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl