  • 11. Data: 2013-02-24 17:28:37
    Temat: Re: dvb-t leszno zaklocenia...
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    dyskusyjnych:sxolcyq4pkpe$....@4...n
    et...

    > 2. Skoro Śrem odpada, to w grę wchodzą Śnieżne Kotły i Sobótka. Oba nadają
    > w pasmie V, więc potrzebujesz anteny o wyższym zakresie niż w przypadku
    > Śremu. Tyle że jak poprzeglądałem oferty, to nie robią jak widzę anten na
    > IV pasmo. Wszystkie są na IV+V. Zatem kup coś takiego:
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_atx-9
    1_A3710.htm
    > Będzie dobra i do prób ze Śremem i do prób z południowymi stacjami.

    nie dam rady tego zamontować w oknie.
    Max o czym myślę to:
    http://allegro.pl/antena-kierunkowa-opticum-ax1000-i
    c-hd-dvb-t-yagi-i3028614113.html
    próbować czy dać sobie spokój?

    Mocowanie musze mieć z jednej strony a nie po środku anteny.

    > 3. W przypadku zakłóceń z poziomu ziemi dobrze jest odsunąć antenę w górę
    > do środka dachu budynku, będzie ją trochę ekranował. Przemyśl ustawienie
    > anteny na dachu, zwłaszcza że jej konstrukcja średnio się nadaje do
    > mocowania do ściany, a jakbyś chciał MUX3 to i tak ci zostaje jedynie Śrem
    > do którego się nie dostaniesz dopóki nie postawisz anteny na dachu.

    Nie mam możliwości instalacji na dachu. To jest blok, za dużo załatwiania, o
    ile w ogóle się zgodzą.

  • 12. Data: 2013-02-24 18:28:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Feb 2013 17:28:37 +0100, Wojtek napisał(a):

    > nie dam rady tego zamontować w oknie.
    > Max o czym myślę to:
    > http://allegro.pl/antena-kierunkowa-opticum-ax1000-i
    c-hd-dvb-t-yagi-i3028614113.html
    > próbować czy dać sobie spokój?

    Ja tam bym dorobił jakieś dodatkowe mocowanie, konstrukcja jest lekka i
    można ją chwycić za koniec. A jeśli już nie tą którą proponowałem, to taką:
    http://www.anprel-electronics.pl/index.php?option=co
    m_content&task=view&id=484&Itemid=2
    lub podobną w budowie i w ilości direktorów. Oczywiście zadbaj o
    symetryzator.
    Ilopiętrowy blok? I czy nie macie tam przypadkiem anteny zbiorczej?
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2013-02-24 18:32:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    m_content&task=view&id=484&Itemid=2
    lub podobną w budowie i w ilości direktorów. Oczywiście zadbaj o
    symetryzator. W eliminacji zakłóceń pomaga też podniesienie anteny w
    elewacji o jakieś 10 stopni kątowych.

  • 14. Data: 2013-02-24 20:09:29
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_atx-9
    1_A3710.htm

    Zdaje się, że są nawet większe ATX (bodajże 107).

  • 15. Data: 2013-02-24 20:35:23
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    .net...

> [...]
    > elewacji o jakieś 10 stopni kątowych.
    > Ilopiętrowy blok? I czy nie macie tam przypadkiem anteny zbiorczej?

    blok 3 piętra + parter, antena na I piętrze.
    Anteny zbiorczej niema, od razu wspomnę, że nie mam możliwości umieszczenia
    anteny na drzewie, balkonie, kominie itp., mogę ją zamontować tylko w oknie
    na I piętrze i nie chcę aby odstawała 1.5 m od elewacji. Dam radę uzyskać
    stabilny obraz czymś w okolicach 80 cm czy dać sobie spokój?

  • 16. Data: 2013-02-24 21:03:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Feb 2013 20:35:23 +0100, Wojtek napisał(a):

    > dać sobie spokój

    Bez dobrej anteny nie ma dobrego odbioru.
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2013-02-25 01:42:10
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 23 Feb 2013 13:22:57 +0100, a...@p...pl wrote:

    >moj ojciec mial kiedys antene na balkonie skierowana na sasiedni blok
    >i odbieral fale odbita (kierunek na nadajnik byl z drugiej strony
    >bloku). Podobne zjawisko obserwowalismy, gdzy czasami przejezdzal
    >jakis samochod (ale nie zawsze). Antena poszla na dach i skierowana na
    >nadajnik i problem zanikl.

    antena to byla Yagi 21-60 (cos 10 elementow wraz z reflektorami 3szt)
    BEZ WZMACNIACZA i teoria o tym, ze zaklocenia wchodza przez wzmacniacz
    to nie prawda.

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2013-02-25 08:16:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    netia.pl
    *Wojtek* napisał(-a):

    > blok 3 piętra + parter, antena na I piętrze.
    > Anteny zbiorczej niema,

    A pozostali lokatorzy telewizji nie oglądają, nie mają anten?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2013-02-25 12:05:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Witam!
    >
    > Mam antenę telmora: DIGITactiva.

    Wyrzuć ten badziew i kup coś normalnego.
    U mnie lepiej działała nawet zwykła siatka, o antenie logarytmicznej nie
    wspominając.

  • 20. Data: 2013-02-25 18:24:05
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Wojtek wrote:

> [...]
    > zamontować tylko w oknie na I piętrze i nie chcę aby odstawała 1.5 m
    > od elewacji. Dam radę uzyskać stabilny obraz czymś w okolicach 80 cm

    Spróbuj użyc anteny panelowej. Z daleka wyglad nie szpeci i nic nie
    odstaje. Dobre anteny sa drogie. zdaje sie, że technisat (ci od
    tunerow) sprzedaje takie. Ale to nie szukaj jakiejś chinszczyzny na
    aledrogo, tylko w jakimś dobrym sklepie rtv. Zacznij np. od hollex.pl

    P.