  • 1. Data: 2011-05-17 16:59:05
    Temat: dvb problemy z jakoscia tvp
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Witajcie,
    krótko i na temat - nadajnik z okolic Sierpca, odbiornik w Płocku.
    W menu zarowno na kanalach TVP jak i TVN PIlsat etc, siła sygnału 10.
    Jakośc na TVN POLSAT etc - 9, a na kanałach TVP skacze od 1 do 8 -
    kompletnie nie da się tego ogladać, zamraża, pixeluje itd.
    IMO nadajnik ten sam - co można wobec tego zrobić - czy jest mozliwe aby
    wina była po stronie mojego sprzetu? Czy raczej uderzać do ... no
    wlasnie gdzie - tvp - emitel?

    pozdrawiam
    --
    kmc

  • 2. Data: 2011-05-17 19:06:34
    Temat: Re: dvb problemy z jakoscia tvp
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kompletnie nie da się tego ogladać, zamraża, pixeluje itd.
    > IMO nadajnik ten sam - co można wobec tego zrobić - czy jest mozliwe aby

    Obstawiam, że Mux3 (ten z TVP) jest nadawany z dużo mniejszą mocą, stąd
    problemy.
    U mnie też mux2 chodzi dużo lepiej.

  • 3. Data: 2011-05-17 21:46:02
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    Witajcie,
[...]

    MUX2 nadaje z mocą 100kW a MUX3 z mocą 20kW z Płocka
    tu zerknij http://przelaczenie.eu/?s=kiedyigdzie&woj=mazowiecki
    e#Plock

    Arek.

  • 4. Data: 2011-05-19 07:19:13
    Od: a...@p...pl

    >MUX2 nadaje z mocą 100kW a MUX3 z mocą 20kW z Płocka
    >tu zerknij http://przelaczenie.eu/?s=kiedyigdzie&woj=mazowiecki
    e#Plock

    to jest glowna przyczyna, ze slabsza moc mux3. Nie wiemy, jaka masz
    antene, ale ze sygnal jest, to znaczy ze da sie go odebrac. Trzeba
    poprawic instalacje: antene (potrzebna bylaby lepsza - bardziej
    zyskowna, moze lepiej ustawiona, moze troche wyzej), kable (nowe,
    lepsze zlaczki, lepszy symetryzator, moze dac jakis lekki wzmacniacz
    itp).

    Jezeli cos jest nadawane z jednego kierunku, to juz polowa sukcesu, bo
    wystarczy jedna porzadna antena: najlepiej yagi 21-60 o duzym zysku
    15-17dB. Tylko pojawia sie problem, ze nadajnika wchodza roznym
    poziomem, i moze sie zdarzyc, ze trzeba bedzie wyrownac poziomy, jeden
    (silnijszy stlumic), drugi (slabszy wzmocnic) - aby mialy mniej wiecej
    jeden poziom.

    Innym rozwiazaniem moglby byc skierowanie anten w kierunku Warszawy
    (Raszyn), bo tam mux 2 nadaja moca 100kW a mux3 moca 50kW - ale masz
    dalej wiec znowu klania sie dobra, kierunkowa antena. Poza tym masz
    szasne, ze cos wiecej odbierzesz, np. testowy mux Polsatu z Polsat HD.

    --
    ThinkXtra