  • 31. Data: 2010-12-08 01:19:06
    Temat: Re: drżenie kierownicy powyżej 100km/h
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 19:36, Mateusz pisze:

    > Haos znaczy się. Spoko ;) Masa takiej bryły też zależy od prędkości
    > obrotowej chyba za sprawą siły odśrodkowej/ Nie pamiętam, słaby z
    > fizyki byłem ;)

    Dośrodkowej.

  • 32. Data: 2010-12-08 01:19:56
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 21:08, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

    > Ciężar też nie zalezy od prędkości ;-)

    Ale bicie felgi będzie większe wraz ze wzrostem momentu obrotowego.
    Dwojako wychodzi na to co napisał, nie czepiajcie się jak kura pazura.

  • 33. Data: 2010-12-08 01:22:44
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Bez problemu wyczujesz niewyważenie koła jak Ci odpadnie ciężarek rzędu
    > 10-20g.

    Jesteś pewny tego co napisałeś? Ja proponuję abyś nabił sobie ciężarek
    rzędu 15g w dowolne miejsce na feldze i się przejechał...

  • 34. Data: 2010-12-08 09:31:35
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

    > ps. zawieś ciężarek o masie 1kg na wadze sprężynowej zapisz wynik, poźniej
    > zacznij nim kręcić "bączka" - cud Panie cud ;-)

    i wg Ciebie ten przykład obrazuje w/w wzór? :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 35. Data: 2010-12-08 11:31:53
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Filip KK wrote:

    > Jesteś pewny tego co napisałeś? Ja proponuję abyś nabił sobie
    > ciężarek rzędu 15g w dowolne miejsce na feldze i się przejechał...

    Zeszłej zimy zgubiłem jeden ciężarek w śniegu, 10g.
    Przy 80 km/h wrażenie było jakbym gumę złapał, tak koło latało i
    przenosiło na kierownicę.

    W dodatku mały problem był, bo trzymało -15 stopni, i żeby przykleić
    ciężarek musieli suszarką felgę podgrzewać, do zimnej za diabła klej
    nie chciał złapać.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 36. Data: 2010-12-08 12:17:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-08 01:19, Filip KK pisze:

    > Ale bicie felgi będzie większe wraz ze wzrostem momentu obrotowego. Dwojako
    wychodzi na to co napisał, nie czepiajcie się jak kura pazura.

    Jakiego znowu momentu obrotowego? :) Przekazywanego na koła? :)
    To śmiem wątpić, gdyż akurat przy największych prędkościach moment obrotowy
    jest najmniejszy... a przy toczeniu się na luzie z górki, to zgoła żaden :)

    F=m*r*w^2
    Siła z jaką bije koło będzie proporcjonalna do iloczynu masy tego lodu, promienia
    na którym przymarzł on do felgi, i kwadratu prędkości obrotowej, wot wsio

  • 37. Data: 2010-12-08 12:22:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Dośrodkowej.

    Dopóki myślimy Newtonem, masa jest stała.

    (Zresztą nawet relatywistyczny "przytost masy" to tylko efekt dynamiczny,
    który można opisać inaczej, i nie ma on wpływu np. na grawitację)

  • 38. Data: 2010-12-18 01:59:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 7 Dec 2010 10:41:41 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

    > ps. zawieś ciężarek o masie 1kg na wadze sprężynowej zapisz wynik,
    > poźniej zacznij nim kręcić "bączka" - cud Panie cud ;-)

    A ta waga to mierzy masę, czy ciężar?
    --