  • 1. Data: 2010-03-03 18:00:47
    Temat: dostęp do maila w roamingu UE - mały transfer, kilka razy dziennie
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    istnieje we mnie potrzeba dostępu do maila również za granicą
    czy któryś z opów ma "zjadliwą" ofertę?? obojętne abo czy prepaid, ale
    coś z sensem

    Play ma tanio, ale trzeba na piechotę szukać do jakiej sieci się
    zalogować (listę muszę mieć ze sobą???) bo jak nie to płacę jak za zboże

    ERA, 80gr/100kB i ostatnio we Francji zrywało sesję tak, że nabiłem
    40PLN w parę minut zanim się zorientowałem, teraz chociaż utną >200PLN
    :], bo rachunki za jeden dzień an 400PLN też już miałem (ściągnięte
    maile na... uwaga! poniżej 1MB!!)

    Orange ma 1,18 PLN/1MB tylko zapomnieli napisać w reklamie, że przy abo
    za prawie 250PLN :D

    Plus... 6PLN/100kB <wow!>

    czy ktoś znalazł ofertę na roaming netu z małym "przebiegiem" w
    rozsądnej cenie, może być "osobna" karta, nie muszę tego mieć na swojej,
    jakaś karta typowo netowa ale UE?

    fajnie byłoby jakby rozliczanie było co 1kB ew. 10kB... no albo w sumie
    transferu, a nie za zerwane sesje!? reklamacja zerwanych sesji jest
    porażką, kazali mi podać pozycję gdzie to było <rotfl>... pozycja
    kolankowo-łokciowa ;)

    ja nie potrzebuję dużo, ja potrzebuję co jakiś czas parę kB (mail bez
    załączników i bez obrazków, za granicą tylko tekst mnie interesuje)

    ktoś coś przetrenował?

    zacząłem szukać też karty poza granicami, ale albo taka sama padaka,
    albo oferta tylko dla lokalesów włącznie z podaniem NIPu autochtona

    ostatnio najtaniej było... kupić lokalną kartę na tydzień... fakt, że
    pół dnia zmarnowałem na zdalną rejestrację jej... system rozpoznawnaia
    głosu po włosku mnie dobił, ale dwie rozmowy w lengłyżu z jakimiś
    doradcami uruchomiły net na tydzień za kilka EUR, tylko nie zawsze tak
    się daje i wolałbym mieć pewne źródło dostępu do maila ze sobą stale aktywne

    any help?

    Paweł

  • 2. Data: 2010-03-03 19:32:13
    Od: "Łukasz F. Tomczyk" <l...@g...pl>

    W dniu 2010-03-03 19:00, Paweł Gąska pisze:
> [...]
    >
    > Play ma tanio, ale trzeba na piechotę szukać do jakiej sieci się
    > zalogować (listę muszę mieć ze sobą???) bo jak nie to płacę jak za zboże

    Ja korzystałem kilka razy w ciągu ostatniego roku z Play Fresha (OIDP
    pamiętam 1MB za 5 zł, rozliczane co 10 kb). Korzystałem w komórce,
    wybór operatora miałem ustawiony cały czas na automat, nie płaciłem jak
    za zboże. Koszty z dwutygodniowego wyjazdu wyniosły mnie kilka
    kilkanaście zł (poczta, co jakiś czas parę stron www). Jak nie lubię
    playa, to tutaj ma wyjątkowo zgrabną ofertę.

    pozdr
    ŁukaszT

  • 3. Data: 2010-03-03 20:11:53
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od "Łukasz F. Tomczyk"
    z dnia: 2010-03-03 20:32:
> [...]
    > zboże. Koszty z dwutygodniowego wyjazdu wyniosły mnie kilka kilkanaście
    > zł (poczta, co jakiś czas parę stron www). Jak nie lubię playa, to tutaj
    no właśnie się temu przyglądałem

    cyt.
    Teraz koszt 1 MB danych w roamingu to tylko 5 zł. Bez względu na to z
    jakiej europejskiej sieci korzystasz, za każde rozpoczęte 10 kB
    ściągniętych lub wysłanych danych zapłacisz jedyne 5 groszy!

    ale niżej

    cyt.
    Korzystanie z promocji nie wymaga aktywacji, wystarczy że zalogujesz się
    do jednej z wymienionych wyżej sieci będąc za granicą.

    do tego lista sieci, której... nie ma :D oraz instrukcja ręcznego wyboru
    sieci w kompie (chyba w dodatku z windą)

    i "straszak"
    cyt.
    Oferta Promocyjna nie dotyczy przesyłania danych inicjowanego w roamingu
    międzynarodowym w innej sieci telekomunikacyjnej niż w sieciach
    telekomunikacyjnych, o których mowa w niniejszej Ofercie Promocyjnej .
    Jeżeli przesyłanie danych zostanie zrealizowane poprzez inną sieć
    telekomunikacyjną, wówczas opłata zostanie naliczona zgodnie z cennikiem
    odpowiednim dla oferty, z której korzysta użytkownik

    ...nie wiem jaka jest "inna" oferta ale już się boję... 6PLN/100kB??

    co więcej to wszystko jest w wersji abo, gdzie to jest w wersji FRESH??
    bo na ich stronie nie potrafię znaleźć

    rany! jaki bałagan w tych regulaminach :/

    Paweł

  • 4. Data: 2010-03-03 20:22:15
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Paweł Gąska
    z dnia: 2010-03-03 21:11:
    > do tego lista sieci, której... nie ma :D
    ufff... znalazłem listę sieci i o ile nie ma problemu w takich np.
    Niemczech, bo obie sieci w jakich Play ma roaming mają [tak] w rubryce
    "tani roming pakietów"

    ale zaglądam do Belgii... i tu zonk, trzy sieci mają roaming, ale tylko
    jedna opcję tani, czyli jak się niechcący zaloguję do czegoś innego z
    automatu to mogiła :/

    i zamiast 5gr/10kB mamy od razu 2PLN/100kB

    czyli mam rozumieć, że nic lepszego nie ma w dobie XXI wieku tylko
    ręczne grzebanie w ustawieniach kompa i wożenie ze sobą listy aktualnych
    sieci z którymi Play ma "tani roaming"? :(

    Paweł

  • 5. Data: 2010-03-04 08:34:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-03 21:22, Paweł Gąska wrote:

    > czyli mam rozumieć, że nic lepszego nie ma w dobie XXI wieku tylko
    > ręczne grzebanie w ustawieniach kompa i wożenie ze sobą listy aktualnych
    > sieci z którymi Play ma "tani roaming"? :(

    Zawsze możesz nic nie robić i płacić więcej - wybór należy do Ciebie.

  • 6. Data: 2010-03-04 09:12:16
    Od: "Łukasz F. Tomczyk" <l...@g...pl>

    W dniu 2010-03-03 21:22, Paweł Gąska pisze:

    > czyli mam rozumieć, że nic lepszego nie ma w dobie XXI wieku tylko
    > ręczne grzebanie w ustawieniach kompa i wożenie ze sobą listy aktualnych
    > sieci z którymi Play ma "tani roaming"? :(

    Ja tylko mówię jaka była praktyka: Włochy, Hiszpania, Szwajcaria,
    wystarczyły ustawienia automatyczne, nie zbankrutowałem, schodziło
    według taniej transmisji danych. Inna sprawa że nie miałem pojęcia, że w
    niektórych sieciach jest drożej, czasem jednak lepiej nie wiedzieć za
    dużo ;)

    Jeśli masz abo, to zawsze możesz kupić fresha za 5zł i już masz kontrolę
    wydatków.

    pozdr
    ŁukaszT

  • 7. Data: 2010-03-04 10:47:23
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od "Łukasz F. Tomczyk"
    z dnia: 2010-03-04 10:12:
> [...]
    > według taniej transmisji danych. Inna sprawa że nie miałem pojęcia, że w
    > niektórych sieciach jest drożej, czasem jednak lepiej nie wiedzieć za
    Włochy: 2 sieci - 2 tanie
    Hiszpania: 4 sieci - 4 tanie
    Szwajcaria: 2 sieci - 2 tanie
    :]

    ok, zaczynam się przyzwyczajać do tej opcji, jak już wiem gdzie na ich
    stronie tego szukać

    z interesujących mnie krajów trzeba uważać tylko w Belgii (3/1) i na
    Słowacji (3/1)

    ciekawostka z ich strony: na Litwie roaming Data tylko w jednej sieci,
    ale tania transmisja w dwóch??? :)

    Paweł