  • 1. Data: 2010-12-20 15:37:30
    Temat: dostęp do kanałów cyfrowych w UPC?
    Od: terentij s <t...@g...com>

    Mam wolny, nigdy nieużywany dekoder cyfrowy TechniSat do kablówki co
    dostałem kiedyś od Vectry. Ale w drugim mieszkaniu mam UPC z samymi
    kanałami analogowymi. Pytanie: czy mogę jakoś wykorzystać ten dekoder
    do tego aby bez zbędnych kosztów dostać się do kanałów w paśmie
    cyfrowym w UPC?

    P.S. Nie chodzi mi o żadne piractwo ani nic. Skoro place za kanały
    analogowe to chyba te same kanały (plus-minus kilka) mogę odbierac
    także z pasma cyfrowego? Płace za kanały a nie za medium - bo co do
    niego to jest obowiązkiem dostawcy w końcu aby zawsze było jak
    najwierniejsze?

    P.S. Co w ogóle da się zrobic jeszcze z takim dekoderem, jak go
    wykorzystac? Czy z eteru też "łapie"?

  • 2. Data: 2010-12-20 15:47:41
    Temat: Re: dostęp do kanałów cyfrowych w UPC?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Pytanie: czy mogę jakoś wykorzystać ten dekoder
    > do tego aby bez zbędnych kosztów dostać się do kanałów w
    > paśmie
    > cyfrowym w UPC?

    Nie sądzę :-)

    > Skoro place za kanały
    > analogowe to chyba te same kanały (plus-minus kilka) mogę
    > odbierac
    > także z pasma cyfrowego?

    Nie możesz. Tzn. nie możesz bez dodatkowej opłaty. Większość
    nadawców pobiera od operatora dodatkowe opłaty z tytułu
    reemisji programu w wersji cyfrowej.

    > Płace za kanały a nie za medium

    Płacisz też za medium.

    > bo co do
    > niego to jest obowiązkiem dostawcy w końcu aby zawsze było
    > jak
    > najwierniejsze?

    A dostajesz przekaz "niewierny"?

  • 3. Data: 2010-12-20 15:52:10
    Od: terentij s <t...@g...com>

    On 20 Gru, 16:47, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:
    > A dostajesz przekaz "niewierny"?

    Ktoś tu niedawno napisał, że kablówki starają się zmusić lub
    "zachęcić" abonentów do przejścia na pasmo cyfrowe. Jeśli tak jest
    rzeczywiście to chyba wniosek oczywisty: te same kanały analogowe czy
    cyfrowe, dekoder abonent ma swój, w czym więc problem?

  • 4. Data: 2010-12-20 16:11:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > analogowe czy
    > cyfrowe, dekoder abonent ma swój, w czym więc problem?

    Po pierwsze to nie ma nic wspólnego z "wiernością" przekazu
    :-). Konkretny program, niezależnie od sposobu transmisji,
    pokazuje dokładnie to samo :-).
    Po drugie to wszystkie duże kablówki użyczają abonentom
    dedykowane dekodery, więc ten Twój na niewiele się zda :-).
    Tzn. prawdopodobnie odbierzesz nim sygnał, ale szyfrowany
    ;-). Gdyby tak nie było to podejrzewam że nie byliby w
    stanie zapanować nad piractwem. Poza tym takie rozwiązanie
    pozwala na natychmiastową aktywację i dezaktywację
    konkretnych usług.

  • 5. Data: 2010-12-20 20:08:58
    Od: terentij s <t...@g...com>

    On 20 Gru, 17:11, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > stanie zapanować nad piractwem. Poza tym takie rozwiązanie
    > pozwala na natychmiastową aktywację i dezaktywację

    Ok, to w takim razie czy mogą mi tylko dac karte abonencką za
    minimalistyczną opłatą? :)

    P.S. A jeśli naprawdę nie to czy da sie mu znaleźć jakieś inne
    zastosowanie?

  • 6. Data: 2010-12-20 20:21:41
    Od: Mark <...@o...pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 07:37:30 -0800 (PST), terentij s napisał(a):

> [...]
    > kanałami analogowymi. Pytanie: czy mogę jakoś wykorzystać ten dekoder
    > do tego aby bez zbędnych kosztów dostać się do kanałów w paśmie

    Nie. Dekoder nic ci nie da jak nie masz karty. A karty w UPC sa parowane z
    dekoderami

> [...]
    > także z pasma cyfrowego? Płace za kanały a nie za medium - bo co do
    > niego to jest obowiązkiem dostawcy w końcu aby zawsze było jak

    A tu juz sobie dorabiasz ideologie do swojego pomyslu. Tylko nie wiem czy
    probujesz usprawiedliwac sie przed nami czy przed samym soba:)
    UPC zroznicowalo oferte analogowa i cyfrowa - programowo i cenowo. To
    prywatna firma, bez zadnej "misji", wiec maja do tego prawo- a ty mozesz
    kozystac z ich uslug lub nie, twoj wybor
    Tyle ze kombinujesz jak omijajac twojego dostawce tv, miec oferte drozsza i
    lepsza w cenie tanszej. Sam sobie to nazwij co to jest:)

    --
    Mark

  • 7. Data: 2010-12-21 08:48:20
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Ok, to w takim razie czy mogą mi tylko dac karte abonencką
    > za
    > minimalistyczną opłatą? :)

    Raczej nie.

    > P.S. A jeśli naprawdę nie to czy da sie mu znaleźć jakieś
    > inne
    > zastosowanie?

    Nie wiem jaki to odbiornik, nie miałem ich nigdy w rękach.
    Jeśli to DVB-C to do niczego go nie użyjesz...

  • 8. Data: 2010-12-21 18:46:41
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "terentij s" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    [...]

    Widzę tutaj 2 problemy:
    1. zagospodarować stary dekoder,
    2. mieć UPC cyfrowe

    i tak się zastanawiam, czy nie można by było tego rozwiązać tak:
    1. wywalić dekoder / sprzedać na Allegro za 1zł - może ktoś kupi i będzie
    się za tydzień zastanawiał jak to podłączyć do UPC :-)
    2. zmienić pakiet na cyfrowy - analog ztcp kosztował 59,99, więc jeśli tyle
    płacisz to chyba 65 za Select HD też jest do przełknięcia? Umowę nową
    podpisać można w każdej chwili, bo przechodzisz z "gorszej" usługi na
    "lepszą"
    Chociaż jak czytam na ich stronie musiałbyś dopłacić 100zł za dekoder - ale
    to nie powinno Ciebie zrażać, bo pisałeś o "zbędnych kosztach", a to jest
    koszt _niezbędny_ do oglądania cyfrowo :-)

  • 9. Data: 2010-12-31 00:57:52
    Od: kaczor1 <r...@k...net.pl>

    On 21 Gru, 09:48, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:

    > Raczej nie.

    > Nie wiem jaki to odbiornik, nie mia em ich nigdy w r kach.

    Ja miałem.

    > Je li to DVB-C to do niczego go nie u yjesz...

    Tak. To DVB-C
    Po zmianie softu i postawieniu stacji czołowej, z powodzeniem
    może go sobie wykorzystać do telewizji hotelowej ;-)