    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: dobór kamery cctv
    Date: Sat, 14 Nov 2009 18:53:21 +0100

    Zadanie takie: trzeba wybrać kamerę (kamery) do obserwacji (głównie
    nocnej, bo w dzień to żadna sztuka) takiego obszaru:
    http://picasaweb.google.pl/hrumque/UlicaNoca#

    Cel - wkurza mnie okrutnie, że 1) świeżo posadzone drzewka co weekend są
    połamane 2) postawiony samochód na noc - kończy z pourywanymi
    lusterkami etc 3) każdy piątek-sobota wieczór oznacza rozwalone
    wszystkie kosze na śmieci, a policja nigdy nikogo nie złapie. Posiadając
    nagranie dobrej jakości - może w końcu by się coś udało zrobić.

    Zrobiłem fotki cyfrówką dla oddania poziomu oświetlenia. Przy iso800,
    f/3.5, 1/2s - jest chyba za ciemno... potrzeba by przynajmniej takiego
    obrazu, na którym można postać rozpoznać.
    Chciałbym mieć widok przynajmniej na tyle ulicy co widać na fotkach,
    czyli ze dwie kamery conajmniej by się przydały? Miejsce zamontowania
    kamer by było takie jak robienia fotki lub nawet wyżej. _Raczej_ nie
    chciałbym polegać na oświetlaczu IR - wolałbym kamerę która ma swoje
    szumy niskie i wysoką czułość (jasny obiektyw?), bo zrobić marną kamerkę
    + pierdyliar IR-ledów dookoła to nie sztuka.
    Kamery musiałby by być zewnętrzne (lub wsadzalne do obudów zewnętrznych).
    Mam rejestrator 4ch który obecnie rejestruje z 2ch tylko, mógłbym się do
    niego podpiąć - więc mogą być kamery "cctv". Ale również stoją serwery,
    jest infrastruktura, mogłbyby to być też kamery IP (zwłaszcza jeśli będą
    dawać lepszy/wyższej rozdzielczości obraz).
    Mógłby ktoś coś sensownego polecić?

    Budżet powiedzmy nie jest ograniczony, ale nie chciałbym płacić jak za
    kamerę termowizyjną ;)
    Uprzedzając pytania - nie interesuje mnie kwestia prawna, nie będzie
    publicznej publikacji, więc oglądam rejestruję i monitoruję co mi się
    spodoba.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173