  • 11. Data: 2019-01-29 22:51:24
    Temat: Re: do 80 proc. świateł w pojazdach nad Wisłą (dane ITS) jest niedokładnie ustawionych
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-25 o 12:57, Poldek pisze:

    > Sądziłem, że gdzieś tak co piąty samochód oślepia źle ustawionymi
    > światłami i/lub nielegalnymi żarówkami. A tu proszę "do 80% (dane ITS)".
    > ITS to jest chyba Instytut Transportu Samochodowego.

    Skąd masz te dane?
    Jak jeżdżę po po 3mieście, to sporadycznie spotykam oślepiającego
    delikwenta. Jak daleko pamięcią sięgam, to chyba nie było ani jednego
    razu gdy w jakimkolwiek samochodzie, w jakimkolwiek punkcie z
    przeglądami rejestracyjnymi, nie kontrolowano ustawienia świateł.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2019-01-29 22:52:30
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 07:27:02 UTC-6 użytkownik Chris napisał:

    > U mnie też na 99% nie ma ale sprawdzał :) powiedział tylko że to nie ma
    > znaczenia dla kontroli ale warto sprawdzić i powiedzieć, może śruba się
    > urwała i świeci w górę? nie wiem ...

    A mi dzis sprawdzili swiatla i nawet gostek poregulowal.
    W efekcie teraz pieszego po prawej bede widzial gorzej ale lewym bede bardziej
    oslepial tych jadachych z przeciwka.

    Mialem swiatla ustawione tak ze prawe bylo dobrze jak mialem w kabinie ustawione na
    1.5 z 5. Wtedy krecac nieco do gory lepiej widzialem pieszych a lewe bylo nominalnie.
    Jak jechalem w trasie to krecilem na te 1.5 i nikogo nie oslepialem, nawet prawym.

    Teraz mam tak jak ma byc, co nie znaczy ze jest lepiej...

  • 13. Data: 2019-01-29 22:54:09
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 15:51:27 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > razu gdy w jakimkolwiek samochodzie, w jakimkolwiek punkcie z
    > przeglądami rejestracyjnymi, nie kontrolowano ustawienia świateł.

    Mi dzis skontrolowano swiatla pierwszy raz konkretnie.
    Jezdze na przeglady od dobrych 15 lat. Od jakichs 8 mialem nieco kreatywnie swiatla
    ustawione. Dopiero dzis mi gostek to zmienil.

    Lokacja: Slask.

  • 14. Data: 2019-01-29 23:07:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-29 o 22:54, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Jezdze na przeglady od dobrych 15 lat. Od jakichs 8 mialem nieco kreatywnie swiatla
    ustawione. Dopiero dzis mi gostek to zmienil.

    Może zatem faktycznie 3miasto i okolice odstaje od reszty i te 80% jest
    realne... Ja mieszkałem w Gdyni, w Gdańsku, w okolicach lecz zawsze
    światła były badane i czasem trzeba było dopłacić grosze za ustawienie
    lub robili to gratis.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2019-01-30 05:04:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >jest realne... Ja mieszkałem w Gdyni, w Gdańsku, w okolicach lecz
    >zawsze światła były badane i czasem trzeba było dopłacić grosze za

    We Wroclawiu zeby "swiatla byly badane" to pamietam raz.
    Ale diagnoscie wystarczy rzut oka na sciane, zeby wiedziec, ze sa
    dobrze ustawione.

    J.

  • 16. Data: 2019-01-30 17:12:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]

    > Jezdze na przeglady od dobrych 15 lat. Od jakichs 8 mialem nieco kreatywnie swiatla
    ustawione. Dopiero dzis mi gostek to zmienil.

    Mam motocykl sprowadzony 10 lat temu z Wielkiej Brytanii. Czyli światła
    świecą odpowiednio dla ruchu lewostronnego. Czyli oślepiam jadących z
    przeciwka. Co roku jeżdżę na kontrole do SKP. Jeden raz pan pokiwał
    paluszkiem, że coś nie bardzo ze światłem i przystawił swoją pieczątkę.
    Pozostałe 9 przeglądów bez uwag.

  • 17. Data: 2019-01-30 18:54:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >pan pokiwał paluszkiem, że coś nie bardzo ze światłem i przystawił
    >swoją pieczątkę. Pozostałe 9 przeglądów bez uwag.

    A moze dopuszczalne ?
    Pojazd ma unijna homologacje i oslepia w imie zasad :-)
    Ale przyjdzie Brexit i sie skonczy.

    Gorzej, ze sporo brytyjskich samochodow przyjechalo na czesci, kupisz
    taki reflektor na szrocie nieswiadomie ...

    J.

  • 18. Data: 2019-01-30 21:26:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > światłami i/lub nielegalnymi żarówkami. A tu proszę "do 80% (dane ITS)".
    > ITS to jest chyba Instytut Transportu Samochodowego.

    Pytanie co to znaczy "niedokładnie" ustawione?
    O jaką dokładność chodzi?

    Bo tez powiedziałbym że max 10% samochodów ma światła które oślepiają
    jadącego z przeciwka.

    Ale spora część ma też światła ustawione za nisko, krzywo na boki, czy w
    inny sposób świecące nieprawidłowo (np. za słabo, bo odbłyśnik jest
    matowy), symetryczne, z nieprawidłowymi źródłami światła, bez wyraźnej
    granicy światła.

    Do tego światła to nie tylko mijania, ale też przeciwmgłowe.

    Jak ktoś te wszystkie kąty pomierzy odpowiednio precyzyjnie, to się
    okaże że nowe auta też mogą mieć "niedokładnie ustawione" światła :)

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 19. Data: 2019-02-01 15:14:24
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    nielegalnymi żarówkami. A tu proszę "do 80% (dane ITS)".
    > ITS to jest chyba Instytut Transportu Samochodowego.

    Mylnie założyłeś, że źle ustawione światła oślepiają.
    Ale ja zakładam, że tego nie zrozumiesz.

  • 20. Data: 2019-02-01 23:11:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-30 o 05:04, J.F. pisze:

    > We Wroclawiu zeby "swiatla byly badane" to pamietam raz.
    > Ale diagnoscie wystarczy rzut oka na sciane, zeby wiedziec, ze sa dobrze
    > ustawione.

    Na ścianę? Wow. :-)

    Ciekawe skąd to zróżnicowane podejście. Jakaś klątwa ciąży nad resztą
    kraju poza 3miastem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek