  • Data: 2009-07-31 07:29:17
    Temat: długość łańcucha
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam mały dylemat. Wymieniłem zębatki w Hondzie CM250. Wcześniej były
    założone na mniejszy łańcuch, teraz mam poprawnie (520)
    Nie wiem natomiast jaka powinna być długość łańcucha.
    Jeśli przymierzę - wychodzi mi 98 ogniw i wtedy napinacz jest w
    okolicach pierwszej podziałki, łańcuch oczywiście luźny bo naciągnięty ręką.
    W okolicach środkowej podziałki napinacza wychodzi 100 ogniw.
    No i teraz pytanie - 98 czy 100? Świeżo założony łańcuch powinien
    spowodować że koło jest przy początku podziałki napinacza czy przy środku?

    Ps. Szukanie w internecie już sobie darowałem bo podawane długości są w
    zakresie 100 do 112. Opieranie się na informacji z katalogu z którego
    wybrałem zębatki też nie ma sensu bo tam jest podane 110 i to jest
    zdecydowanie za dużo. Nie ufam mu tym bardziej że jest w nim jakiś błąd
    - długość łańcucha podana dla zębatki której nie ma w katalogu.
    Pozostaje więc kierowanie się położeniem naciągacza.

    --
    Asmodeusz
    CM250C