  • 31. Data: 2011-04-13 14:34:36
    Temat: Re: dlaczego w Polsce nigdy nie powstanie przemysł motoryzacyjny
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-12 16:12, Kamil pisze:

    > Jak to - oczekiwał? Przecież CUD już mamy, druga Irlandia, cała europa patrzy z
    podziwem jak sobie w czasach kryzysu polska radzi i inne podobne bzdury.

    Ale pl jako jedyny kraj ze wzrostem to był fakt, z którym, jak mniemam, nie będziesz
    dyskutował?

    > Trudno to zauważyć siedząc cały czas w polsce, ale z zewnątrz ta propaganda kraju
    stojącego na granicy bankructwa jest zabawna. :)

    Polska "stoi na skraju bankructwa"? W sytuacji, gdy zaledwie grozi nam pierwszy próg
    ostrożnościowy,
    co by zresztą wymusiło oszczędności, które tylko na zdrowie by nam tylko wyszły, choć
    wiadomo
    że nie przysporzyły popularności rządowi? Który to próg (gdyby go mieli), parę innych
    krajów
    przekroczyło już dawno? W sytuacji, gdy nikt nawet nie kwestionuje naszej
    wypłacalności,
    w przeciwieństwie do PIGS? Gdy nasze obligacje mają normalne ratingi i znajdują
    nabywców
    po normalbych cenach? Gdzie to bankructwo? Jaką propagandę Ty czytasz?

  • 32. Data: 2011-04-14 01:56:12
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    > Gdyby nie to, że mam ze znajomymi stały kontakt, to może i uwierzyłbym w
    > te bajki na wzór rządowej propagandy sukcesu.

    kto to są ci znajomi ? i kogo popierają ;) [żart oczywiście] :)

    > Problemy z dostaniem umowy o pracę (ciągle zlecenia bądź kontrakty,
    > nawet dla specjalistów),

    bo praca jest opodatkowana tak jak jest.... (za wysoko)
    a gdzie jest problem że to są kontrakty ?

    > wynajmowane mieszkania,

    tak jest

    > bo bez 20-30% wkładu
    > własnego na dobry kredyt nie ma szans, przy czym mieszkanie w dużym
    > mieście kosztują nieraz więcej, niż na zachodzie..

    pierwsza sprawa - jak dziś to DOM, mieszkania są dla tych co mają
    kasę na stracenie ;)
    DOM + vw phaeton wyjdzie taniej ;)

    20/30% eeee.... nie wydaje mi się, odmienna sprawa że "opłacalność"
    kredytu to coś koło 13 lat.

    a mieszkania w Polsce są za drogie bo... grunty pozwolenia i inne
    duperele. czy łapówki dalej developerzy dają/muszą dawać ?

    Na moje oko w Polsce jak ktoś kogoś szuka to pisze po polsku :)

    > Uczelnie to już zupełnie inna bajka, pootwierało się Szkół Wciskania
    > Kitu w Kozich Wólkach, bo każdy chciał studiować żeby od wojska uciec,

    zgadza się.

    > albo nie musieć pracować za 1000zł w sklepie. I teraz mamy setki tysięcy
    > absolwentów marketingu i psychologii, którzy pracują za 1000zł w sklepie
    > z urażoną dumą.

    tak, rozsądniej było iść do pracy w niektórych przypadkach, ale prawo
    było jakie było... Tu*k zmienił już nie trzeba bez sensu studiować.

    ale żeby nie było że robię propagandę to tu*k zrobił VAT + ~4.5%
    (tz jeden punkt procentowy) - ZAMACH na polaków ;)

    A teraz coś z CIT knują chyba.. czyli ZBRODNIA ekonomiczna może być ;)

    ---
    A w temacie to czekamy na Gościa który coś zrobi... po prostu :)
    pomysł + $300mln i solidny partner zachodni lub wschodni ;)

    pozdrawiam!